• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Vad händer om man drar ett ärende till tinget?

xrap

Viktig medlem
Poäng: 7
Blev medlem
6 Mars 2013
Meddelanden
85
Mottagna reaktioner
0
Poäng
7
Betala in det du är skyldg och meddela Tinget att du har gjort fullständig betalning.

Men jag kan inte exakta summan, det är Creditum ab det gäller, kan jag ringa dem och få summan? Kommer dem då vilja ge mig det eller vill dem gå till tinget med det? Aldrig varit med om det så kan inte detta alls.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

svalan

V.I.P
Poäng: 317
Blev medlem
18 Oktober 2011
Meddelanden
607
Mottagna reaktioner
119
Poäng
317
bestridan

har ni lån hos pengos och snabbfinans bet i tid annars skickar dom till KFM och tingsrätt så småningom
hade avbet hos intrum j(pengos) gick till kfm jag bestred detta
fick ändå en ny avbet hos intrum,men pengos skickade vidare för att jag har bestridit ärendet
 

gran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 417
Blev medlem
3 Juni 2012
Meddelanden
1 876
Mottagna reaktioner
153
Poäng
417
Hej, ja fick precis ett brev från kronofogden om att dem beslutat att sända ärendet till tingsrätten. Jag hade bestridit för att köpa tid. Va händer nu? Kan jag betala avgiften utan att något händer? Eller kan man inte betala nu när den gått tingsrätt och slippa anmärkning osv?

Kan du betala nu?
Medge skulden annars..
Om du kan läsa i våra tidigare trådar.
 

xrap

Viktig medlem
Poäng: 7
Blev medlem
6 Mars 2013
Meddelanden
85
Mottagna reaktioner
0
Poäng
7
Kan du betala nu?
Medge skulden annars..
Om du kan läsa i våra tidigare trådar.


jag kommer kunna betala inom 10 dagar, jag har inte fått något brev från Tingsrätten ännu enbart från kronofogden om att ärendet gått till dem. kan jag hinna betala innan det blir någon anmärkning?
 

Idle

Kunnig medlem
Poäng: 42
Blev medlem
14 December 2011
Meddelanden
286
Mottagna reaktioner
5
Poäng
42
SKULDSALDO och HISTORISKT SKULDSALDO!

Följande gäller!

1. Dom i tingsrätten.
2. Efter tre veckor kan skulden skickas till KFM.Såvida ni inte finner en lösning under denna tid.
3. Efter 1 månad obetald så övergår skulden från skuldsaldo till Historiskt skuldsaldo. Ligger i 24 månader och är ELAK!

Lös era skulder från tingsrätten inom 1 månad och 3 veckor OM ni vill slippa problem. Ett historisk skuldsaldo är i seriösa aktörers ögon mer olämpligt än en reglerad betalningsanmärkning! UC skall uppdateras löpande och det kan vara bra att hålla koll på sin UC dagligen så man inte går till banken med ett synligt skuldsaldo eller historiskt skuldsaldo.
 

xrap

Viktig medlem
Poäng: 7
Blev medlem
6 Mars 2013
Meddelanden
85
Mottagna reaktioner
0
Poäng
7
SKULDSALDO och HISTORISKT SKULDSALDO!

Följande gäller!

1. Dom i tingsrätten.
2. Efter tre veckor kan skulden skickas till KFM.Såvida ni inte finner en lösning under denna tid.
3. Efter 1 månad obetald så övergår skulden från skuldsaldo till Historiskt skuldsaldo. Ligger i 24 månader och är ELAK!

Lös era skulder från tingsrätten inom 1 månad och 3 veckor OM ni vill slippa problem. Ett historisk skuldsaldo är i seriösa aktörers ögon mer olämpligt än en reglerad betalningsanmärkning! UC skall uppdateras löpande och det kan vara bra att hålla koll på sin UC dagligen så man inte går till banken med ett synligt skuldsaldo eller historiskt skuldsaldo.


Tack för ditt svar,

Bara så att jag vet att jag förstått dig rätt. Om jag betalar min skuld som gått tingsrätten inom denna tidsram du skrev så som 1.3 månader så slipper jag betalningsanmärkning?

Vill bara bekräfta att jag förstått rätt.
 

xrap

Viktig medlem
Poäng: 7
Blev medlem
6 Mars 2013
Meddelanden
85
Mottagna reaktioner
0
Poäng
7
Tack för ditt svar,

Bara så att jag vet att jag förstått dig rätt. Om jag betalar min skuld som gått tingsrätten inom denna tidsram du skrev så som 1.3 månader så slipper jag betalningsanmärkning?

Vill bara bekräfta att jag förstått rätt.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp