• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Zmarta - Jämför lån (ny)
3. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC
4. Binly - Lån utan UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Nätlån - Lån utan UC
9. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
10. Viaconto - Lån utan UC
11. Vivus - Lån utan UC

Viaconto uppsagd kredit - erfarenheter?

K

Korven

Gäst
Poäng: 0
Hej,

har ingen möjlighet att betala min räkning till ViaConto och har förklarat för dem hur det ligger till. Totalt ointresserade av att "hjälpa till", säger att jag kan betala i februari efter lön men de avslutar krediten och skickar till inkasso ändå från 4 februari.

Någon som har erfarenhet av deras inkasso och om det kommer synas på UC? Jag bara måste snygga till UCn till sommaren men vill inte dra på mig något onödigt... Jävla corona-skit som sabbade jobb och någon a-kassa får man ju inte när man har nytt jobb. :- (

Tips? Idéer? Sökte förskottslön nu för att försöka betala fakturan på 8000 som de vill ha innan den 29/1..

Men så är det SMSpengar, lumify och allt annat man inte kan betala också. Näeeeee.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

mori342

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
27 Maj 2020
Meddelanden
122
Mottagna reaktioner
31
Poäng
147
Mitt lån gick till partner inkasso! Det va värsta inkasso bolag! Otrevliga personal och väldigt hårda när det gäller avbet! Tack och lov har betalt bort det för 2 veckor sedan!
 

Fina

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 597
Blev medlem
1 Augusti 2018
Meddelanden
1 177
Mottagna reaktioner
589
Poäng
597
Jag hade hos ViaKredit, som är samma som ViaConto. Jag släppte mitt till inkasso förra året och det hamnade hos Gothia. Inte roliga att ha att göra med, men fick iaf en avbetalningsplan.
Inget hos UC.
 

Streetspirit78

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 927
Blev medlem
5 Januari 2015
Meddelanden
2 644
Mottagna reaktioner
1 183
Poäng
927
Mitt hamnade hos deras eget inkasso. Mycket bra att ha att göra med och fick en resonabel avbetalningsplan. Rapporterade ej till UC.
 

Lavendel

Kunnig medlem
Poäng: 197
Blev medlem
29 December 2016
Meddelanden
186
Mottagna reaktioner
60
Poäng
197
Mitt hamnade först hos deras eget inkasso som var otroligt trevliga fick en avbetalningsplan direkt sedan överläts det till Gothia och fick behålla min avbetalningsplan . Inget på UC.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 5 137
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
11 299
Mottagna reaktioner
7 557
Poäng
5 137
Mitt lån (ca 4000 kr) hamnade hos Partner Inkasso, fick jättebra hjälp. De ville ha 800 kr/mån men jag sa att det är omöjligt och de frågade de hur mkt jag kunde betala, jag sa 500 kr. Betalade det under några månader, sen slog corona till och jag bad om att få sänka till 300 kr/mån och det var inga problem. Dock svåra att få tag på via telefon. Känns som att det bara är en person som jobbar på det inkassobolaget. Syns inte på Uc. Du behöver inte oroa dig.
 

Barwuah

Aktiv medlem
Poäng: 12
Blev medlem
8 April 2019
Meddelanden
44
Mottagna reaktioner
2
Poäng
12
Mitt var hos deras egna inkasso fick några Mail och brev samt att de sökte mig via telefon någon enstaka gång, blockerade numret.
 
A

AIK

Gäst
Poäng: 0
Hej,

har ingen möjlighet att betala min räkning till ViaConto och har förklarat för dem hur det ligger till. Totalt ointresserade av att "hjälpa till", säger att jag kan betala i februari efter lön men de avslutar krediten och skickar till inkasso ändå från 4 februari.

Någon som har erfarenhet av deras inkasso och om det kommer synas på UC? Jag bara måste snygga till UCn till sommaren men vill inte dra på mig något onödigt... Jävla corona-skit som sabbade jobb och någon a-kassa får man ju inte när man har nytt jobb. :- (

Tips? Idéer? Sökte förskottslön nu för att försöka betala fakturan på 8000 som de vill ha innan den 29/1..

Men så är det SMSpengar, lumify och allt annat man inte kan betala också. Näeeeee.
 
A

AIK

Gäst
Poäng: 0
Hej,

har ingen möjlighet att betala min räkning till ViaConto och har förklarat för dem hur det ligger till. Totalt ointresserade av att "hjälpa till", säger att jag kan betala i februari efter lön men de avslutar krediten och skickar till inkasso ändå från 4 februari.

Någon som har erfarenhet av deras inkasso och om det kommer synas på UC? Jag bara måste snygga till UCn till sommaren men vill inte dra på mig något onödigt... Jävla corona-skit som sabbade jobb och någon a-kassa får man ju inte när man har nytt jobb. :- (

Tips? Idéer? Sökte förskottslön nu för att försöka betala fakturan på 8000 som de vill ha innan den 29/1..

Men så är det SMSpengar, lumify och allt annat man inte kan betala också. Näeeeee.
 

Jägob Lögoinen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 667
Blev medlem
16 Oktober 2019
Meddelanden
1 923
Mottagna reaktioner
631
Poäng
667
Hamnade hos deras egna Inkassoavdelning, fick en rimlig avbetalningsplan som jag avslutade för ett kort tag sedan. Var inga större problem alls.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp