• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Väntetider efter inledande skuldsanering

Anonymje

Viktig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
18 Oktober 2022
Meddelanden
79
Mottagna reaktioner
43
Poäng
147
Men suck vad jobbigt! Jag mailade min handläggare i måndags men har inte fått nåt svar. Har väntat i 13 v, men förstår att jag kan få vänta lääänge till då. Men din handläggare kunde iaf säga att den var på gång då i alla fall? Det är ju bra, då lär de ju gå vidare och inte avslå i detta steg.
Ja, han bad om ursäkt och förklarade att det var riktigt mycket att göra... Så jag vill inte ringa och störa igen

Hadläggaren sa iallafall att jag skulle få en betalplan inom 2 veckor när jag pratade med honom, det var också min första känsla att 'det måste ju betyda att det går vidare detta steg'
Sen att det drar ut på tiden får ju mig att tänka annat. Men får lita på att det är riktigt mycket att göra och inget annat.

Vet du om det är vanligt att man får inledande för att sen få avslag innan beslut?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

It's me

Viktig medlem
Poäng: 136
Blev medlem
24 Januari 2023
Meddelanden
60
Mottagna reaktioner
41
Poäng
136
Ja, han bad om ursäkt och förklarade att det var riktigt mycket att göra... Så jag vill inte ringa och störa igen

Hadläggaren sa iallafall att jag skulle få en betalplan inom 2 veckor när jag pratade med honom, det var också min första känsla att 'det måste ju betyda att det går vidare detta steg'
Sen att det drar ut på tiden får ju mig att tänka annat. Men får lita på att det är riktigt mycket att göra och inget annat.

Vet du om det är vanligt att man får inledande för att sen få avslag innan beslut?
Vad jag har läst mig till genom andras erfarenheter så verkar de flesta ändå bli godkända efter inledande. Så det får vi hoppas att det stämmer.
 

Anonymje

Viktig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
18 Oktober 2022
Meddelanden
79
Mottagna reaktioner
43
Poäng
147
Vad jag har läst mig till genom andras erfarenheter så verkar de flesta ändå bli godkända efter inledande. Så det får vi hoppas att det stämmer.
Fick min betalplan idag! Blev så lättad att jag började gråta vid frukostbordet. Haha.
Nu ska jag bara kontakta min skuldrådgivare sen godkänna betalplanen om allt ser rätt ut.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 943
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Ja, han bad om ursäkt och förklarade att det var riktigt mycket att göra... Så jag vill inte ringa och störa igen

Hadläggaren sa iallafall att jag skulle få en betalplan inom 2 veckor när jag pratade med honom, det var också min första känsla att 'det måste ju betyda att det går vidare detta steg'
Sen att det drar ut på tiden får ju mig att tänka annat. Men får lita på att det är riktigt mycket att göra och inget annat.

Vet du om det är vanligt att man får inledande för att sen få avslag innan beslut?
Det fetstilade. Det är svårt att göra något annat efter inledandet än att komma med förslag på skuldsanering oavsett betalplan eller inte, det är ingen bedömning alls i det läget.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 943
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Inte så mycket att gratulera över att man får förslaget till skuldsanering. Ett sånt kommer efter inledande.
Är lite som att gratuleras eller fira att man får gå på bio när man köpt biljett.
 

Gamblewhore

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
5 Juli 2019
Meddelanden
571
Mottagna reaktioner
230
Poäng
417
Inte så mycket att gratulera över att man får förslaget till skuldsanering. Ett sånt kommer efter inledande.
Är lite som att gratuleras eller fira att man får gå på bio när man köpt biljett.

Gud så torr du är. Vid sådana här situationer känns varje steg närmare det slutgiltiga beskedet. Å att få betalplan ä svart å vitt ett sånt steg. Jag höll på skriva glädjs för andra istället för komma med rättelser i var å varannat svar men det kommer ju inte hända. Att vara tyst kan vara att föredra istället för att vara besserwisser
 
Senast ändrad:

It's me

Viktig medlem
Poäng: 136
Blev medlem
24 Januari 2023
Meddelanden
60
Mottagna reaktioner
41
Poäng
136
Inte så mycket att gratulera över att man får förslaget till skuldsanering. Ett sånt kommer efter inledande.
Är lite som att gratuleras eller fira att man får gå på bio när man köpt biljett.
Fast det står ju att de även kan avslå under utredningen, men kanske jagvsom missförstått. Oavsett så tycker jag ändå att man kan få glädjas, gratulera...och "fira för att man hade råd att köpa biobiljetten". Det är ju ändå en bit på väg mot målet.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 943
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Fast det står ju att de även kan avslå under utredningen, men kanske jagvsom missförstått. Oavsett så tycker jag ändå att man kan få glädjas, gratulera...och "fira för att man hade råd att köpa biobiljetten". Det är ju ändå en bit på väg mot målet.
Avslaget kommer efter förslaget, det finns inte så mycket utredning innan förslaget går ut.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp