• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Svea Direkt har räddat mig!

O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Verkar som både jag och carpenoctum tjatade lite på dom via mail, vet inte om det hade någon effekt på utgången i slutändan men kan vara bra att veta att en mailkontakt eller telefonkontakt först inte känns som någon nackdel i detta fall..

fick du också information att dom kommer kontakta din arbetsgivare?

känns pinsamt, speciellt när jag ska lösa småkrediter med det.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
fick du också information att dom kommer kontakta din arbetsgivare?

känns pinsamt, speciellt när jag ska lösa småkrediter med det.

Jag tycker inte att du borde känna så... vem som helst kan hamna i den situationen... var glad att du fått lånet så att du kan lösa bort dem och skit i vad arbetsgivaren tycker...
 

mussepigg

Medlem
Poäng: 7
Blev medlem
19 Februari 2013
Meddelanden
19
Mottagna reaktioner
1
Poäng
7
Jag tycker inte att du borde känna så... vem som helst kan hamna i den situationen... var glad att du fått lånet så att du kan lösa bort dem och skit i vad arbetsgivaren tycker...

grejen är att min månadslön varierar.
jag tjänar 200.000 / år men ibland kan man inkomst vara så låg som 5000 / månad pga brist på arbete.

när jag fyllde i ansökan drog jag ju snittet, dvs årsinkomsten / 12.

jag hoppas det inte blir något problem, givetvis har jag räknat på detta ändå och jag kommer kunna betala av lånet på bara några månader.
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Fråga till mussepigg

grejen är att min månadslön varierar.
jag tjänar 200.000 / år men ibland kan man inkomst vara så låg som 5000 / månad pga brist på arbete.

när jag fyllde i ansökan drog jag ju snittet, dvs årsinkomsten / 12.

jag hoppas det inte blir något problem, givetvis har jag räknat på detta ändå och jag kommer kunna betala av lånet på bara några månader.

Hur mycket skulder har du?
 

coldhand

Kunnig medlem
Poäng: 22
Blev medlem
26 Januari 2012
Meddelanden
124
Mottagna reaktioner
4
Poäng
22
fick du också information att dom kommer kontakta din arbetsgivare?

känns pinsamt, speciellt när jag ska lösa småkrediter med det.

Nja det enda som står är väl rutan man kryssar i om att dom kommer ta en kreditupplysning och att arbetsgivaren KAN komma att kontaktas, väldigt sällan ringer dom arbetsgivaren, jag är redan beviljad och ingen har ringt varken min eller min medsökandes arbetsgivare så du kan nog vara lugn, eller fick du annan specifik info?
 

coldhand

Kunnig medlem
Poäng: 22
Blev medlem
26 Januari 2012
Meddelanden
124
Mottagna reaktioner
4
Poäng
22
Hm, fick du skuldebrevet på mailen eller?
Mitt har skickats på posten enligt info från dom via mail, kanske ringer dom arbetsgivaren om det är speciallånet man söker, som extra säkerhet, för det som annars stod när jag gjorde ansökan var att dom "i förekommande fall" kan komma att kontrollera min anställning, vilket betyder kanske i princip.
 

coldhand

Kunnig medlem
Poäng: 22
Blev medlem
26 Januari 2012
Meddelanden
124
Mottagna reaktioner
4
Poäng
22
Sjukt isåfall att dom ringer arbetsgivaren EFTER dom har fått tillbaka skuldebrevet, tycker dom skulle ringa innan man blir beviljad eller direkt efter man har blivit det, wierd.
 

mussepigg

Medlem
Poäng: 7
Blev medlem
19 Februari 2013
Meddelanden
19
Mottagna reaktioner
1
Poäng
7
Sjukt isåfall att dom ringer arbetsgivaren EFTER dom har fått tillbaka skuldebrevet, tycker dom skulle ringa innan man blir beviljad eller direkt efter man har blivit det, wierd.

Nej, jag fick det på posten.

jag citerar igen:

Välkommen som kund!

Du har nu blivit beviljad ett lån hos SveaDirekt.

Du vet väl att Du har möjlighet att teckna ett betalskydd för ditt lån, premien är 8% av månadsbeloopet och betalas tillsammans med din månatliga avi betalning. Om du vill ha detta kan du maila oss på nedanstående address, glöm inte att ange ditt lånenummer.

Bifogat finner du skuldebrevete. När vi får in ditt undertecknade skuldebrev ringer vi till din arbetsgivare för en anställningskontroll. Handläggningen av detta kan ta några dagar beroende på hur snabb telefonkontakt vi får med din arbetsgivare och dig.

För att påskynda utbetalningen av ditt lån kan du skicka oss ett anställningsintyg eller din senaste lönespecifikation samt kopia av din legitimation.
 

coldhand

Kunnig medlem
Poäng: 22
Blev medlem
26 Januari 2012
Meddelanden
124
Mottagna reaktioner
4
Poäng
22
Nej, jag fick det på posten.

jag citerar igen:

Välkommen som kund!

Du har nu blivit beviljad ett lån hos SveaDirekt.

Du vet väl att Du har möjlighet att teckna ett betalskydd för ditt lån, premien är 8% av månadsbeloopet och betalas tillsammans med din månatliga avi betalning. Om du vill ha detta kan du maila oss på nedanstående address, glöm inte att ange ditt lånenummer.

Bifogat finner du skuldebrevete. När vi får in ditt undertecknade skuldebrev ringer vi till din arbetsgivare för en anställningskontroll. Handläggningen av detta kan ta några dagar beroende på hur snabb telefonkontakt vi får med din arbetsgivare och dig.

För att påskynda utbetalningen av ditt lån kan du skicka oss ett anställningsintyg eller din senaste lönespecifikation samt kopia av din legitimation.

Ah ok, får se hur mitt ser ut, sökte Stora lånet och inte Speciallånet, kan vara att dom kollar extra noga med Speciallånet, men det märker man ju, kanske är bäst att förvarna chefen, så blir det mindre pinsamt när dom ringer upp, tycker också det är pinsamt men eftersom det bara är anställningskontroll så borde inte Svea gå in på detaljer, vet inte hur mycket information dom får ge till utomstående? Anställningskontroll låter iaf som att dom bara ska kolla om du jobbar där som sagt.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp