• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Släppt allt och berättat för sambon.

KalleSpelare

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
2 December 2021
Meddelanden
529
Mottagna reaktioner
240
Poäng
417
Nja, skulle säga att Gamblers Anonymous kör mentorer mer. De kör 12 stegs grejen. Vi har öppna möten och våra mentorer kallas resurser, erfarna spelfria människor som håller i mötena. Så det är liksom inget pågående utan det är från möte till möte. Måndagar, onsdagar och digitalt torsdagar. De flesta väljer en dag tex onsdagar och kör varje vecka eller varannan som mig. Sen finns det anställda som man kan boka personligt möte med (rekommenderas!).
Snyggt! Skall absolut kolla upp det. Finns det möjlighet att ta med sambo på sådant möte?
Mvh
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

mann

Aktiv medlem
Poäng: 12
Blev medlem
1 Mars 2014
Meddelanden
44
Mottagna reaktioner
4
Poäng
12
jobbet tänker jag vänta lite med då jag precis börjat nu tjänst som innefattar en tjänstemannaroll och är inte fast anställd ännu.
Hur var det att söka, och få ett sådant jobb med skulder? Tänker på om dom i anställningsavtalet kan ge sig rättigheter att göra någon sorts bakgrundskoll/ta kreditupplysning? Beror givetvis på inom vilken bransch osv men du kanske har ett visst ansvar gällande inköp, budgetar eller dylikt där dom vill veta att du har ett sunt förhållande till pengar även privat.

Har absolut inget med dina funderingar att göra men frågar då jag själv eventuellt kommer sitta i den sitsen med nytt jobb som arbetsledare och är orolig för just den biten.. eller om någon annan som läser detta har erfarenheter att dela med sig utav
 

KalleSpelare

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
2 December 2021
Meddelanden
529
Mottagna reaktioner
240
Poäng
417
Hur var det att söka, och få ett sådant jobb med skulder? Tänker på om dom i anställningsavtalet kan ge sig rättigheter att göra någon sorts bakgrundskoll/ta kreditupplysning? Beror givetvis på inom vilken bransch osv men du kanske har ett visst ansvar gällande inköp, budgetar eller dylikt där dom vill veta att du har ett sunt förhållande till pengar även privat.

Har absolut inget med dina funderingar att göra men frågar då jag själv eventuellt kommer sitta i den sitsen med nytt jobb som arbetsledare och är orolig för just den biten.. eller om någon annan som läser detta har erfarenheter att dela med sig utav
Hej,

det var väldigt nervöst och ja, de gjord
den bakgrundskontroll gällande betalningsanmärkningar och brottsregister.

angående inköp och avtalsskrivning så uppgår det emot 6-10MSEK månadsvis för min del.

Så visst har jag hand om ekonomi.

DOCK tror jag inte att det spelar någon roll då jag tror det skulle mer vara om man varit väldigt fuffens men pengar gällande tidigare brott med förskringringsärenden.
Mvh, Kalle
 

mann

Aktiv medlem
Poäng: 12
Blev medlem
1 Mars 2014
Meddelanden
44
Mottagna reaktioner
4
Poäng
12
Hej,

det var väldigt nervöst och ja, de gjord
den bakgrundskontroll gällande betalningsanmärkningar och brottsregister.

angående inköp och avtalsskrivning så uppgår det emot 6-10MSEK månadsvis för min del.

Så visst har jag hand om ekonomi.

DOCK tror jag inte att det spelar någon roll då jag tror det skulle mer vara om man varit väldigt fuffens men pengar gällande tidigare brott med förskringringsärenden.
Mvh, Kalle
Tack för svaret! Det spelar säkerligen roll ang vad anmärkningarnas uppkomst beror på i slutändan, kanske landar i att jag får förklara min situation för chefen om jobbet blir aktuellt för min del. Hade du några anmärkningar när du fick jobbet eller släppte du allt efteråt?

Gällande själva tråden; ta hand om din fina familj! Önskar dig all lycka och styrka att hålla dig ”nykter” från spel, för helt frisk, det bli man nog aldrig tyvärr!
 

KalleSpelare

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
2 December 2021
Meddelanden
529
Mottagna reaktioner
240
Poäng
417
Tack för svaret! Det spelar säkerligen roll ang vad anmärkningarnas uppkomst beror på i slutändan, kanske landar i att jag får förklara min situation för chefen om jobbet blir aktuellt för min del. Hade du några anmärkningar när du fick jobbet eller släppte du allt efteråt?

Gällande själva tråden; ta hand om din fina familj! Önskar dig all lycka och styrka att hålla dig ”nykter” från spel, för helt frisk, det bli man nog aldrig tyvärr!
Tack kompis!

släppte allt efteråt, skall be intressant och se när KFM hör av sig och ska dra pengar. Är hos inkasso nu så lär bara vara 2-3 månader bort
 

Lize

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 707
En av våra mest kunniga
Blev medlem
30 Januari 2013
Meddelanden
3 140
Mottagna reaktioner
2 525
Poäng
1 707
Hur var det att söka, och få ett sådant jobb med skulder? Tänker på om dom i anställningsavtalet kan ge sig rättigheter att göra någon sorts bakgrundskoll/ta kreditupplysning? Beror givetvis på inom vilken bransch osv men du kanske har ett visst ansvar gällande inköp, budgetar eller dylikt där dom vill veta att du har ett sunt förhållande till pengar även privat.

Har absolut inget med dina funderingar att göra men frågar då jag själv eventuellt kommer sitta i den sitsen med nytt jobb som arbetsledare och är orolig för just den biten.. eller om någon annan som läser detta har erfarenheter att dela med sig utav
Vet du vad det mest sjuka är? Jag har varit svårt skuldsatt under större delen av min karriär; men att sköta ekonomin m m i företag jag jobbat i har jag gjort prickfritt, ja numera kallas jag för senior advisor :) Har även haft tillgång till konton med miljardomsättning och bankkort för privata utlägg utan limit, har aldrig ens tänkt tanken att "ta/låna" pengar för privat bruk, inte ens en toblerone på kortet ;)
Tror att livets hårda skola kan tillföra en hel del.
 

Squashen

V.I.P
Poäng: 657
Blev medlem
22 December 2021
Meddelanden
765
Mottagna reaktioner
733
Poäng
657
Vet du vad det mest sjuka är? Jag har varit svårt skuldsatt under större delen av min karriär; men att sköta ekonomin m m i företag jag jobbat i har jag gjort prickfritt, ja numera kallas jag för senior advisor :) Har även haft tillgång till konton med miljardomsättning och bankkort för privata utlägg utan limit, har aldrig ens tänkt tanken att "ta/låna" pengar för privat bruk, inte ens en toblerone på kortet ;)
Tror att livets hårda skola kan tillföra en hel del.
Toblerone haha :) Nej men starkt av dig. Jag hade tillgång till barnets sparpengar, flera 100k, rörde aldrig dem. Vi har haft flera i stödgruppen som ”lånat” pengar från kassor på jobb och åkt dit på det eller anmält sig själva. Det här satans beroendet vet inga gränser :mad:
 

KalleSpelare

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
2 December 2021
Meddelanden
529
Mottagna reaktioner
240
Poäng
417
Toblerone haha :) Nej men starkt av dig. Jag hade tillgång till barnets sparpengar, flera 100k, rörde aldrig dem. Vi har haft flera i stödgruppen som ”lånat” pengar från kassor på jobb och åkt dit på det eller anmält sig själva. Det här satans beroendet vet inga gränser :mad:
Håller med dig. Man blir sjukt girig och gör saker som man givetvis vet är fel men man intalar sig hela tiden om att ”det löser sig” och går i tron om någon ”quick-fix”
 

Squashen

V.I.P
Poäng: 657
Blev medlem
22 December 2021
Meddelanden
765
Mottagna reaktioner
733
Poäng
657
Håller med dig. Man blir sjukt girig och gör saker som man givetvis vet är fel men man intalar sig hela tiden om att ”det löser sig” och går i tron om någon ”quick-fix”
Japp. Varenda lån jag tagit har jag på allvar aldrig trott att jag ska få leva med. Bara en sorts tillfällig kassa att leka med som jag ska betala tillbaka när storvinsten kommit. Och den kom ju, flera ggr. Men jag bara fortsatte
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp