• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Tråden om privatlån hos Santander

Gunbarb

Aktiv medlem
Poäng: 12
Blev medlem
17 Februari 2012
Meddelanden
37
Mottagna reaktioner
4
Poäng
12
Vi har också samma erfarenhet av santander. Snabba och vi fick en ränta på 8% vilket väl är hyfsat på blankolån. Vi var två som sökte. Min man hade en anmärkning hos uc gällande misskött kredit men på uc utdraget fanns inte det med. Antagligen för att santander inte begärt det. Och ja, dom tar upplysning via UC.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC
M

Madderit

Gäst
Poäng: 0
hej
Någon som vet om dom kan ändra sig efter man signerat och skickat in skuldbrevet?
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 957
Mottagna reaktioner
13 604
Poäng
10 387
hej
Någon som vet om dom kan ändra sig efter man signerat och skickat in skuldbrevet?

Knappast troligt. Dom har gjort sin kreditprövning och godkänt det hela. Det är inte affärsmässigt att göra en ny kreditprövning på något man prövat för några dagar sedan.
 
M

Madderit

Gäst
Poäng: 0
Knappast troligt. Dom har gjort sin kreditprövning och godkänt det hela. Det är inte affärsmässigt att göra en ny kreditprövning på något man prövat för några dagar sedan.

Hej, tack, jag känner lite som du också. Men har en gnagande känsla i magen pga otroligt dålig ekonomi för tillfället. Dom borde fått papper idag, har för mig att sist jag lånade av dom fick jag pengarna samma dag dom torde fått papper, men kan ha varit dagen efter också såklart.
Har inte hört något från dom eller min polare som jobbar på MyLoan, så jag borde sluta oroa mig och sitta lugnt i båten.
 

Norreborre

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
16 Augusti 2015
Meddelanden
914
Mottagna reaktioner
351
Poäng
497
Har fått ett blancolån beviljat hos Santander. Dom skickar avtalet på posten som jag ska skicka tillbaka till dom. Nån som har erfarenhet på hur lång tid det tar att få skuldbrevet samt hur snabbt dom betalar ut lånet?

Kommer betala via autogiro. Skickar dom avi på posten ändå?
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 957
Mottagna reaktioner
13 604
Poäng
10 387
Har fått ett blancolån beviljat hos Santander. Dom skickar avtalet på posten som jag ska skicka tillbaka till dom. Nån som har erfarenhet på hur lång tid det tar att få skuldbrevet samt hur snabbt dom betalar ut lånet?

Kommer betala via autogiro. Skickar dom avi på posten ändå?

2-3 dagar

Ja, om du inte anmäler dig till e-faktura på din internetbank
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 957
Mottagna reaktioner
13 604
Poäng
10 387
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp