• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Släppt allt och berättat för sambon.

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Hittills har 2 banker kommit med osanna uppgifter.

pratade med KFM och de sade att marginalen har skickat in att jag tog ett lån därifrån december 6e 2022..

Men hon var också kluven för att KFM gav utslag på den Januari 2023 men inget av det stämde..

Hade kvar skuldbrevet vilket visade sig att lånet togs april 2021 och att den gick till inkasso augusti 2021 och sedan till KFM november 2021.

Verkar som att bankerna försöker?

Enligt handläggaren så är det sånt som kan strula till det nu.

att jag har tagit lån för nära inpå dvs 1 år tillbaka.

annars ska det inte vara något speciellt som kan leda till avslag?
möjligen då sambon ska börja plugga sade hon.. ber till gud.
Hände mig också.
Två med fel datum och ett lån som inte ens existerade.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Tycker KFM borde kunna dela ut viten, alternativt kunna ge avslag på deras ansökan.
Jag håller med. De tror nog att vi inte har koll så går det så går det.
Min handläggare var otroligt seg med att kontakta det bolaget som anmält dubbel skuld med olika lånenummer, samma datum men det ena hade de registrerat på sitt dotterbolag som inte ens sysslade med lån. Jag gav mig inte och till sist så mejlade hon dom. Det dröjde inte mer än fem minuter så svarade dom att det "råkade" bli fel och skulden plockades bort från min betalplan.
Jag kunde skitit i det då det inte gjorde någon skillnad för mig om de fanns med eller ej men moralen i det hela gjorde att jag inte ville låta det vara.
De med fel lånedatum var desto viktigare då de angav att jag lånat flera månader efter min ansökan men jag hade sparat alla dokument och de var flera år gamla. Det kunde stjälpt min skuldsanering om jag inte hade kunnat redogöra för det.
 

KalleSpelare

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
2 December 2021
Meddelanden
529
Mottagna reaktioner
240
Poäng
417
SKULDSANERING BEVILJAD!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :faceheart::faceheart::faceheart::faceheart::faceheart::faceheart::faceheart:

FICK BREV PÅ KIVRA EFTER HAFT INLEDANDE NU ETT BRA TAG OM "BESLUT OM SKULDSANERING"

SÅ JÄVLA ÖVERLYCKLIG!


Fick också en bonus på jobbet på 13.000kr från föregående år som jag har mailat till min handläggare. Då mitt förbehållsbelopp ska vara 28.000kr och jag fick ut 27.xxx så antar jag det inte är några problem (är ju engångsgrej).



Glöm aldrig att aldrig ge upp!
 
Senast ändrad:
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp