• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Zmarta - Jämför lån (ny)
3. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC
4. Binly - Lån utan UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Nätlån - Lån utan UC
9. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
10. Viaconto - Lån utan UC
11. Vivus - Lån utan UC

Trustbuddy.com - Nytt sätt att låna?

A

Andreas, dock inte medlem

Gäst
Poäng: 0
Utlånare...

Jag sökte efter ett bra alternativ för att göra en bit nytta utan att för den delen gå back, kanske låter naivt men så är det. Sökte på microlån på google men hittde inte så mycket, gick in på föreningen fattiga riddare, men deras forum handlade bara om hur man ska slippa betala det man lånat och sedan hittade jag trustbuddy...

Jga lånar mer än gärna ut mina pengar, det överflöd jag har i två veckor, helt utan ränta, det är inte min motivation att berika mig mer, men vi har en gemensam risk för att det ska fungera måste det finnas en viss gräns...

Har varit kund i ett par månader och gör inte direkt sstorkovan, men det är som sagt inte mitt motiv, utan jag är glad om jag kan hjälpa någon när det är thight till lön.

Sen får ni gnälla hur mycket som helst, men en gång i tiden satt jag med miljonskulder hos kfm, viket jag löste genom hårt arbete, så kom inte å säg att jag inte vet hur tungt det är...
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

TourettesGuy

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
23 April 2012
Meddelanden
1 396
Mottagna reaktioner
381
Poäng
517
Hej, jag lånar ut pengar genom Trustbuddy och är nöjd med det så långt, även om det verkar som att dom kommer med halvsanningar ibland. Därför vill jag gärna fråga er som har lånat av dem om deras avgifter: de påstår hårdnackat att deras lån är helt gratis om man betalar tillbaka inom 14 dagar. Men jag har också hört att man måste betala 30 kr för ett betal-sms för att söka om ett lån - då är det ju inte gratis, eftersom det kostar 30 kr. Hur är det egentligen? Är det betal-sms för att söka om lån? Varje gång? Bara första gången?

Jag kan garantera dig att det är helt gratis så länge man håller sig inom 14 dagar, har låna hos Trustbuddy i över ett år nu och endast ett fåtal gånger har jag gått över tiden och åkt på att betala, dom är dock petiga ifall du tex betalar på en fredag och det är 14´e dagen...dom får då pengarna måndag... Dom där betal-sms´en är frivilliga och helt onödiga... Trustbuddy är perfekt om man vill sprida ut sin lön över månaden då man kanske har en benägenhet att bränna mkt av lönen direkt... hehe... Och ibland, rätt ofta har dom en maxgräns på 10,000:-...
Hade gärna lånat ut genom dom om jag var rik då de har riktigt bra ränta och ifall jag kunde avstå från dom pengar i minst ett år för att få ta del av räntan el hur det nu funkar...hoppas dom håller stilen och inte sabbar sitt goda rykte el typ tar bort gratis perioden...
 

solix

Viktig medlem
Poäng: 7
Blev medlem
22 April 2012
Meddelanden
82
Mottagna reaktioner
0
Poäng
7
kan man 2 lån samtidigt hos trustbuddys?
Jag sökte ett på 5000 kr fick det bevlijat.:D
Sökte igen på samma summa ..då står det väntar på behandling...
tänkte jag man verkligen ha 2 st ?
 

TourettesGuy

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
23 April 2012
Meddelanden
1 396
Mottagna reaktioner
381
Poäng
517
Ja sista dagen idag för denna kampanj... Man kan har fler än 2 st lån, bara totala summan inte överstiger 5000kr och som sagt ibland 10,000kr.
 

TourettesGuy

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
23 April 2012
Meddelanden
1 396
Mottagna reaktioner
381
Poäng
517
Nu har Trustbuddy en kampanj då man kan låna upp till 10,000kr fram till 20 juli fick jag sms om! Perfekt om ni inte redan har lån där å lönen kommer in runt den 25´e...då e d helt gratis då det är mindre än 14 dagar dit! :) Å har ni redan maxat 5000kr i början av månaden kan ni låna 5000kr till och betala igen det gamla gratis å sen betala det nya 5000kr lånet gratis när lönen kommer!
 

solix

Viktig medlem
Poäng: 7
Blev medlem
22 April 2012
Meddelanden
82
Mottagna reaktioner
0
Poäng
7
jag fick 2 ggr 5000 beviljat...förlängnings avgiften på bara en är 970 kr.blir det 970 ggr 2 som jag betalar in eller hur funkar det...kan man förlänga mer än en gång om man skulle behöva...minskar den summan man lånade eller hur är det?
berätta gärna ni som har erfarehet :)
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
5970kr gånger 2 om du betalar hela skulden inom dina 30 dagar. vill du förlänga dina lån 30 dagar så betalar du in 470kr gånger 2. Ja det går att förlänga flera gånger. Skulden minskar inte.Det enklaste om man inte kan betala hela skulden är att få en avb.plan, så man blir av med det
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp