• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Vet inte vad jag ska göra.

Räddkanin

Aktiv medlem
Poäng: 171
Blev medlem
27 Augusti 2024
Meddelanden
23
Mottagna reaktioner
69
Poäng
171
Jag vill lägga alla korten på bordet idag men det som hindrar mig är att på fredag är det våran 5 årsdag och vi ska iväg till storstan (bo på hotell, äta gott etc). Tänkte först berätta nästa vecka men nu blir jag osäker om jag ska berätta idag istället? Usch vad jobbigt.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Gaston

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 637
Blev medlem
7 Januari 2015
Meddelanden
1 125
Mottagna reaktioner
619
Poäng
637
Att prokrastinera är ju sällan att rekommendera, men jag tycker gott du kan vänta några dagar. Det gör ju ingen större skillnad egentligen och du får både lite mer tid att förbereda så det blir så bra som möjligt och få ha ett mysigt 5-årsfirande. Om det nu inte är så jobbigt att bära på (kan ju vara det när man väl har bestämt sig) att det snarare blir destruktivt för dig att bära på. Lycka till oavsett.
 

Räddkanin

Aktiv medlem
Poäng: 171
Blev medlem
27 Augusti 2024
Meddelanden
23
Mottagna reaktioner
69
Poäng
171
Att prokrastinera är ju sällan att rekommendera, men jag tycker gott du kan vänta några dagar. Det gör ju ingen större skillnad egentligen och du får både lite mer tid att förbereda så det blir så bra som möjligt och få ha ett mysigt 5-årsfirande. Om det nu inte är så jobbigt att bära på (kan ju vara det när man väl har bestämt sig) att det snarare blir destruktivt för dig att bära på. Lycka till oavset

Att prokrastinera är ju sällan att rekommendera, men jag tycker gott du kan vänta några dagar. Det gör ju ingen större skillnad egentligen och du får både lite mer tid att förbereda så det blir så bra som möjligt och få ha ett mysigt 5-årsfirande. Om det nu inte är så jobbigt att bära på (kan ju vara det när man väl har bestämt sig) att det snarare blir destruktivt för dig att bära på. Lycka till oavsett.
Jag håller med dig, känns mycket jobbigare nu när jag planerar att berätta närmaste dagarna. Vill bara få ut det och ta smällen känns det som. Ska vänta tills måndag och håller er uppdaterade om hur det har gått efteråt. Tänker att det kanske ger mod till andra som velat berätta men inte vågat.
 

Athena

Kunnig medlem
Poäng: 337
Blev medlem
29 Januari 2023
Meddelanden
242
Mottagna reaktioner
172
Poäng
337
Jag håller med dig, känns mycket jobbigare nu när jag planerar att berätta närmaste dagarna. Vill bara få ut det och ta smällen känns det som. Ska vänta tills måndag och håller er uppdaterade om hur det har gått efteråt. Tänker att det kanske ger mod till andra som velat berätta men inte vågat.

Vi som är skuldsatta bär ofta på så mycket skam och skuldkänslor och att bära det själv är tungt. Jag har ingen partner som jag behövde berätta för men så skönt det var att berätta för mina två närmaste vänner. Så mycket kärlek, omtanke och förståelse jag fick att jag önskar att jag berättat långt tidigare.

Njut av 5 års firandet i helgen och grattis till 5 år tillsammans.
 

Räddkanin

Aktiv medlem
Poäng: 171
Blev medlem
27 Augusti 2024
Meddelanden
23
Mottagna reaktioner
69
Poäng
171
Vi som är skuldsatta bär ofta på så mycket skam och skuldkänslor och att bära det själv är tungt. Jag har ingen partner som jag behövde berätta för men så skönt det var att berätta för mina två närmaste vänner. Så mycket kärlek, omtanke och förståelse jag fick att jag önskar att jag berättat långt tidigare.

Njut av 5 års firandet i helgen och grattis till 5 år tillsammans.
Tack så mycket! Tack alla för all stöd ❤️
 

Sparman

V.I.P
Poäng: 407
Blev medlem
26 Maj 2020
Meddelanden
339
Mottagna reaktioner
216
Poäng
407
Tack för ni att förstår mig och inte dömmer mig. Skulderna är ifrån daytrading via aktiehandel och även konsumtion. Vad ska man göra är frågan? Berätta för frugan? Att hålla skulderna hemligt tar mer på en än själva skulderna känns det som.
Du behöver lägga alla korten på bordet hur jobbigt det än känns för dig. Tror du kommer känna en sådan lättnad efter det. Är det riktig kärlek så kommer hon att stanna och stötta dig i allt detta.
För din egen skull så behöver du berätta för henne själv innan hon får reda på det på annat sett.
Lycka till.
 

Efter_kraschen

Ny medlem
Poäng: 1
Blev medlem
1 Juli 2024
Meddelanden
1
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Förstår exakt hur du känner, varit i liknande situation. "Hann" inte berätta utan blev avslöjad, inget att rekommendera. Berätta själv och ALLT. I mitt fall, i den akuta vreden som naturligtvis partnern fick klarade jag inte att få ur mig allt, istället har det fått komma lite pö om pö och det är nog sämre. Lycka till
 

Egget

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
19 Maj 2022
Meddelanden
152
Mottagna reaktioner
54
Poäng
177
Oj oj.. vi är sååå många som gått i dina skor och funderat vad vi ska ta oss till..
Det enda jag ångrar är att jag inte berättade tidigare.
Med det sagt, fira i helgen och släpp bomben till veckan, så hade jag gjort (och så gjorde jag).
 

Räddkanin

Aktiv medlem
Poäng: 171
Blev medlem
27 Augusti 2024
Meddelanden
23
Mottagna reaktioner
69
Poäng
171
Förstår exakt hur du känner, varit i liknande situation. "Hann" inte berätta utan blev avslöjad, inget att rekommendera. Berätta själv och ALLT. I mitt fall, i den akuta vreden som naturligtvis partnern fick klarade jag inte att få ur mig allt, istället har det fått komma lite pö om pö och det är nog sämre. Lycka till
Jag ska berätta allt på måndag. Känns redan lättare i hjärtat nu när jag har bestämt mig att berätta så om detta går vägen, dvs hon stannar o stöttar mig så tror jag att jag kommer må mycket bättre och även mer motiverad att göra något åt skulderna. Wish me luck
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 5 137
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
11 299
Mottagna reaktioner
7 557
Poäng
5 137
Jag ska berätta allt på måndag. Känns redan lättare i hjärtat nu när jag har bestämt mig att berätta så om detta går vägen, dvs hon stannar o stöttar mig så tror jag att jag kommer må mycket bättre och även mer motiverad att göra något åt skulderna. Wish me luck
Förstår att det känns superläskigt, att du fasar för vad som komma skall, hur hon ska reagera, vad kommer hända etc etc. Oavsett vad som kommer hända så kommer du känner dig fri efteråt.
När du har berättat så blir du en Modigkanin :) Önskar dig lycka till och att allt löses på bästa sätt.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp