• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Släppt allt och berättat för sambon.

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Maria N

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 597
Blev medlem
11 Juni 2021
Meddelanden
1 043
Mottagna reaktioner
560
Poäng
597
Bra att beslut kom.
Halvdålig maskning..
Värdelös maskining.
Ja, skönt att det kom äntligen, vill ha bollen i rullning nu så att man känner att man kommer någon vart.
Har faktiskt redan nu lyckats förhandla mig till en räntefri avbetalningsplan med inkasso. Många bäckar små
 

Bullens

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
1 Maj 2014
Meddelanden
1 362
Mottagna reaktioner
800
Poäng
717
Ni som väntar på utmätning vilken landsdel tillhör ni och hur länge har ni väntat sen ni skrivit på föreläggande?

För mig att Lasseman i nån tråd prata om att belastningen kan vara olika på olika kontor?

Det skulle för mig vara intressant då jag skriver på första föreläggandet i dagarna skjutit på det några veckor.
 

KalleSpelare

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
2 December 2021
Meddelanden
529
Mottagna reaktioner
240
Poäng
417
Tjena, nu var det ett tag sen jag var här inne och vevade. Glider in emellanåt och bara stämmer av.

Fick somsagt avslag feb 22 och ska träffa budget och skuldrådgivare nu igen i slutet av denna månad och göra en ny ansökan och då har det gått 14 månader sedan sista lånet.

Det tråkiga är att jag jag tjänat allt för bra senaste tiden än vad jag egentligen gör. Sista halvåret h jag snittat på runt 60-65k när jag egentligen bara har 35.000kr. Antagligen blir det väl knepigt pga det nu men från och med denna månad så kommer jag bara ha 35.000kr brutto och 0 tillägg. Får försöka förklara det.

I övrigt rullar livet på, barnen tar upp all tid och jag har börjat med medicin för min adhd ”elvanse” så är lite som ett nytt liv som börjat.
Oavsett sanering eller inte så kommer jag ha en begränsad summa pengar även fast jag jobbar eller pluggar så möjligheter finns ju.
Kram
 

KalleSpelare

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
2 December 2021
Meddelanden
529
Mottagna reaktioner
240
Poäng
417
Dock litet dilemma. Sambon börjar plugga i januari och har därför fått att jag ska betala 0kr då hennes CSN ej räknas som inkomst.

jag får en hyfsad bonus i februari på runt 50k utöver lön. Kan det spöka till det om jag nämner det till handläggaren? Iom jag har oregelbunden provision sade hon att de kommer bli något snitt men jag får ändå inte tjäna för mycket..

@Lasseman
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 942
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Dock litet dilemma. Sambon börjar plugga i januari och har därför fått att jag ska betala 0kr då hennes CSN ej räknas som inkomst.

jag får en hyfsad bonus i februari på runt 50k utöver lön. Kan det spöka till det om jag nämner det till handläggaren? Iom jag har oregelbunden provision sade hon att de kommer bli något snitt men jag får ändå inte tjäna för mycket..

@Lasseman
Det kan nog snarare spöka till om du inte nämner.
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Dock litet dilemma. Sambon börjar plugga i januari och har därför fått att jag ska betala 0kr då hennes CSN ej räknas som inkomst.

jag får en hyfsad bonus i februari på runt 50k utöver lön. Kan det spöka till det om jag nämner det till handläggaren? Iom jag har oregelbunden provision sade hon att de kommer bli något snitt men jag får ändå inte tjäna för mycket..

@Lasseman
Du ska nog vara ärlig och berätta om din bonus.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp