• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Tråden om ARS enterprise AB

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 938
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Även om han inte ska vara med i betalplanen? Då borde väl redan gällande belsut gälla?

Jag tror jag svarat på detta några gånger redan, men vi säger väl det nu då.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 041
Mottagna reaktioner
13 776
Poäng
9 547
Varför ska dom yttra sig om en betalplan som är identisk igen?

Du menar att dom kan yttra sig om själva beslutet? Låter i o f s inte orimligt.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 041
Mottagna reaktioner
13 776
Poäng
9 547
Om du menar på att dom inte ska yttra sig om betalplanen så är det ditt inlägg som är otydligt. Du svarar på ett långt inlägg med en mening och då är det omöjligt för folk att veta vad du syftar på och vad du svarar på, många har skrivit det innan. Din kunskap här har nog räddat många ekonomier och många livsöden, du är motsatsen till ARS som förstör folks liv.

Men du måste börja svara mer utförligt när du svarar för ibland stjälper dina svar mer än vad dom hjälper för att du inte har tid/orkar/vill ta dig tiden att svara ordentligt.
 

Inflames

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
16 December 2020
Meddelanden
1 026
Mottagna reaktioner
452
Poäng
557
Om du menar på att dom inte ska yttra sig om betalplanen så är det ditt inlägg som är otydligt. Du svarar på ett långt inlägg med en mening och då är det omöjligt för folk att veta vad du syftar på och vad du svarar på, många har skrivit det innan. Din kunskap här har nog räddat många ekonomier och många livsöden, du är motsatsen till ARS som förstör folks liv.

Men du måste börja svara mer utförligt när du svarar för ibland stjälper dina svar mer än vad dom hjälper för att du inte har tid/orkar/vill ta dig tiden att svara ordentligt.
3v från tingets beslut är det som sker. Det är det kfm har för hantering av ärendet, i alla fall när jag frågade. När jag hade han X-antal år sen.
 
Senast ändrad:

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 938
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Varför ska dom yttra sig om en betalplan som är identisk igen?

Du menar att dom kan yttra sig om själva beslutet? Låter i o f s inte orimligt.

Det är ett missförstånd att "betalplan" är något speciellt steg i skuldsaneringshandläggningen. Det är det inte. Betalplanen är bara en del av, eller bilaga till förslag till skuldsanering och beslut om skuldsanering.
Och det är ju beslutet som återförvisats, för jag antar att tingsrätten inte skrivit "återförvisar betalplanen för ny handläggning"
 

totte22

Medlem
Poäng: 1
Blev medlem
31 Juli 2024
Meddelanden
9
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Det är ett missförstånd att "betalplan" är något speciellt steg i skuldsaneringshandläggningen. Det är det inte. Betalplanen är bara en del av, eller bilaga till förslag till skuldsanering och beslut om skuldsanering.
Och det är ju beslutet som återförvisats, för jag antar att tingsrätten inte skrivit "återförvisar betalplanen för ny handläggning"
Ursäkta en okunnig. Ta det steg för steg vad som händer när överklagandet kommit åter till kronofogden så är du snäll. Jag vet du är kunnig men för mej är det jätteviktigt att detta blir rätt
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 041
Mottagna reaktioner
13 776
Poäng
9 547
Ursäkta en okunnig. Ta det steg för steg vad som händer när överklagandet kommit åter till kronofogden så är du snäll. Jag vet du är kunnig men för mej är det jätteviktigt att detta blir rätt

Du är inte okunnig det är Lasseman som är kort i sina inlägg :D

Men med det sagt, hans bidrag till forumet är ovärderligt. Utöver allting han skriver "offentligt" hjälper han en enorm del skribenter på privata meddelanden. Mig bland annat.

Som sagt, han är en räddande ängel här och lika många som ARS har skadat så har Lasseman här "räddat" eller väglett med sina råd. Det han gör på sin privata fritid för oss alla saknar motstycke och vi är många som är mer än tacksamma. Jag är det iallafall. Så jag förstår egentligen att tiden som han lägger ner här privat, pro bono inte räcker till.

Men hade han bara lagt ner några sekunder på din vägledande inlägg hade det lett ill mindre förvirring och oklarheter,

Jag är hur som evigt tacksam för allting han gör och bidra med här. Vi är många som är lyckligt lottade som har hans tips, råd, kunskap och vägledning här.

Det är säkert mycket begärt att han skriver lite längre och utförligare inlägg men det hade underlättat både för "pöbeln" och honom själv som slipper skriva samma sak 10 gånger..
 
Senast ändrad:

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 938
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Haha, nej, det hade inte hjälpt att skriva mer och få slippa skriva om allt 10 gånger.
Se bara på hur många trådar som finns om omprövning av skuldsanering trots att det finns ungefär hur många svar som helst i ämnet redan. Ibland flera trådar i rad med samma frågeställningar.

Även om frågan man har besvarats för en kvart sedan så kommer folk fråga igen ändå.
Om det beror på att man inte vet hur man söker, om det beror på att man har bmi under 24, att man håller på Elfsborg, är låghalt, tror att jorden är platt eller kör BMW vet jag inte. Det hjälper i alla fall inte.
 

Insatt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 307
En av våra mest kunniga
Blev medlem
28 November 2021
Meddelanden
3 075
Mottagna reaktioner
1 967
Poäng
1 307
Haha, nej, det hade inte hjälpt att skriva mer och få slippa skriva om allt 10 gånger.
Se bara på hur många trådar som finns om omprövning av skuldsanering trots att det finns ungefär hur många svar som helst i ämnet redan. Ibland flera trådar i rad med samma frågeställningar.

Även om frågan man har besvarats för en kvart sedan så kommer folk fråga igen ändå.
Om det beror på att man inte vet hur man söker, om det beror på att man har bmi under 24, att man håller på Elfsborg, är låghalt, tror att jorden är platt eller kör BMW vet jag inte. Det hjälper i alla fall inte.
För att inflika:

Trots att begreppen borgenär och borgensman förklarats inte innebär samma sak, snarare är varandras motsats, upprepas sammanblandning mellan dessa i princip dagligen.

Kronofogden tar inte beslag.

Polisen beslutar inte om utmätning.

Löneutmätning har väldigt lite att göra med utmätning av annan egendom.

Bilregistret är inte ett juridiskt ägarregister.

Att ha barn hindrar inte utmätning av ägd bostad med övervärde.

Att endast en av ägarna av samägd bostad har skulder hindrar inte att halva egendomen utmäts och att genom indrag hela egendomen säljs exekutivt.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp