• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Väntetider efter inledande skuldsanering

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

viggeloo

V.I.P
Poäng: 357
Blev medlem
5 Augusti 2019
Meddelanden
721
Mottagna reaktioner
174
Poäng
357
Haha vi får se jag återkommer om 1 år eller 5
 

Suesue

Aktiv medlem
Poäng: 127
Blev medlem
20 Maj 2022
Meddelanden
38
Mottagna reaktioner
30
Poäng
127
För mig en det 23e veckan sen inledande utan betalplan . Kanske kommer det gå 5 år efter inledande så e jag klar med skuldsaneringen
Väntar också... Jag har visserligen fått betalplan i oktober förra året men väntar fortfarande på beslut.. Min handläggare säger att det är pga en tysk bank som de har problem med delgivning av. Annars har ingen haft invändningar så hon tyckte att jag ska chilla bara då skuldsaneringen ändå tickar på sen inledande i början på sep. Men så segt, man vill ju ha beslutet så man kan andas ut. Jag har verkligen inte hört om någon som fått vänta så länge som du på betalplanen, så konstigt
 

viggeloo

V.I.P
Poäng: 357
Blev medlem
5 Augusti 2019
Meddelanden
721
Mottagna reaktioner
174
Poäng
357
Ja det är konstigt men som du säger så spelar de ingen roll egentligen. Samt vore det "elakt" av kfm om jag skulle få inledande sen vänta 1 år på beslut och utfallet skulle bli nåt annat än beviljat. Då borde de avslå tidigare så borde va lugnt :)
 

annlo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
30 April 2012
Meddelanden
1 907
Mottagna reaktioner
1 089
Poäng
867
Tror jag skrivit det förut men min gång till beslut va så här:
1 Nov-16 Ansökan
Febr-17 Första samtalet.
22 Maj-17 inledande
28 Sept-17 Beslut om beviljande
Så närmare 11 månader.
Vad vill jag sagt m det...jo...Hav tröst vänner! :folded:^^
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 815
Mottagna reaktioner
2 663
Poäng
1 857
Ja det är konstigt men som du säger så spelar de ingen roll egentligen. Samt vore det "elakt" av kfm om jag skulle få inledande sen vänta 1 år på beslut och utfallet skulle bli nåt annat än beviljat. Då borde de avslå tidigare så borde va lugnt :)
Hade nog ändå ringt kundtjänst och bett någon titta på ärendet ! För jag hade inte känt mig trygg om det tog så lång tid. För mig tog det 2.5 mån från inledande till beslut ! Samma för min sambo nyligen så fick hon sin betalplan efter 5 veckor !
 

Anonymje

Viktig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
18 Oktober 2022
Meddelanden
79
Mottagna reaktioner
43
Poäng
147
Fick beslut om beviljad skuldsanering idag :)
Sökte i augusti 2022
Inledande oktober 2022
Förslag på betalplan januari 2023
Beslut om skuldsanering mars 2023

Ansökte i slutet av augusti, så har nästan exakt gått 7 månader.
2027 är jag helt skuldfri! Vilken känsla!
 

Perol

Medlem
Poäng: 7
Blev medlem
24 Mars 2023
Meddelanden
13
Mottagna reaktioner
3
Poäng
7
Fick idag besked om förslag/ Betalplan på min skuldsaneringsansökan.
Jag har varit i kontakt med min handläggare och berättade att jag får skatteåterbäring. Skatteåterbäringen är på ca 27000kr.
Då jag har lite skulder på CSN som ingår i min Betalplan som jag fick idag, men när jag läser här på forumet så kommer jag att få resterande skattepengar efter CSN har dragit det som jag är skyldig, då det är statliga skulder. Nu till min fråga och jag hoppas att någon här vet, i min Betalplan ska jag betala in min skatteåterbäring i juli månad. Om CSN kommer dras automatiskt så kommer jag ju libre kunna betala enligt min Betalplan.
 

Peach

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
24 December 2019
Meddelanden
1 517
Mottagna reaktioner
1 021
Poäng
867
Fick idag besked om förslag/ Betalplan på min skuldsaneringsansökan.
Jag har varit i kontakt med min handläggare och berättade att jag får skatteåterbäring. Skatteåterbäringen är på ca 27000kr.
Då jag har lite skulder på CSN som ingår i min Betalplan som jag fick idag, men när jag läser här på forumet så kommer jag att få resterande skattepengar efter CSN har dragit det som jag är skyldig, då det är statliga skulder. Nu till min fråga och jag hoppas att någon här vet, i min Betalplan ska jag betala in min skatteåterbäring i juli månad. Om CSN kommer dras automatiskt så kommer jag ju libre kunna betala enligt min Betalplan.

Vad menar du med om CSN dras automatiskt? Ingenting dras från ditt konto när du har sanering.
 

Perol

Medlem
Poäng: 7
Blev medlem
24 Mars 2023
Meddelanden
13
Mottagna reaktioner
3
Poäng
7
Vad menar du med om CSN dras automatiskt? Ingenting dras från ditt konto när du har sanering.
Jag menar att CSN är statliga skulder, då jag får tillbaka på skatten.
Min skuldsanering har ju inte hunnit laga kraft än.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp