• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Väntetider efter inledande skuldsanering

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

MissbrukARN

Kunnig medlem
Poäng: 317
Blev medlem
26 November 2021
Meddelanden
170
Mottagna reaktioner
131
Poäng
317
Grattis. :)

Jag har skickat in en ansökan nu och förbereder mig på att det kommer ta minst ett år innan man vet utfallet.
 

Freedom

Aktiv medlem
Poäng: 32
Blev medlem
28 November 2022
Meddelanden
40
Mottagna reaktioner
9
Poäng
32
Hade 1,3 miljoner i skulder. Betalar 11.256:- i månaden.
Tack för du ville svara mig får man fråga kanske dum fråga också men hur länge har man löneutmätning? Absolut fattar jag tills skulden e betald men säger de nån slut datum ändå att exempelvis år 2040 så är skulden betalad typ eller
 

MissbrukARN

Kunnig medlem
Poäng: 317
Blev medlem
26 November 2021
Meddelanden
170
Mottagna reaktioner
131
Poäng
317
Tack för du ville svara mig får man fråga kanske dum fråga också men hur länge har man löneutmätning? Absolut fattar jag tills skulden e betald men säger de nån slut datum ändå att exempelvis år 2040 så är skulden betalad typ eller
Beror på helt hur mycket skulden ökar under din sanering, eller om den minskar. Jag måste tjäna över 45k i månaden för att mina skulder ska minska, dvs omöjligt för mig att kunna betala av dom med löneutmätning pga räntorna. :-/
 

annlo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
30 April 2012
Meddelanden
1 907
Mottagna reaktioner
1 089
Poäng
867
Tack för du ville svara mig får man fråga kanske dum fråga också men hur länge har man löneutmätning? Absolut fattar jag tills skulden e betald men säger de nån slut datum ändå att exempelvis år 2040 så är skulden betalad typ eller
Finns inget slutdatum vid löneutmätning. Så länge du har skuld hos KFM så pågår löneutmätningen. Hur snabbt el hur lång tid beror ju på skuldens strl, räntor och hur mkt de kan mäta ut fr lön.
 

It's me

Viktig medlem
Poäng: 136
Blev medlem
24 Januari 2023
Meddelanden
60
Mottagna reaktioner
41
Poäng
136
Igår fick jag äntligen min betalplan.Bara hoppas att allt går bra hela vägen fram nu!
 

viggeloo

V.I.P
Poäng: 357
Blev medlem
5 Augusti 2019
Meddelanden
721
Mottagna reaktioner
174
Poäng
357
För mig en det 23e veckan sen inledande utan betalplan . Kanske kommer det gå 5 år efter inledande så e jag klar med skuldsaneringen
 

It's me

Viktig medlem
Poäng: 136
Blev medlem
24 Januari 2023
Meddelanden
60
Mottagna reaktioner
41
Poäng
136
För mig en det 23e veckan sen inledande utan betalplan . Kanske kommer det gå 5 år efter inledande så e jag klar med skuldsaneringen
Skönt att se det komiska i det i alla fall. Hoppas du får den snart. Det tog på dagen 16 veckor för mig efter inledande.
 

viggeloo

V.I.P
Poäng: 357
Blev medlem
5 Augusti 2019
Meddelanden
721
Mottagna reaktioner
174
Poäng
357
Såg inte på det komiskt haha. Kommer förmodligen ta ca 1 år från inledande till beslut.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp