• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Spelmissbruk skuldsanering möjligt?

Flingan

Kunnig medlem
Poäng: 317
Blev medlem
6 Augusti 2022
Meddelanden
206
Mottagna reaktioner
129
Poäng
317
Vad händer när man har ansökt om skuldsanering? Hur lång tid tar det? När kommer de kontakta mig?
Händer inte så mycket.

Är själv i processen.

Ansökte i Juni via nätet.
Fick inledande i sep (då ringde dem o ställde lite frågor)
Fick betalplan i Dec
Inväntar beslut, sedan ska det gå 3 veckor efter beslut innan det är fullständigt.

Jag slutade betala alla mina lån i juni/juli
I samband med inledande fick jag reda på en summa som ska betalas till kfm varje månad. Denna justerades vid betalplanen i dec.
Viktigt att man efter inledande inte betalar till någon borgenär, för att ej gynna någon.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Maki

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 707
Blev medlem
30 Juli 2020
Meddelanden
1 802
Mottagna reaktioner
799
Poäng
707
Händer inte så mycket.

Är själv i processen.

Ansökte i Juni via nätet.
Fick inledande i sep (då ringde dem o ställde lite frågor)
Fick betalplan i Dec
Inväntar beslut, sedan ska det gå 3 veckor efter beslut innan det är fullständigt.

Jag slutade betala alla mina lån i juni/juli
I samband med inledande fick jag reda på en summa som ska betalas till kfm varje månad. Denna justerades vid betalplanen i dec.
Viktigt att man efter inledande inte betalar till någon borgenär, för att ej gynna någon.
Tack för svar. Om jag förstår rätt så ingår CSN ej i skuldsaneringen. Vad händer med CSN?
 

zcripter

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
22 November 2022
Meddelanden
126
Mottagna reaktioner
114
Poäng
297
Fakturor som är förfallna ingår i en skuldsanering. Resterande belopp pausas under saneringen.
 

annlo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
30 April 2012
Meddelanden
1 907
Mottagna reaktioner
1 089
Poäng
867
Det är bara skulder som har förfallit som kan ingå i en betalplan! Resten pausas !
Vet att vissa har inte fått CSN pausat så där har KFM/Skulds lagt till en summa för csn i uträkningen om vad de får behålla.
 

Wizard71

Viktig medlem
Poäng: 166
Blev medlem
15 Januari 2023
Meddelanden
71
Mottagna reaktioner
55
Poäng
166
Vet att vissa har inte fått CSN pausat så där har KFM/Skulds lagt till en summa för csn i uträkningen om vad de får behålla.
Ja, det är det jag menar, skulder som förfallit till betalning är endast den del av CSN som kan ingå i en betalplan!
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp