• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Väntetider efter inledande skuldsanering

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

hamre

Aktiv medlem
Poäng: 37
Blev medlem
28 November 2022
Meddelanden
21
Mottagna reaktioner
10
Poäng
37
Ja det är surt dock står det ju klart och tydligt på deras hemsida att det är upp till 7 månaders väntetid för beslut på skuldsanering.

Jag är inne på min 4:e månad så det är nog en stund kvar innan jag får mitt beslut. Men men.

Jag betalar det jag fick i inledandet varje månad och sedan hoppas man beslutet kommer snart.
 

It's me

Viktig medlem
Poäng: 136
Blev medlem
24 Januari 2023
Meddelanden
60
Mottagna reaktioner
41
Poäng
136
Ja det är surt dock står det ju klart och tydligt på deras hemsida att det är upp till 7 månaders väntetid för beslut på skuldsanering.

Jag är inne på min 4:e månad så det är nog en stund kvar innan jag får mitt beslut. Men men.

Jag betalar det jag fick i inledandet varje månad och sedan hoppas man beslutet kommer snart.
Jag är inne på min 5:e månad. Det som jag reagerar mest på är att det i inledande står att man normalt sett får ett förslag om skuldsanering inom 6-7 veckor. Känns som om att de där 7 månaderna kan bli många fler när man inte ens vet om man kommer att få ett förslag eller inte.
 

hamre

Aktiv medlem
Poäng: 37
Blev medlem
28 November 2022
Meddelanden
21
Mottagna reaktioner
10
Poäng
37
Jag är inne på min 5:e månad. Det som jag reagerar mest på är att det i inledande står att man normalt sett får ett förslag om skuldsanering inom 6-7 veckor. Känns som om att de där 7 månaderna kan bli många fler när man inte ens vet om man kommer att få ett förslag eller inte.
Jo så stod det i mitt också. Tror inte dom uppdaterar det utskicket så ofta eftersom arbetsbelastning beror ju på hur många dom måste ge beslut till. Så det är säkert enklare att uppdatera hemsidan med korrekt information.

Dock borde dom inte skriva någon estimerad tidsplan i utskicket man får tycker jag. Dom borde istället hänvisa till hemsidan för uppdaterade väntetider. Då blir man inte lika frustrerad skulle jag tro när dom där 6-7 veckorna har passerat.
 

It's me

Viktig medlem
Poäng: 136
Blev medlem
24 Januari 2023
Meddelanden
60
Mottagna reaktioner
41
Poäng
136
Jo så stod det i mitt också. Tror inte dom uppdaterar det utskicket så ofta eftersom arbetsbelastning beror ju på hur många dom måste ge beslut till. Så det är säkert enklare att uppdatera hemsidan med korrekt information.

Dock borde dom inte skriva någon estimerad tidsplan i utskicket man får tycker jag. Dom borde istället hänvisa till hemsidan för uppdaterade väntetider. Då blir man inte lika frustrerad skulle jag tro när dom där 6-7 veckorna har passerat.
Precis! Det hade inte varit lika frustrerande då.
 

hamre

Aktiv medlem
Poäng: 37
Blev medlem
28 November 2022
Meddelanden
21
Mottagna reaktioner
10
Poäng
37
När man talar om trollen så fick jag mitt förslag på betalplan idag. :)

Fyra års betalningsplan pga jag har 2 barn. Slut November 2026. Mitt inledande började November 2022.

Så nu är det bara vänta på slutgiltigt beslut då.
 

Freedom

Aktiv medlem
Poäng: 32
Blev medlem
28 November 2022
Meddelanden
40
Mottagna reaktioner
9
Poäng
32
När man talar om trollen så fick jag mitt förslag på betalplan idag. :)

Fyra års betalningsplan pga jag har 2 barn. Slut November 2026. Mitt inledande började November 2022.

Så nu är det bara vänta på slutgiltigt beslut
Grattis:) får man fråga hur stort skuldsaldo var samt va de drar i månaden med skuldsanering?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp