• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Tråden om löneutmätning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Sulanbulan

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
19 April 2020
Meddelanden
507
Mottagna reaktioner
376
Poäng
487
Ladda ner skv 4318 , fyll i och skicka in :) kan skriva som motivering att att du har inkasso skulder som kommer till kronofogden snart . Så kommer det säkert gå vägen :) om du vill ha hjälp släng iväg ett PM så hjälper jag dig :)

Super! Tack ska du ha! :folded: :vinnare: Ska kika in det imorgon när jag har tiden att sitta i lugn och ro. ^^
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

hoppfull2021

V.I.P
Poäng: 577
Blev medlem
6 Januari 2021
Meddelanden
963
Mottagna reaktioner
520
Poäng
577
Står inför kommande löneutmätning. Misstänker att jag inte har så mycket att ta då jag är arbetslös. Efter ett ev misslyckat försök, hur lång tid tar det tills man gör ett nytt, eller hur funkar det ens? Ligger det en slags dragning och väntar?
 

Peach

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
24 December 2019
Meddelanden
1 517
Mottagna reaktioner
1 021
Poäng
867
Står inför kommande löneutmätning. Misstänker att jag inte har så mycket att ta då jag är arbetslös. Efter ett ev misslyckat försök, hur lång tid tar det tills man gör ett nytt, eller hur funkar det ens? Ligger det en slags dragning och väntar?


Du kommer få hem papper där du ska uppge din inkomst och övriga uppgifter därefter kommer ett beslut på hur mycket du har rätt att behålla och hur mycket dom kommer kunna dra varje månad.

Ha inte mer pengar än existensminimum ca 5000kr på kontot, jag skulle säga ha inga pengar där alls.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 935
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Står inför kommande löneutmätning. Misstänker att jag inte har så mycket att ta då jag är arbetslös. Efter ett ev misslyckat försök, hur lång tid tar det tills man gör ett nytt, eller hur funkar det ens? Ligger det en slags dragning och väntar?
Du blandar ihop utmätning och löneutmätning, en löneutmätning kan man ta omtag i när som helst. Tillgångsutredning inkl koll på banker är oftast en gång per år eller varannat år.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 935
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Du kommer få hem papper där du ska uppge din inkomst och övriga uppgifter därefter kommer ett beslut på hur mycket du har rätt att behålla och hur mycket dom kommer kunna dra varje månad.

Ha inte mer pengar än existensminimum ca 5000kr på kontot, jag skulle säga ha inga pengar där alls.

Om man verkligen har energi till att engagera sig så mycket över sitt kontosaldo, när det egentligen inte spelar någon roll, för chansen att det utmäts är ganska liten ändå, så är det en bra väg att gå.
 

hoppfull2021

V.I.P
Poäng: 577
Blev medlem
6 Januari 2021
Meddelanden
963
Mottagna reaktioner
520
Poäng
577
Du blandar ihop utmätning och löneutmätning, en löneutmätning kan man ta omtag i när som helst. Tillgångsutredning inkl koll på banker är oftast en gång per år eller varannat år.
Tror jag har hyfsad koll på de två begreppen och menar det jag nämner, löneutmätning. Jag förstår att omtag kan göras när som helst, när det är fastställt vad som kan löneutmätas, i kronor. Men om jag kommer upp i precis förbehållsbelopp, och det inte går att dra något, när görs då nästa försök? Får man hem en ny blankett eller ombeds jag meddela förändring?
Trodde inte min fråga var så jätteotydlig, men jag kanske har fel.
 
Senast ändrad:

hoppfull2021

V.I.P
Poäng: 577
Blev medlem
6 Januari 2021
Meddelanden
963
Mottagna reaktioner
520
Poäng
577
Du kommer få hem papper där du ska uppge din inkomst och övriga uppgifter därefter kommer ett beslut på hur mycket du har rätt att behålla och hur mycket dom kommer kunna dra varje månad.

Ha inte mer pengar än existensminimum ca 5000kr på kontot, jag skulle säga ha inga pengar där alls.
Det kommer jag inte heller, vare sig jag vill eller inte, och det är väl min poäng :)
Essensen i min fråga för att vara lite poetisk är väl om man på förhand kommer veta att löneutmätning kommer ske och hur mycket och när, eller om det sker hipp som happ så fort pengar finns på kontot eller hur det nu går till. Dvs vad händer om beloppet tillgängligt att utmäta är noll?
Är ju en amatör med sånt härnt.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 935
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Tror jag har hyfsad koll på två begreppen och menar det jag nämner, löneutmätning. Jag förstår att omtag kan göras när som helst, när det är fastställt vad som kan löneutmätas, i kronor. Men om jag kommer upp i precis förbehållsbelopp, och det inte går att dra något, när görs då nästa försök? Får man hem en ny blankett eller ombeds jag meddela förändring?
Trodde inte min fråga var så jätteotydlig, men jag kanske har fel.

Det kan de när som helst, när det upptäcks. Är det i närtid går det nog besluta direkt, annars kommer ny edogörelse igen.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 935
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Det kommer jag inte heller, vare sig jag vill eller inte, och det är väl min poäng :)
Essensen i min fråga för att vara lite poetisk är väl om man på förhand kommer veta att löneutmätning kommer ske och hur mycket och när, eller om det sker hipp som happ så fort pengar finns på kontot eller hur det nu går till. Är ju en amatör med sånt härnt.

Löneutmätning har inget med hur mycket som finns på ert konto att göra alls.
 

hoppfull2021

V.I.P
Poäng: 577
Blev medlem
6 Januari 2021
Meddelanden
963
Mottagna reaktioner
520
Poäng
577
Löneutmätning har inget med hur mycket som finns på ert konto att göra alls.
Bra, ett sådant svar jag ville åt. Vem vet om KFM en dag kommer kunna belasta konton i 14 dagar eller vad som, när/om beslut är fastställt. Trodde det var lite så redan.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp