• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Snart är jag fri, sökte ett lån hos lendo

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 5 137
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
11 299
Mottagna reaktioner
7 559
Poäng
5 137
Nu börjar dock min oro skjuta i höjden. Jag trodde att när man signerat ett skuldebrev att det var godkänt och klart? Nu låter det som att dom kan neka lånet ifall något dom inte tycker nått stämmer?
Har ja fått lånet godkänt eller inte?

Tack för på förhand

Det är endast medmera bank som kan svara om du får lånet eller inte.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Syrran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 517
Blev medlem
5 Juli 2017
Meddelanden
4 417
Mottagna reaktioner
2 183
Poäng
1 517
Läser igenom svaren och ställer då frågan:
Om det är så att denna person ansöker om ett samlingslån, varför skulle inkasso betalningar vara en käpp i hjulet? Jag tror heller inte att denna person på något sätt är spelmissbrukare (vilket då skulle vara en anledning för banken att säga nej.) tror helt ärligt att OP "märkliga reaktion" till svaret var för att det började med en negativ och bitterhet. Har DU haft en dålig erfarenhet av Coop Medmera bank? Så nu är det samma för alla?
Personen i fråga undrade om nått kunde ge avslag på lånet trots att man signerat.
Och människor här med erfarenhet svarade då att avslag kan ske efter att man kompletterat med transaktioner o lönespecar även om lånet ser klart ut.
Vore fel att skriva annat. Ingen som menar att det ligger spelmissbruk bakom då ingen här vet det.
Utan det var exempel på vad som kan hända inget annat.
Om man frågar får man acceptera svaret även om det är negativt.
Ingen här menar något illa utan hoppas naturligtvis att lånet går igenom:tummen::)
 

Belus

Aktiv medlem
Poäng: 12
Blev medlem
22 Juli 2013
Meddelanden
40
Mottagna reaktioner
2
Poäng
12
Blir trött på folks attityd. Ni som sitter i en pressad situation med att lösa lån vet hur det känns. Och nej det är inget spelmissbruk bakom utan andra privata saker som hänt som jag absolut inte vill gå in på. Varför jag blev upprörd är för att det finns inga underlag som helst för de han sa om att dom nekade honom efter kontoutdrag. Alla situationer samt förutsättningar ser dessutom olika ut. De borde ni "erfarna" veta..dessutom som jag skrev så det jag har läst i gamla trådar så har det NOLL problem med att få godkänt.

Och så kan jag säga att mitt fall också är. Fick det beviljat och insatt på kontot idag UTAN PROBLEM.

Nu lämnar jag det här forumet för gott.

Hoppas det löser sig för samtliga som sitter i ekonomisk skuld.

Hejdå!
 

krat

V.I.P
Poäng: 337
Blev medlem
19 Augusti 2014
Meddelanden
515
Mottagna reaktioner
126
Poäng
337
Jag skulle säga att inget är klart förrän pengarna är på kontot, har själv erfarenhet när banken drar tillbaka lånet i sista sekund. I mitt fall var det konsumentkredit som ”ångrade sig”.
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Blir trött på folks attityd. Ni som sitter i en pressad situation med att lösa lån vet hur det känns. Och nej det är inget spelmissbruk bakom utan andra privata saker som hänt som jag absolut inte vill gå in på. Varför jag blev upprörd är för att det finns inga underlag som helst för de han sa om att dom nekade honom efter kontoutdrag. Alla situationer samt förutsättningar ser dessutom olika ut. De borde ni "erfarna" veta..dessutom som jag skrev så det jag har läst i gamla trådar så har det NOLL problem med att få godkänt.

Och så kan jag säga att mitt fall också är. Fick det beviljat och insatt på kontot idag UTAN PROBLEM.

Nu lämnar jag det här forumet för gott.

Hoppas det löser sig för samtliga som sitter i ekonomisk skuld.

Hejdå!
Härligt!
Lycka till med allt.
 

Syrran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 517
Blev medlem
5 Juli 2017
Meddelanden
4 417
Mottagna reaktioner
2 183
Poäng
1 517
Blir trött på folks attityd. Ni som sitter i en pressad situation med att lösa lån vet hur det känns. Och nej det är inget spelmissbruk bakom utan andra privata saker som hänt som jag absolut inte vill gå in på. Varför jag blev upprörd är för att det finns inga underlag som helst för de han sa om att dom nekade honom efter kontoutdrag. Alla situationer samt förutsättningar ser dessutom olika ut. De borde ni "erfarna" veta..dessutom som jag skrev så det jag har läst i gamla trådar så har det NOLL problem med att få godkänt.

Och så kan jag säga att mitt fall också är. Fick det beviljat och insatt på kontot idag UTAN PROBLEM.

Nu lämnar jag det här forumet för gott.

Hoppas det löser sig för samtliga som sitter i ekonomisk skuld.

Hejdå!
Så skönt o bra för dig :)
Ingen som haft dålig attityd
Och forumet är ju frivilligt
Hej Då!
 

Syrran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 517
Blev medlem
5 Juli 2017
Meddelanden
4 417
Mottagna reaktioner
2 183
Poäng
1 517
Jag skulle säga att inget är klart förrän pengarna är på kontot, har själv erfarenhet när banken drar tillbaka lånet i sista sekund. I mitt fall var det konsumentkredit som ”ångrade sig”.
Ja så kan det vara.
Förstår inte vad människan blev så arg över.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 047
Mottagna reaktioner
13 783
Poäng
9 547
Den här bitterheten är inte kul.
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Eller en reaktion på stress.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp