• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Swedbank hur går det till

Krelf

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
8 Oktober 2020
Meddelanden
2 408
Mottagna reaktioner
1 029
Poäng
897
Jag släppte allt Augusti 2023 på ca 1.3 miljoner 9 st lån

Till dax datum ligger 1
1 miljoner hos Kronofogden men ingen verkställighet
Ännu

Jag har överklagat alla o köpt tid men givetvis blivit fälld

Ett förslag för att köpa tid är att överklaga
Om man vill.

Kronofogden har så många fall att dom inte hinner med

Så vad man kan göra är att jobba mycket o vänta tills Utmätning kommer o spara pengar
Ta ut till kontanter.
Inte bra att överklaga dock om du planera att söka skuldsanering. Det kan ses som om att du inte är hjälpsam och försvårar situationen
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

aclc

V.I.P
Poäng: 257
Blev medlem
5 Oktober 2012
Meddelanden
531
Mottagna reaktioner
88
Poäng
257
En fråga till alltså anmärkningar försvinner efter 3 år men gör dom det även om man har löneutmätning? Om jag inte får skuldsanering menar jag ligger anmärkningarna kvar då även efter 3 år?
Sen ligger det ju 3 lån redan hos inkasso får jag utmätning på dom snabbare eller väntar kronofogden in fler lån?
 

aclc

V.I.P
Poäng: 257
Blev medlem
5 Oktober 2012
Meddelanden
531
Mottagna reaktioner
88
Poäng
257
Glömde att jag även har collektor 95000 kr 1200/månad
 

Krelf

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
8 Oktober 2020
Meddelanden
2 408
Mottagna reaktioner
1 029
Poäng
897
En fråga till alltså anmärkningar försvinner efter 3 år men gör dom det även om man har löneutmätning? Om jag inte får skuldsanering menar jag ligger anmärkningarna kvar då även efter 3 år?
Sen ligger det ju 3 lån redan hos inkasso får jag utmätning på dom snabbare eller väntar kronofogden in fler lån?
Ja efter 3 år försvinner dem, men har du löneutmätning och således skuldsaldo så spelar det egentligen ingen roll då skuldsaldo ändå är värre att han en anmärkning.
Förmodligen så kommer dem som är hos inkasso in först till kronofogden och nej dem väntar inte ngt sen, det bara läggs på när nya ärenden kommer in sen
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 942
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Jag släppte allt Augusti 2023 på ca 1.3 miljoner 9 st lån

Till dax datum ligger 1
1 miljoner hos Kronofogden men ingen verkställighet
Ännu

Jag har överklagat alla o köpt tid men givetvis blivit fälld

Ett förslag för att köpa tid är att överklaga
Om man vill.

Kronofogden har så många fall att dom inte hinner med

Så vad man kan göra är att jobba mycket o vänta tills Utmätning kommer o spara pengar
Ta ut till kontanter.

Bestrida antar jag du gjort. Det innebär ganska hög chans att du diskvalificerar dig från skuldsanering. Tvistiga fordringar ingår inte i skuldsanering.
 

aclc

V.I.P
Poäng: 257
Blev medlem
5 Oktober 2012
Meddelanden
531
Mottagna reaktioner
88
Poäng
257
Oki så skuldsaldot hos kronofogden syns hela tiden
 

Insatt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 307
En av våra mest kunniga
Blev medlem
28 November 2021
Meddelanden
3 078
Mottagna reaktioner
1 970
Poäng
1 307
Oki så skuldsaldot hos kronofogden syns hela tiden
Ja, hade varit förödande för de som tar en kreditupplysning på någon om inte denna information framgick.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 5 137
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
11 299
Mottagna reaktioner
7 557
Poäng
5 137
Vad ligger dina fasta kostnader för hyra och allt annat per månad?
Har du försökt förlänga återbetalningstiden på alla dina lån och på så sätt sänka månadskostnaden?
Har du nån anhörig som kan hjälpa dig med ett lån på 100-200k så du kan få bort 6-7 långivare?
 

aclc

V.I.P
Poäng: 257
Blev medlem
5 Oktober 2012
Meddelanden
531
Mottagna reaktioner
88
Poäng
257
Jag har tyvärr bara en syster. Hon kan jag inte berätta detta för det går inte. Dessutom har hon ingen möjlighet att hjälpa mig.
Ja jag har försökt förlänga och sänka nordaxlånet. Men dom är helt omöjliga har varit i kontakt med dom flera gånger. Det är det lånet som är det svåraste att betala. Sen inkasso går inte heller. Har fått betalningsfri månad av gothia 2 gånger men billecta är helt omöjliga.övriga utgifter är ju det vanliga
Det som oroar mig är också att jag skulle ju så småningom vilja flytta till en billigare lägenhet. Behöver bo här i knappt 1 år till pga min dotters skola osv men sen hade vi tänkt hitta vilket är svårt här men ändå något lite billigare.
Hyra 10 200
El ca 500
Försäkringar 400
Telefon abonnemang 180
Bredband 400
Ja de e väl det tror jag.
Det som ligger hos inkasso, hur snabbt är det hos kronofogden om jag inte betalar det?

Usch detta är riktigt jobbigt nu alltså. Vet inte hur jag ska orka vardagen. Sen om det blir löneutmätning då ska jag gå till jobbet och se folk i ögonen där som min chef tex nä alltså fy..
Jag vet att det är bara mitt fel men det är ändå en fruktansvärd känsla.
 

aclc

V.I.P
Poäng: 257
Blev medlem
5 Oktober 2012
Meddelanden
531
Mottagna reaktioner
88
Poäng
257
Ja, hade varit förödande för de som tar en kreditupplysning på någon om inte denna information framgick.
Ja det e klart. Men tänkte mer på såna kreditupplysningar som att hyra släp fixa telefonabonnemang eller nåt sånt. Eller hyra bostad privat typ. Vet inte men lite mindre saker som man ju faktiskt kan behöva trots att man hamnat knasigt i ekonomin
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp