• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Vad händer om man drar ett ärende till tinget?

xrap

Viktig medlem
Poäng: 7
Blev medlem
6 Mars 2013
Meddelanden
85
Mottagna reaktioner
0
Poäng
7
Finns ingen anledning att skriva annat än att den är betald, såvida du inte tänker fortsätta tvista om den vill säga. Skicka också till fordringsägare och inkassobolag (om de inte är fordringsägare) att du betalt. I mailet till tinget skriver du också att du meddelat övriga parter att det nu är betalt. Det bästa är om du kan bifoga någon form av bevis på betalningen.

Tusen tack för hjälpen, jag var tvungen att yttra mig till TR senast imorgon ifall jag medger eller inte medger skulden. Och idag har jag nu gjort en betalning till fordringsägaren och tänkte maila TR imorgon, visste inte vad exakt jag skulle skriva det är första gången.

Men nu vet jag, jag skriver att det är betalt och bifogar kvitto!
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

sol

Kunnig medlem
Poäng: 22
Blev medlem
14 September 2011
Meddelanden
121
Mottagna reaktioner
3
Poäng
22
onea-vivus

Nån som lyckats få en uppgörelse med onea-vivus vid medgivande i tingsrätt? Vad har de skrivit i domen ni som bestridit dessa?
 

gran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 417
Blev medlem
3 Juni 2012
Meddelanden
1 876
Mottagna reaktioner
153
Poäng
417
Nix
Onea är hopplösa
Jag har dock medgivit skulden men jag är tvungen att betala hela skulden
De går inte med på någon amorteringsplan
Så jag antar att när skulden är fastställd i dom så kan dom ju driva in pengarna
Önskar ju givetvis att jag kunnat betala under tiden så skulden varit borta men har tyvärr haft en jäkla annat att betala
Så nu är läget så här.
 

sol

Kunnig medlem
Poäng: 22
Blev medlem
14 September 2011
Meddelanden
121
Mottagna reaktioner
3
Poäng
22
Ja det är konstigt att de ej går med på avbetalning när det hamnat hos kronofogden/tingsrätt. Jag som har liten inkomst kommer ju ej kunna betala hela lånet 15000kr. Frågan är om det ens går att utmäta min lilla pension.. Tingsrätten brukar ju vilja att det blir en förlikning med avbetalningsplan. Hur motiverade de din önskan om avbetalning gran?
 

gran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 417
Blev medlem
3 Juni 2012
Meddelanden
1 876
Mottagna reaktioner
153
Poäng
417
Att de ej beviljar pga att jag i ansökan gjorde en avbetalning på tre månader dvs tre gånger med summa 2600 ungefär tror jag det var
Och du ..jag har frågat så långa ggr men de vill inte och tänker inte hjälpa mig.
 

sol

Kunnig medlem
Poäng: 22
Blev medlem
14 September 2011
Meddelanden
121
Mottagna reaktioner
3
Poäng
22
Jag har medgivit en skuld till tingsrätt per mejl. Fick autosvar att de mottagit mitt mejl. Detta är nu flera veckor sedan. Ej hört något sen dess. Vad kommer hända nu?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp