• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

tips, livsviktigt

O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
jag är 21 år, sitter i klistret efter en rad dumma beslut.
hoppas ni kan läsa hela min text även om den är lite rörig.

har en anmärkning från januari 2011 på 1500:- som förstört hela mitt liv.
ända sedan dess har jag aldrig kunnat komma på fötter utan har fått försöka lösa problem med smslån och annat skit, nu har jag snurrat in mig i en karusell igen när jag en gång kom ur den.
har mått skit och haft magkatarr konstant i snart 2 år pga jag aldrig kommer ut skiten.
har övervägt självmord säkert ett 30 tal gånger men slutar alltid med att jag är för feg.

nu är det helt kört, jag sitter med följande lån.

cashbuddy 15.000
cash2you 15.000
trustbuddy 10.000
smspengar 1000
viaconto 4600
meddelandelån 5000
ferratum 7800

viaconto, meddelandelån och smspengar, trustbuddy [1 av dom] har precis gått ut och jag kommer väl snart få inkasso från alla fyra.

lägg därtill att jag har mobilräkningar på 2000 som ska betalas nu också.

cashbuddy har jag obetalt [nov + dec] 1000:- som måste in omgående.
cash2you måste jag betala in 600 omgående.
trustbuddy 5000 måste in omgående
trustbuddy 5000 måste in om 10 dagar

andra räkningar på typ 1000 som måste in omgående också annars inkasso.

jag måste alltså hosta upp nu direkt, senast onsdag:

ferratum 1800 [1 delbetalning]
viaconto 4600
meddelandelån 5000
cashbuddy 1000
cash2you 600
telefonräkningar 2000
smspengar 1000

kollar på mitt bankkonto och vad ser jag: 130:-

sitter uppe hela nätterna och kollar på hur man tar sj*lvmord smärtfritt men jag vill inte dö innerst inne men jag kan verkligen inte få en till anmärkning, det är ju bara 1 år kvar på den jag har sen 2011.
kan inte bo hemma i 3 år till, kan bara inte.

kan inte fråga mina föräldrar om hjälp för dom har inte råd.
har försökt förklara läget för alla banker, freedom finance etc men man blir bara spottad i ansiktet.

jag har deklarerad inkomst på 230.000 men pga anmärkningen får jag inga lån.
jag är inte fast anställd så kan inte gå till banken, är behovsanställd.

jag blir argare och argare för varje dag som går, jag blir mer deprimerad och börjar tänka hemska tankar på hur jag ska h*mnas på dessa kreditbolag och jag börjar nästan bli rädd för mig själv.

allt jag hade velat i livet hade varit ett lån hos min vanliga bank på 50-60.000 så jag kan lösa allt jävla skit man dragit på sig.
så man liksom kan börja om på en ny kula i livet o börja spara o så, leva ett normalt liv.

jag behöver alla råd jag kan få på hur jag ska lösa det här, för den dagen jag får en till anmärkning från kf, det är dagen jag går ur detta liv, 100% säkert.

hjälp mig, tipsa, vad ska jag göra!? ska jag bara ge upp och hoppas på ett bättre nästa liv?

har a-kassa utöver extra jobbet och den kommer 10 januari först, dock bara på 3700:-
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

thah

Aktiv medlem
Poäng: 2
Blev medlem
12 Oktober 2012
Meddelanden
24
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
Låt alla sms-lån gå till inkasso och gör upp en deal med vardera om avbetalnigar. Ta inte nya lån för du skjuter bara upp problemet.
Trustbuddy kan låta de vänta x-antal månader innan de en skickar till inkasso.
Allt går att skjuta på med lite vilja.
Låt inte bara allt vara utan att kontakta inkasso bolagen. De kan vara medgörliga. Lycka Till!
 

thah

Aktiv medlem
Poäng: 2
Blev medlem
12 Oktober 2012
Meddelanden
24
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
Sedan tycker jag det illa att du tar upp självmord som ett alternativ. Grabben det finns många därute med en situation tio gånger värre än din.
En betalningsanmärkning är ju faktiskt inte så farligt.
Själv sitter jag på över en halv miljon i blancoskulder. Allt löser sig. pengar är inte allt och det kommer du lära dig en vacker dag. Du är ung och har alla möjliga sätt att lyckas även med en betalningsanmärkning. keep it up och ha lite tro på livet!
 

gran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 417
Blev medlem
3 Juni 2012
Meddelanden
1 876
Mottagna reaktioner
153
Poäng
417
Trustbuddy an du ta kontakt med själv innan det går på inkasso
Får du däremot inget gehör av dom går det till inkasso där du kan göra upp en avbetalning med dom
Cashbuddy tyvärr går till inkasso om du inte betalar eller tar kontakt med dom
Mitt råd är att kontakta bolagen innan det går på inkasso och förklara din situation däremot är det ju inte säkert du får positiva svar av alla.
Viaconto är inte svåra..du kan ju förlänga lånet...eller be om en avbetalning
Dom är jättebra..
Lycka till..ta livet av sig är ingen lösning..det finns fler i din situation och fler som har det ännu jävligare än du fast du kanske inte känner så just nu
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Hej! Jag tycker med att du ska ta kontakt med alla och många är medgörliga och ger dig avbetalningsplan.
Dom som inte ger dig så vänta på inkassokrav och kontakta dom istället.Sär brukar det gå lätt att få en avbetalningsplan. Ge inte upp snälla du det är pengar det handlar om kämpa på...
Om du vet att du har råd med att betala ca 2000 kr i månaden så kan du nog låna av Big Bank. dom är inte alls hårda i sin behandling, men sig inte att du ska låna för att betala av andra lån och inte att du har smslån.. Hitta på nåt annat tex att bilen gått sönder... Sen måste du sluta låna efter detta.... Jag sitter själv med i skiten med massa lån och räkningar, Vet hur du mår. Har med funderat på att försvinna men vad hjälper det egentligen..???? Har bestämt mig för att detta ska lösa sig.. Hoppas du kan göra detsamma...
 

Diandra

Aktiv medlem
Poäng: 7
Blev medlem
22 Maj 2012
Meddelanden
33
Mottagna reaktioner
0
Poäng
7
Hej 21-åringen. Inte kul att ha dragit på sig såpass med skulder, men du, vi på detta forum sitter i samma båt, vi kan stödja varann och ge tips och råd. Att försvinna från denna världen är inte lösningen. Jag har också haft betalningsanmärkningar och verkligen räknat dagarna tills den sista försvann... När det var som värst, jag hade det som du, orkade inte riskera en anmärkning till, jag vände mig till min bror, som gick i borgen för ett större lån. Trots detta har jag dragit på mig mer skulder så jag är i samma sits igen, då jag är ensamstående mamma och har svårt att få det gå ihop... Mitt råd till dig blir som de andra här, försök tala med bolagen om du kan göra nån deal med dom. Och dina föräldrar, kan dom inte hjälpa dig på något litet vis, tala med dom åtminstone, om du inte gjort det. Snälla. Lycka till.
 

ester35

Kunnig medlem
Poäng: 317
Blev medlem
26 Oktober 2012
Meddelanden
177
Mottagna reaktioner
143
Poäng
317
Ta kontakt med inkassobolagen. Du kommer säkert att kunna få en avbetalningsplan. Betalningsanmärkningar är inte roliga att ha men det är inte hela världen. Själv är jag uppe i 7 st betalningsanmärkningar inom loppet av 2 månader pga av att jag låtit mina sms lån gå till kronofogden. Nu har jag en avbetalningsplan på dom. Och jag försöker se betalningsanmärkningarna lite possitivt. Nu kan jag inte ta fler paniklån bara för att kassan tryter. Det löser sig alltid. Du är ung och har hela livet framför dig.
 

TourettesGuy

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
23 April 2012
Meddelanden
1 396
Mottagna reaktioner
381
Poäng
517
Är man så ung kan en utväg vara att berätta för föräldrarna som det är och lägga korten på bordet. Antar att ingen vet om alla dessa lån för att det är så mkt skam. Alla kanske inte har den möjligheten men har föräldrarna det normalt ställt är detta inga jättesummor (ca 75,000 totalt om jag räknat rätt?) och tror många vill se sitt barn må bra, finns inte ord som beskriver hur dåligt man kan må när det går så långt att man inte kan betala och det bara blir värre.

Till 21-åringen: Har du ens berätta för föräldrarna? Gör det till att börja med! Det kan inte bli värre, bara bättre.
Dom kanske inte har råd att ge dig 75k kontant men dom kanske kan utöka deras bolån om dom har el ta ett privatlån till bra ränta hos en riktig bank som du sedan betalar av på. Och ni sätter er ner tillsammans och betalar av skuld för skuld och samtidigt spärrar dig hos ALLA långivare.
Den summan är minimal jämfört med vad du betalar på nuvarande lån, du skulle kunna amorera mkt per månad och ändå leva normalt och må bra.

Även om föräldrarna inte kan hjälpa dig till 100% direkt kan andra lösningar komma upp, dom kanske har förslag på lösningar du inte tänkt på osv. Visst dom kommer bli arga och besvikna först och du kommer skämmas dom fan men sen kan det bara bli bättre...på ett eller annat sätt.
75 tusen är en struntsumma jämfört med hur du mår och hur dina tankar går...
Viktigast av allt är att inte dra på dig mer lån till skyhöga kostnader!
 
Senast ändrad:
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp