• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

UC från internetleverantör?

ClasseBoll

Viktig medlem
Poäng: 52
Blev medlem
1 November 2018
Meddelanden
53
Mottagna reaktioner
10
Poäng
52
Hej.
Vaknade och fick brev på kivra från UC. Visar sig att min internetleverantör har tagit en upplysning på mig via deras ekonomipartner payex. Varför tror ni? Betalar 319kr/månad och är typ den och telefonräkningen jag aldrig missat eller varit sen ens med.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Korpen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 737
Blev medlem
21 November 2017
Meddelanden
2 401
Mottagna reaktioner
791
Poäng
737
Hej.
Vaknade och fick brev på kivra från UC. Visar sig att min internetleverantör har tagit en upplysning på mig via deras ekonomipartner payex. Varför tror ni? Betalar 319kr/månad och är typ den och telefonräkningen jag aldrig missat eller varit sen ens med.
Syns dina krediter/lån på upplysningen? Om inte är det en microUC som inte syns för någon annan och påverkar därmed ej ditt kreditbetyg.
 

Lize

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 707
En av våra mest kunniga
Blev medlem
30 Januari 2013
Meddelanden
3 140
Mottagna reaktioner
2 525
Poäng
1 707
Spännande, jag har också A3 men har ännu inte fått någon UC tagen. Har heller aldrig varit sen med betalningen, betalar alltid samma dag som jag får lönen. Man undrar ju om vad de ska med UC till, säga upp befintligt avtal om det inte ser bra ut i deras ögon? Min ser helt horribel ut...
 

ClasseBoll

Viktig medlem
Poäng: 52
Blev medlem
1 November 2018
Meddelanden
53
Mottagna reaktioner
10
Poäng
52
När jag tecknade det för 6månader sedan var det bisnode. Oxå skött betalningarna så förstår inget.
 
S

Skodamannen

Gäst
Poäng: 0
Fick med hem en kopia idag uc allt står antar ja inkomst risk anm ff kreditutveckling samt lån
 

ClasseBoll

Viktig medlem
Poäng: 52
Blev medlem
1 November 2018
Meddelanden
53
Mottagna reaktioner
10
Poäng
52
Måste ringa dem imorgon och fråga vad det är frågan om.
 

Lize

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 707
En av våra mest kunniga
Blev medlem
30 Januari 2013
Meddelanden
3 140
Mottagna reaktioner
2 525
Poäng
1 707
Måste ringa dem imorgon och fråga vad det är frågan om.
Intressant att höra vad de svarar. Jag har haft mitt abonnemang i många år, tidigare hette det T3, jag ännu inte fått någon förfrågan.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp