• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Tråden om löneutmätning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 815
Mottagna reaktioner
2 663
Poäng
1 857
Om vi säger att mitt första utslag får ett förfallodatum att betala på 1 juni, någon som varit med om att dem redan innan dess tagit pengar från bankkontot? Lite nervöst vid lön att betala räkningar nu känner jag. Har inte fått nått brev med skuld att betala ännu utan bara utslagsbrev.
Får man fråga vilket bolag det är ? För vissa bolag är snabba och vissa tar längre tid
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Kronofogden

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
8 September 2014
Meddelanden
2 324
Mottagna reaktioner
1 823
Poäng
1 247
För 2 veckor sen uppdaterade jag frugans uppgifter då hon inte jobbat i år, ändrade även hyran och lite andra förutsättningar som ändrats. Har inte fått hem några papper om förändringar, känns konstigt att det tar sån tid innan återkoppling?
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 815
Mottagna reaktioner
2 663
Poäng
1 857
För 2 veckor sen uppdaterade jag frugans uppgifter då hon inte jobbat i år, ändrade även hyran och lite andra förutsättningar som ändrats. Har inte fått hem några papper om förändringar, känns konstigt att det tar sån tid innan återkoppling?
Brukar gå sjukt fort ! Alla gånger jag ändrat så max 2 dagar !
 

Sulanbulan

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
19 April 2020
Meddelanden
507
Mottagna reaktioner
376
Poäng
487
När man fått skuld att betala in till kfm och datumet passerat. Ramlar in en hel del skulder nu till kfm men besvarar alla delgivningspapper så fort jag får dom.
Nu har första skulden som kom in gått så långt att datumet har passerat där jag skulle ha betalat in till kfm. (idag).

Vad sker nu? Kommer dom och knackar på dörren i dagarna och vill se vad man äger? Får man papper hem? Hur fort går löneutmätningen igång?
Om man är på jobbet när dom kommer, vad gör dom då? Ringer dom och säger att dom står utanför? Ska man ringa in och säga vad man tjänar, vad hyran är osv.. för att snabba på processen och visa att man är samarbetsvillig?
 

Klar_fd_Släpptallt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 367
Blev medlem
6 Mars 2016
Meddelanden
1 665
Mottagna reaktioner
2 122
Poäng
1 367
Det som mest sannolikt kommer att ske är att du får brev hem där du skall ange inkomst och utgifter som ett underlag för KF hur stor din löneutmätning kommer att bli. Efter att detta är inskickat brukar utmätningen komma igång inom en månad skulle jag tro.
Du kan kontakta dom själv, inte minst för att visa samarbetsvilja. Vet inte om man kan lämna uppgifterna online men kolla även upp det.
Vad avser risken att dom knackar på hemma eller jobbet så tro jag inte den är så stor men visst kan det ske.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 939
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Det kan gå till på så olika sätt det där
 

Sulanbulan

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
19 April 2020
Meddelanden
507
Mottagna reaktioner
376
Poäng
487
Det som mest sannolikt kommer att ske är att du får brev hem där du skall ange inkomst och utgifter som ett underlag för KF hur stor din löneutmätning kommer att bli. Efter att detta är inskickat brukar utmätningen komma igång inom en månad skulle jag tro.
Du kan kontakta dom själv, inte minst för att visa samarbetsvilja. Vet inte om man kan lämna uppgifterna online men kolla även upp det.
Vad avser risken att dom knackar på hemma eller jobbet så tro jag inte den är så stor men visst kan det ske.

Tack för fint svar! :)
Ska kika på det där med att lämna online. :tummen:
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 815
Mottagna reaktioner
2 663
Poäng
1 857
Tack för fint svar! :)
Ska kika på det där med att lämna online. :tummen:
Lämnar du in inkomsterna och utgifterna på tex måndagen vid lunch så räknar dom ut det samma dag ! Går riktigt fort ! Så skulle du vilja behålla en månadslön tex för juni för du skicka in det så sent som det går :)
 

Klar_fd_Släpptallt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 367
Blev medlem
6 Mars 2016
Meddelanden
1 665
Mottagna reaktioner
2 122
Poäng
1 367
På vilket sätt gynnar det en? Om du syftar på framtida skuldsanering, finns det då en regel som säger att KFM ska neka detta om man "inte visat samarbetsvilja"?
Nej, det finns ingen regel mig veterligen men jag tror att det är bra att ha visat samarbetsvilja inför en ev ansökan om skuldsanering.
Om du störde dig på det ordvalet eller inlägget ber jag om ursäkt. Jag kunde varit tydligare med att skriva att "jag tror att det kan vara till nytta att visa samarbetsvilja".
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp