• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Tillbaka i skuldträsket

Betty

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
6 Mars 2020
Meddelanden
618
Mottagna reaktioner
399
Poäng
487
Haha ja jag vet inte riktigt! Här skriver jag att jag betalar 20kr/dag till en prioskuld, personen ber om 500-1000kr :rolleyes:
Var med om samma för några år sedan när jag skrev att jag fått samlingslån beviljat… Flera som skrev och tiggde pengar för jag hade ju ”fått” 500k… Ja, för att samla en del av och sluta gå back varje månad pga min nästan 2 mkr totala skuld liksom. :rolleyes:
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Anam

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 677
Blev medlem
8 Maj 2020
Meddelanden
2 627
Mottagna reaktioner
2 523
Poäng
1 677
Var med om samma för några år sedan när jag skrev att jag fått samlingslån beviljat… Flera som skrev och tiggde pengar för jag hade ju ”fått” 500k… Ja, för att samla en del av och sluta gå back varje månad pga min nästan 2 mkr totala skuld liksom. :rolleyes:
Herregud! :eek: ja för de är ju gratis att låna pengar…
 

Anam

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 677
Blev medlem
8 Maj 2020
Meddelanden
2 627
Mottagna reaktioner
2 523
Poäng
1 677
20kr/dag samt försäljning ger resultat. Prioskulden 2024-04-28 : 1793kr
Prioskulden 2024-05-01: 1203kr

Mycket mycket bra, detta är en enormt bra morot och nu vet jag att skulden är slutbetald till sista maj som min önskan var. Den kommer nog till och med vara slutbetald när omvårdnadsbidrag och barnbidraget trillar in den 20:e. De känns så roligt!

Det är också snart dags för mig i detta loppisskåp jag bokar, bokade mest för att min mamma flyttar till samma stad som oss och hon hade mängder av grejor att bli av med. Denna försäljning är något som jag får ta del av och behålla helt enkelt. Det känns lovande! Hoppas på försäljning för iallafall 5000kr. Det hade slutbetalt prio 2.

Idag har vi haft underbart väder och dagen har vi spenderat ute i sommarstugan. Grillade korv som jag hade köpt med 50% rabatt på Lidl :D Får sån enorm energi att vara där ute, det känns underbart!

Jag har också läst massor av böcker och läser nästan en bok i veckan. Det får mitt huvud att slappna av. Eftersom jag, väldigt ofta är vaken på nätterna mellan 01-04 ungefär så läser jag mycket bok, dock på telefon med appen Biblio. Detta är gratis från biblioteket :) men trots att jag läser på telefon i mörkt läge så blir jag ändå trött, och jag gör någonting jag älskar och försöker koppla bort annat.
Jag skriver fortfarande dagbok varje dag. Det känns ibland som man skriver mycket ”samma”. Men ärligt struntar jag i det också, för penna och papper är det bästa jag vet, så jag skriver. Det får mig att rensa ut mina tankar och mina planer på ett papper, jag blir av med det i huvudet och får det lite lugnare i tankeverksamheten.

Hoppas ni haft en fin valborg och 1:a maj! <3
 

Anam

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 677
Blev medlem
8 Maj 2020
Meddelanden
2 627
Mottagna reaktioner
2 523
Poäng
1 677
Med tanke på den låga summan på prioskulden så har jag idag slutbetalt hela på 1167kr. På kontot finns nu ca 5000kr kvar till omvårdnadsbidrag och barnbidraget som trillar in den 20:e. Pengarna som finns kvar på kontot den 19:e delas upp på två, hälften till buffert och resterande hälften till prioskuld 2, alektum. Alektum är idag på 3131kr. Därför kommer jag inte lägga 20kr/dag dit, utan 20kr/dag går till nummer tre, som är sileo kapital. En skuld på 28.502kr. Denna är dessutom räntefri.
Jag hoppas vi kan snåla och lyckas slutbetala även alektum denna månad. Den kostar 1570kr/mån. Så är endast 2 betalningar kvar, men ju tidigare desto bättre! :)

Jag ser ett ljus i tunneln och på bara några månader har vi frigjort enormt mycket pengar, vilket vi behöver om jag ska plugga till höst. Då kommer inkomsten minska med 20.000kr/mån vilket är väldigt mycket pengar. Men vi kämpar på!

Ha en fin helg <3
 

Cecilia

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
29 Augusti 2021
Meddelanden
1 186
Mottagna reaktioner
814
Poäng
717
Med tanke på den låga summan på prioskulden så har jag idag slutbetalt hela på 1167kr. På kontot finns nu ca 5000kr kvar till omvårdnadsbidrag och barnbidraget som trillar in den 20:e. Pengarna som finns kvar på kontot den 19:e delas upp på två, hälften till buffert och resterande hälften till prioskuld 2, alektum. Alektum är idag på 3131kr. Därför kommer jag inte lägga 20kr/dag dit, utan 20kr/dag går till nummer tre, som är sileo kapital. En skuld på 28.502kr. Denna är dessutom räntefri.
Jag hoppas vi kan snåla och lyckas slutbetala även alektum denna månad. Den kostar 1570kr/mån. Så är endast 2 betalningar kvar, men ju tidigare desto bättre! :)

Jag ser ett ljus i tunneln och på bara några månader har vi frigjort enormt mycket pengar, vilket vi behöver om jag ska plugga till höst. Då kommer inkomsten minska med 20.000kr/mån vilket är väldigt mycket pengar. Men vi kämpar på!

Ha en fin helg <3
Du är fantastisk.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp