• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Zmarta - Jämför lån (ny)
3. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC
4. Binly - Lån utan UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Nätlån - Lån utan UC
9. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
10. Viaconto - Lån utan UC
11. Vivus - Lån utan UC

Viaconto uppsagd kredit - erfarenheter?

BlancSans

Medlem
Poäng: 7
Blev medlem
1 Januari 2020
Meddelanden
7
Mottagna reaktioner
2
Poäng
7
Hur lång avbetalningsplan fick ni på Viaconto?
Jag sitter på skuld på 25000:- där som jag kommer släppa till inkasso.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

brokoly

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
16 Juni 2017
Meddelanden
614
Mottagna reaktioner
215
Poäng
417
Hur lång avbetalningsplan fick ni på Viaconto?
Jag sitter på skuld på 25000:- där som jag kommer släppa till inkasso.
Var deras egna inkasso som hanterade det förut, dock gothia numera. Var så iaf förra året när jag lät den gå vidare, var skyldig 5,000kr och kom överrens om att betala 300kr/månaden första 6 månaderna, fick dock skylla på corona och sånt då gothia är hundar som inte förstår att folks situationer kan förändras
 

Jägob Lögoinen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 667
Blev medlem
16 Oktober 2019
Meddelanden
1 923
Mottagna reaktioner
631
Poäng
667
Hade mindre skuld än du. Hade väl 6700 tror jag. Betalade 500 i månaden till dem, de kunde också ha överseende med att man var sen några dagar och någon månad gick dem med på att jag kunde betala in lite mindre. Får du Viacontos egna inkasso skulle jag tippa på att du får betala runt 1500-2000 i månaden med tanke på skuldens storlek.
 
Senast ändrad:

brokoly

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
16 Juni 2017
Meddelanden
614
Mottagna reaktioner
215
Poäng
417
Hade mindre skuld än du. Hade väl 6700 tror jag. Betalade 500 i månaden till dom, de kunde också ha överseende med att man var sen några dagar och någon månad gick det med på att jag kunde betala in lite mindre. Får du Viacontos egna inkasso skulle jag tippa på att du får betala runt 1500-2000 i månaden med tanke på skuldens storlek.
Exakt, viacontos egna inkasso är extremt svåra att ha o göra med
 

Maria N

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 597
Blev medlem
11 Juni 2021
Meddelanden
1 043
Mottagna reaktioner
560
Poäng
597
Hur lång avbetalningsplan fick ni på Viaconto?
Jag sitter på skuld på 25000:- där som jag kommer släppa till inkasso.
Jag släppte mitt på 22.000kr nu. Det gick till inkasso efter 3 missade betalningar. Det hamnade hos Partner inkasso. Jag fick en avbetalningsplan på 14 månader och ska betala in 2070kr i månaden. Dem var väldigt snabba på att höra av sig. Fick även ok att enbart betala 1000kr juni månad för att sen starta avbetalningsplanen Juli. Jag hade önskat en lägre avbetalningsplan men känner mig ändå nöjd då detta är bättre än vad det var innan då det låg hos Viaconto.
 

Jägob Lögoinen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 667
Blev medlem
16 Oktober 2019
Meddelanden
1 923
Mottagna reaktioner
631
Poäng
667
Jag släppte mitt på 22.000kr nu. Det gick till inkasso efter 3 missade betalningar. Det hamnade hos Partner inkasso. Jag fick en avbetalningsplan på 14 månader och ska betala in 2070kr i månaden. Dem var väldigt snabba på att höra av sig. Fick även ok att enbart betala 1000kr juni månad för att sen starta avbetalningsplanen Juli. Jag hade önskat en lägre avbetalningsplan men känner mig ändå nöjd då detta är bättre än vad det var innan då det låg hos Viaconto.
Tänk på att desto snabbare du betalar av desto mindre kostar det dig i längden. Förstår att det är svårt att se det så för stunden :) men du kommer vara tacksam i längden.
 

Maria N

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 597
Blev medlem
11 Juni 2021
Meddelanden
1 043
Mottagna reaktioner
560
Poäng
597
Tänk på att desto snabbare du betalar av desto mindre kostar det dig i längden. Förstår att det är svårt att se det så för stunden :) men du kommer vara tacksam i längden.


Ja! Det var därför jag ändå kände mig nöjd med 2070kr när jag vet att det finns ett slut om max 14 månader, jag kommer betala av det snabbare. Försöker göra en priolista men det är svårt. Hoppas att ha fått grepp om allt snart. Men mitt första inkasso ärende har ju iaf gått bra. Jag var så orolig innan, och det var iaf en sten som lättade från bröstet ☺️
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp