• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Svea Direkt har räddat mig!

O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Ah ok, får se hur mitt ser ut, sökte Stora lånet och inte Speciallånet, kan vara att dom kollar extra noga med Speciallånet, men det märker man ju, kanske är bäst att förvarna chefen, så blir det mindre pinsamt när dom ringer upp, tycker också det är pinsamt men eftersom det bara är anställningskontroll så borde inte Svea gå in på detaljer, vet inte hur mycket information dom får ge till utomstående? Anställningskontroll låter iaf som att dom bara ska kolla om du jobbar där som sagt.

fick svar att jag kan skicka in mina 2 senaste lönespecar istället för att dom ringer upp.
Skönt, mindre pinsamt.

nackdelen är att jag varit på språkresa och kom nyss hem och började jobba igen, alltså är mina senaste lönespecar från augusti/september/oktober, hoppas det är okej men man vet ju aldrig.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

coldhand

Kunnig medlem
Poäng: 22
Blev medlem
26 Januari 2012
Meddelanden
124
Mottagna reaktioner
4
Poäng
22
Okej så pass, mailade och frågade om dom behövde några dokument från mig fick detta svaret:

[FONT=&quot]Hej, [/FONT]
[FONT=&quot] [/FONT]
[FONT=&quot]Tack för ditt mail![/FONT]
[FONT=&quot] [/FONT]
[FONT=&quot]Tillsammans med skuldebrev kan ni skicka in kopia på ID-handling och lönespecifikation för att påskynda handläggningen, alternativt maila det till oss. Annars gör vi rutinmässiga anställningskontroller när vi har fått in skuldebrev.[/FONT]

Ska jag tolka detta som att dom inte ringer upp om jag skickar in dessa grejer?
 

coldhand

Kunnig medlem
Poäng: 22
Blev medlem
26 Januari 2012
Meddelanden
124
Mottagna reaktioner
4
Poäng
22
Om dom ÄNDÅ ska ringa arbetsgivaren, då skulle man ju INTE behöva skicka in dessa handlingar, eftersom arbetsgivare skulle styrka det per telefon, så jag tolkar detta som att jag undviker att dom ringer min arbetsgivare genom att jag skickar in detta. Hoppas jag tolkar rätt, vill inte fråga rakt ut, då kanske dom ringer bara för det :p

EDIT: Bifogade dessutom anställningsbeviset, hoppas det räcker :)
 
Senast ändrad:
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Om dom ÄNDÅ ska ringa arbetsgivaren, då skulle man ju INTE behöva skicka in dessa handlingar, eftersom arbetsgivare skulle styrka det per telefon, så jag tolkar detta som att jag undviker att dom ringer min arbetsgivare genom att jag skickar in detta. Hoppas jag tolkar rätt, vill inte fråga rakt ut, då kanske dom ringer bara för det :p

EDIT: Bifogade dessutom anställningsbeviset, hoppas det räcker :)

jag skickar anställningsbevis och mina senaste specifikationer, borde räcka.
 

coldhand

Kunnig medlem
Poäng: 22
Blev medlem
26 Januari 2012
Meddelanden
124
Mottagna reaktioner
4
Poäng
22
jag skickar anställningsbevis och mina senaste specifikationer, borde räcka.

Jag får förmodligen skuldebrevet på posten idag, mailade ID, Lönespec samt Anställningsbevis igår, fick mail idag att "filen" är nu skickad till Bankgirocentralen och om mitt kontonummer stämmer blir det utbetalning imorgon eller på måndag, trots att jag inte har fått skuldebrevet än :p men det låter bra i mina öron :)
 

coldhand

Kunnig medlem
Poäng: 22
Blev medlem
26 Januari 2012
Meddelanden
124
Mottagna reaktioner
4
Poäng
22
Idag fick dom skuldebrevet, autogiro har blivit upplagt idag också, så jag räknar med att allt är som det ska?.. Något som är lite konstigt också är att det står typ att man är beviljad i skuldebrevet *förutsatt att uppgifterna är korrekta* jag tycker att man borde kolla upp så att allting stämmer och alla uppgifter är OK och SEDAN skicka skuldebrev, vad jag fattar det som så kollar dom olika saker när skuldebrevet har kommit tillbaka till dom, känns onödigt..
 

mussepigg

Medlem
Poäng: 7
Blev medlem
19 Februari 2013
Meddelanden
19
Mottagna reaktioner
1
Poäng
7
Idag fick dom skuldebrevet, autogiro har blivit upplagt idag också, så jag räknar med att allt är som det ska?.. Något som är lite konstigt också är att det står typ att man är beviljad i skuldebrevet *förutsatt att uppgifterna är korrekta* jag tycker att man borde kolla upp så att allting stämmer och alla uppgifter är OK och SEDAN skicka skuldebrev, vad jag fattar det som så kollar dom olika saker när skuldebrevet har kommit tillbaka till dom, känns onödigt..

Oj vad lång tid det tog för dig.
Jag fick mina pengar för exakt en vecka sedan.
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Mussepigg hur lång tid tog det för dig att få pengarna från att du skickade in skuldbrevet?
 

coldhand

Kunnig medlem
Poäng: 22
Blev medlem
26 Januari 2012
Meddelanden
124
Mottagna reaktioner
4
Poäng
22
Oj vad lång tid det tog för dig.
Jag fick mina pengar för exakt en vecka sedan.

Ja, det var lite märkligt, för efter jag hade ansökt och fått mail av dom att jag är beviljad och att skuldebrevet skulle skickas samma dag, kom inget skuldebrev på posten dagen efter, har ännu inte kommit något, fick det via mail när jag skrev till dom att jag ej fått något några dagar senare, sen sitter min medsökande typ 50 mil härifrån så jag fick skicka skuldebrevet till hen för påskrift och sedan få det tillbaka skickat och skicka in det till Svea, så dom fick det igår, autogiro blev också upplagt igår, men inget mer mail från dom, vet bara att dom skrev häromdan att det tar 1-2 bankdagar från det att skuldebrevet kommer in, så om dom inte kommer idag så borde dom rimligtvis komma på måndag tycker jag, behöver dom verkligen NU när allt ska betalas :p
 

coldhand

Kunnig medlem
Poäng: 22
Blev medlem
26 Januari 2012
Meddelanden
124
Mottagna reaktioner
4
Poäng
22
Lär ju inte hända mycket med fakturorna under helgen så spelar nog ingen roll om jag betalar idag eller på måndag, har inget som är så pass när KFM eller inkasso än.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp