• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Släppt allt och berättat för sambon.

KalleSpelare

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
2 December 2021
Meddelanden
529
Mottagna reaktioner
240
Poäng
417
Japp. Varenda lån jag tagit har jag på allvar aldrig trott att jag ska få leva med. Bara en sorts tillfällig kassa att leka med som jag ska betala tillbaka när storvinsten kommit. Och den kom ju, flera ggr. Men jag bara fortsatte
Samma här. Hade kunnat betala av mina skulder flera gånger om. Men tyvärr är det som det är. I ärlighetens namn så hade jag inget endgame om när jag skulle sluta eller ”hur mycket jag skulle vinna för att nöja mig” oavsett så hade slutet blivit lika.

Och jag mår sedan fredags 2022/11/04 så jävla mycket bättre psykiskt. Svävar på moln och känner mig hög likt på heroin. Sambon valde att stanna och kriga, ungarna mår bra, vi har mat på bordet och går igenom allting tillsammans.

har också fått en ADHD diagnos för bara 2-3 veckor sedan som jag väntar på i 3-4 år vilket ger mig ett kvitto lite på varför mitt liv innan varit som det varit.

har bla haft andra beroenden/impuls grejer förutom spel.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Squashen

V.I.P
Poäng: 657
Blev medlem
22 December 2021
Meddelanden
765
Mottagna reaktioner
733
Poäng
657
Samma här. Hade kunnat betala av mina skulder flera gånger om. Men tyvärr är det som det är. I ärlighetens namn så hade jag inget endgame om när jag skulle sluta eller ”hur mycket jag skulle vinna för att nöja mig” oavsett så hade slutet blivit lika.

Och jag mår sedan fredags 2022/11/04 så jävla mycket bättre psykiskt. Svävar på moln och känner mig hög likt på heroin. Sambon valde att stanna och kriga, ungarna mår bra, vi har mat på bordet och går igenom allting tillsammans.

har också fått en ADHD diagnos för bara 2-3 veckor sedan som jag väntar på i 3-4 år vilket ger mig ett kvitto lite på varför mitt liv innan varit som det varit.

har bla haft andra beroenden/impuls grejer förutom spel.
Shit. Jag hade kunnat skriva det här (förutom adhd biten). Man blir verkligen ödmjuk inför vad som är viktigt i livet. Jag känner det som att jag haft en nära döden upplevelse och gått därifrån oskadd. Nu bekymrar typ ingenting mig, så länge vi har hälsan och är tillsammans ❤️
 

KalleSpelare

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
2 December 2021
Meddelanden
529
Mottagna reaktioner
240
Poäng
417
Shit. Jag hade kunnat skriva det här (förutom adhd biten). Man blir verkligen ödmjuk inför vad som är viktigt i livet. Jag känner det som att jag haft en nära döden upplevelse och gått därifrån oskadd. Nu bekymrar typ ingenting mig, så länge vi har hälsan och är tillsammans ❤️
Precis, allt annat spelar mindre roll. <3
 

KalleSpelare

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
2 December 2021
Meddelanden
529
Mottagna reaktioner
240
Poäng
417
Självhjälpsmöte för första gången idag. Ska bli skönt att träffa lite andra människor i samma sits så man inte känner sig så ensam.

Fråga: ni som gått mixmöte med anhörig, hur kändes det?
 

mann

Aktiv medlem
Poäng: 12
Blev medlem
1 Mars 2014
Meddelanden
44
Mottagna reaktioner
4
Poäng
12
Vet du vad det mest sjuka är? Jag har varit svårt skuldsatt under större delen av min karriär; men att sköta ekonomin m m i företag jag jobbat i har jag gjort prickfritt, ja numera kallas jag för senior advisor :) Har även haft tillgång till konton med miljardomsättning och bankkort för privata utlägg utan limit, har aldrig ens tänkt tanken att "ta/låna" pengar för privat bruk, inte ens en toblerone på kortet ;)
Tror att livets hårda skola kan tillföra en hel del.
Precis! Bara för att en person har skulder behöver den inte vara kriminell. Kanske t.o.m. kan visa sig vara en tillgång med dom motgångarna vi ställs inför!
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Shit. Jag hade kunnat skriva det här (förutom adhd biten). Man blir verkligen ödmjuk inför vad som är viktigt i livet. Jag känner det som att jag haft en nära döden upplevelse och gått därifrån oskadd. Nu bekymrar typ ingenting mig, så länge vi har hälsan och är tillsammans ❤️
Förra veckan fick jag en ögonöppnare när jag åkte och handlade. Utanför satt en man i 35-årsåldern han satt med nedböjt huvud. Jag handlade lite till honom och vi började prata. Hemlös sedan 6 år osv. Han frös och var väldigt uppgiven
Jag åkte hem och hämtade filtar och vantar och åkte tillbaka med det. Han var så tacksam.
Jag åkte hem med en klump i magen men också en stor tacksamhet över det jag har.
 

Lippe

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 997
Blev medlem
12 Juli 2018
Meddelanden
2 323
Mottagna reaktioner
1 358
Poäng
997
Kändes väldigt bra! Mycket skönt att få prata med människor som inte dömer en eller frågar hur dum i huvudet man är. Blir återbesök helt klart.

Fint att höra.
Jag körde digitala möten via Spelfriheten.se, varje Tis/Tors, som gav motsvarande känsla.
Kan tipsa om de som komplement.
 

KalleSpelare

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
2 December 2021
Meddelanden
529
Mottagna reaktioner
240
Poäng
417
Hade samtal med KFM angående min ansökan om sanering precis.

Hon sa typ rakt ut att det verkar väldigt färskt och bara gått något år som spelfri, men att det möjligen kanske skulle kunna funka för att jag har barn men högst troligt inte..

Väntar nu på att få brev via kivra om någon vecka och gissningsvis med ett avslag.

men hon bad mig att söka igen för att om det inte hade varit färskt så hade det nog inte varit några problem.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp