• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

smscash.se privatlån - Funkar?

razors78

Aktiv medlem
Poäng: 7
Blev medlem
13 Mars 2012
Meddelanden
46
Mottagna reaktioner
0
Poäng
7
Är det någon som vet om dem tar UC på SMS lånen? Och hur är det med Privatlånen..tas det UC där tro?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

jvmk

Ny medlem
Poäng: 2
Blev medlem
15 April 2012
Meddelanden
2
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
Instämmer i varningskören ovan

Jag gick också på den niten, och kollade inte så noga vad som faktiskt stod i deras villkor. Sen la jag in en låneansökan på deras hemsida, och får till svar att frågan skickats vidare till Ferratum, eller någon annan långivare. Sen hörde jag inte ett ljud mer om det, fram tills en faktura på 349 kr damp ner i min brevlåda. Som avsåg ansökningsavgift hos Smscash

Det är faktiskt bland det fräckaste jag sett i blufföretags klassen. Men det slutar inte där, eftersom jag bestred fakturan och ifrågasatte rimligheten i att jag skulle betala 349 kr för en tjänst som aldrig ens blev utförd.

Deras nästa steg blev då att koppla in bolaget Jurist & Inkasso Sweden, som skriftligen hotade med att skicka kravet till kronofogden, och att indrivning och utmätning noteras hos alla UPPLYSNINGSFÖRETAG (Det är alltså skrivet så med versaler i inkassokravet jag fick.) Nu var skulden uppe i 562 kr. Och jag vågade såklart inte annat än att betala bluffkravet, särskilt inte när de hotar med kronofogden annars. Och det är vad deras verksamhet går ut på.

Jag hoppas detta är tillfäckligt svar till trådstartaren, och övriga som undrade om Smscash var ett seriöst företag värt att testa. Nej, och nu är det dags att alla får veta det också
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp