• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Svea Direkt har räddat mig!

coldhand

Kunnig medlem
Poäng: 22
Blev medlem
26 Januari 2012
Meddelanden
124
Mottagna reaktioner
4
Poäng
22
Samma här när mailet kom hehe, var tvungen att svara "Annelie" något i stil med "ÄR DET SANT?!?!" och avslutade med puss och kram :D

Riktigt skönt iaf, får skuldebrevet i morgon, har man tur kommer pengarna innan helgen, ju tidigare man kan pröjsa in all skit desto bättre, är livrädd för KFM, hade 20+ anmärkningar innan, blev av med den sista för ett par månader sedan, hade inte vart kul att få en ny :)
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Gud va skönt att bli av med skulder......är det någon av er som fick beviljat med anmärkningar? Löser Svea era skulder åt er?
 

mussepigg

Medlem
Poäng: 7
Blev medlem
19 Februari 2013
Meddelanden
19
Mottagna reaktioner
1
Poäng
7
fan, funderar på att tacka nej.
det står att dom kommer ringa arbetsgivaren.
vill inte att min chef får reda på att jag lånat ett sådant litet belopp, känns riktigt pinsamt och onödigt!

jag citerar skuldebrevet:

Välkommen som kund!

Du har nu blivit beviljad ett lån hos SveaDirekt.

Du vet väl att Du har möjlighet att teckna ett betalskydd för ditt lån, premien är 8% av månadsbeloopet och betalas tillsammans med din månatliga avi betalning. Om du vill ha detta kan du maila oss på nedanstående address, glöm inte att ange ditt lånenummer.

Bifogat finner du skuldebrevete. När vi får in ditt undertecknade skuldebrev ringer vi till din arbetsgivare för en anställningskontroll. Handläggningen av detta kan ta några dagar beroende på hur snabb telefonkontakt vi får med din arbetsgivare och dig.

För att påskynda utbetalningen av ditt lån kan du skicka oss ett anställningsintyg eller din senaste lönespecifikation samt kopia av din legitimation.

du kan maila oss detta, bla bla..
 
Senast ändrad:
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Fråga till Mussepigg och Carpenoctum

Fråga till Carpenoctum och Mussepigg....
Hur mycket blev ni beviljade? Vad har ni för Uc-score?
Hur mycket skulder och inkomst har ni? Kan vara bra att jämföra innan man söker...
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Ni som blev beviljade, kan ni inte berätta om er inkomst m.m så att vi andra vet om det är värt att söka? Hade ni båda medlåntagare?
 

coldhand

Kunnig medlem
Poäng: 22
Blev medlem
26 Januari 2012
Meddelanden
124
Mottagna reaktioner
4
Poäng
22
* Inkomst: 275000
* Medsökande: Ja
* Anmärkningar: Nej
* UC-förfrågningar: 43st
* Inga blancolån, 1 kredit registrerad i UC (Preem) på 3000kr som är övertrasserad.
* Svea Direkt Stora Lånet, först mailkontakt där jag förklarade att jag ville lösa andra
lån med detta lånet.
* UC-score: Svag

Fick beviljat 40000
 

coldhand

Kunnig medlem
Poäng: 22
Blev medlem
26 Januari 2012
Meddelanden
124
Mottagna reaktioner
4
Poäng
22
Verkar som både jag och carpenoctum tjatade lite på dom via mail, vet inte om det hade någon effekt på utgången i slutändan men kan vara bra att veta att en mailkontakt eller telefonkontakt först inte känns som någon nackdel i detta fall..
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp