• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Vad är mitt bästa alternativ?

JohannaJo

Viktig medlem
Poäng: 42
Blev medlem
29 Augusti 2022
Meddelanden
84
Mottagna reaktioner
7
Poäng
42
Löneutmätning och sen skuldsanering.

Om du räknar på förbehålls beloppet så kanske det inte är värre än nuvarande situation ?

Isof skulle jag lätt satsa på det om jag var du
Nej jag skulle ha mer pengar kvar varje månad vid löneutmätning, med tanke på att jag går minus varje månad som det är nu. Så har väl mer eller mindre bestämt mig för att släppa allt.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

autismaddict

Kunnig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
17 September 2023
Meddelanden
149
Mottagna reaktioner
42
Poäng
157
Nej jag skulle ha mer pengar kvar varje månad vid löneutmätning, med tanke på att jag går minus varje månad som det är nu. Så har väl mer eller mindre bestämt mig för att släppa allt.
Ja exakt man är ju så rädd för KFM.

Men typ anmärkning i några år då vill väl ändå inte ta nått nytt lån hoppas jag! Så de är ju bra att man inte kan sätta sig djupare. Jag skulle nog gärna ha en evig spärr faktiskt. Sen att de blir någon extra kostnad ? Den är ju försvinnande liten med tanke på ditt skuldberg. Så direkt att du får utmätning är ju en vinst om du får mer pengar varje månad och du behöver inte pussla och stressa med massa jobbiga räkningar de drar direkt från kontot. Det är skönt på ett sätt. Sen att redan Ha utmätning verkar vara bästa sättet för skuldsanering. Det kan egentligen bara gå på två vis. Antingen utmätning tillräckligt för att betala av på X antal år eller så går det inte då får du sanering. Får du inte sanering så söker du igen tills du får den. Du har valt en jobbig väg i livet men du är stark och klarar av att gå den. Träna om din hjärna från konsumtion så kmr du tom må bättre. Fokusera på det viktiga i livet. Familj husdjur hobbies. Se dokumentärer lär dej om samhället kost och att må bättre. Gå en promenad 10 minuter varje dag. Undvik skräpmat och energi dryck. Laga nyttig mat hemma. Drick kaffe. Sov bättre må bättre. Det finns ett ljus i slutet på tunneln för dej. ♡
 

JohannaJo

Viktig medlem
Poäng: 42
Blev medlem
29 Augusti 2022
Meddelanden
84
Mottagna reaktioner
7
Poäng
42
Någon som har koll på skulder hos CSN? Tänker att den ska jag inte släppa utan betala så länge det går. Men om man får skuldsanering, ingår det i saneringen då? Alltså söker man för den också?
 

Klar_fd_Släpptallt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 367
Blev medlem
6 Mars 2016
Meddelanden
1 665
Mottagna reaktioner
2 122
Poäng
1 367
Någon som har koll på skulder hos CSN? Tänker att den ska jag inte släppa utan betala så länge det går. Men om man får skuldsanering, ingår det i saneringen då? Alltså söker man för den också?
CSN stoppas under tiden man har sanering och tas upp efter man är klar. Den del som förfallit tror jag dock omfattas av sanering.
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Inte under sanering. Skillnad om du har löneutmätning. @Ny2018 ?
Den kan pausas el så får man behålla beloppet för att betala på csn under skuldsaneringen. Förfallna belopp ingår i skuldsaneringen.
Vid löneutmätning så finns inget sånt så antingen får man släppa även.csn el betala på den.
 

JohannaJo

Viktig medlem
Poäng: 42
Blev medlem
29 Augusti 2022
Meddelanden
84
Mottagna reaktioner
7
Poäng
42
Den kan pausas el så får man behålla beloppet för att betala på csn under skuldsaneringen. Förfallna belopp ingår i skuldsaneringen.
Vid löneutmätning så finns inget sånt så antingen får man släppa även.csn el betala på den.
Okej. Ja, jag tänker att även om jag släpper alla lån och krediter till kf så försöker jag behålla CSN och betala på själv. Är det smart eller onödigt? Om jag låter allt annat gå?
men visst förfaller bara delar av CSN i taget? Inte hela beloppet när något väl går till kf? Eller minns jag fel?
 

annlo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
30 April 2012
Meddelanden
1 907
Mottagna reaktioner
1 089
Poäng
867
Okej. Ja, jag tänker att även om jag släpper alla lån och krediter till kf så försöker jag behålla CSN och betala på själv. Är det smart eller onödigt? Om jag låter allt annat gå?
men visst förfaller bara delar av CSN i taget? Inte hela beloppet när något väl går till kf? Eller minns jag fel?
Hela lånet förfaller inte. Bara de inbetalningar du skulle gjort.
 

Blenda

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
8 Mars 2019
Meddelanden
480
Mottagna reaktioner
127
Poäng
327
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp