• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Spelberoende, 20 år

Adam Carlson

Ny medlem
Poäng: 1
Blev medlem
3 November 2021
Meddelanden
1
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Hej, tänkte berätta idag för mina föräldrar om att jag är spelberoende och om jag inte gör det så berättar min kompis det, har mycket ångest, har kanske totalt 120 tusen kr i skulder + fonder jag har ärvt och spelat bort, haft flera ångest attacker och är ba hemma hela tiden helt ensam, klarar inte av att berätta men jag måste, det känns som jag har fuckat allt
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Heddan

Ny medlem
Poäng: 7
Blev medlem
13 Juli 2021
Meddelanden
3
Mottagna reaktioner
2
Poäng
7
Du är inte ensam.
Det bästa du kan börja med är att gå in på spelpaus och låsa allt tillsvidare samt spärra trustly.
Du kommer troligtvis storböla när du berättar för nära och kära, självömkan kallas det och är något vi beroende känner trots att vi inte får gräva ner oss ännu djupare.
Sök hjälp genom din kommun med spelbehandling.
Jag har varit i din sits 10 gånger sedan 2007.
Tyvärr måste man aktivt ta hand om sitt beroende, det är lömskt och kommer inte försvinna.
Hejar på dig!
Du får skriva med mig eller ringa om du behöver stöd.
Jag är inte dömande och vet precis hur du mår nu.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 5 137
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
11 299
Mottagna reaktioner
7 557
Poäng
5 137
Helt rätt beslut att berätta. Förhoppningsvis kommer dina föräldrar att kunna ge dig det stöd du behöver och hjälpa dig, så du slipper den värsta ångesten. Men jobbet mot att bli och förbli spelfri kan du bara göra själv.
Berättar du nu och drar i handbromsen och söker hjälp så ger du dig själv den bästa presenten för din framtid. Det är du värd! :tummen:
 

Nz88

V.I.P
Poäng: 317
Blev medlem
4 Januari 2021
Meddelanden
737
Mottagna reaktioner
106
Poäng
317
Gör det nu! Spärra dig annars går det fort så är 500.000 borta om inte mer.
 

Maki

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 707
Blev medlem
30 Juli 2020
Meddelanden
1 802
Mottagna reaktioner
799
Poäng
707
Gör det direkt, tro mig! Det kanske känns hopplöst ut nu, men det kan vara mycket värre. Sök hjälp så fort du kan! Man tror att man kommer vinna tillbaka, men nej man kommer bara hamna i värre och värre situation. Ta de jobbiga nu, vänta inte.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp