• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Zmarta - Jämför lån (ny)
3. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC
4. Binly - Lån utan UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Nätlån - Lån utan UC
9. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
10. Viaconto - Lån utan UC
11. Vivus - Lån utan UC

Skulle vilja veta vilka inkasso som används för dessa snabblån. Tacksam för hjälp

Frågvisherre

Viktig medlem
Poäng: 42
Blev medlem
31 Mars 2022
Meddelanden
55
Mottagna reaktioner
9
Poäng
42
Som övriga skrivit är Alektum överlägset värst att ha att göra med. Alla lån som är på väg dit bör du hantera snarast.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

lär mig aldrig

Aktiv medlem
Poäng: 26
Blev medlem
20 Augusti 2024
Meddelanden
25
Mottagna reaktioner
8
Poäng
26
Det vet jag inte, du får fråga. Blev aldrig så för mig iallafall.
Hej, vet du om det där med att de låter en pausa 30 dagar flera ggr på rad upp till 180 dagar stämmer för alla? Jag pausa nu som sagt o hoppas kunna passa igen för att hinna ikapp
 

Anam

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 677
Blev medlem
8 Maj 2020
Meddelanden
2 774
Mottagna reaktioner
2 689
Poäng
1 677
Hej, vet du om det där med att de låter en pausa 30 dagar flera ggr på rad upp till 180 dagar stämmer för alla? Jag pausa nu som sagt o hoppas kunna passa igen för att hinna ikapp
Ja det ska det göra, jag pausade i 180 dagar så jag kunde betala av annat först :) o de var aldrig några problem. Skrev bara i appen till kundtjänst att jag ville fortsätta pausa så fixade dem det. :)
 

lär mig aldrig

Aktiv medlem
Poäng: 26
Blev medlem
20 Augusti 2024
Meddelanden
25
Mottagna reaktioner
8
Poäng
26
Ja det ska det göra, jag pausade i 180 dagar så jag kunde betala av annat först :) o de var aldrig några problem. Skrev bara i appen till kundtjänst att jag ville fortsätta pausa så fixade dem det. :)
Okej hoppas verkligen de frågade mig om anledning...gjorde de det med dig oxå?
 

Anam

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 677
Blev medlem
8 Maj 2020
Meddelanden
2 774
Mottagna reaktioner
2 689
Poäng
1 677
Okej hoppas verkligen de frågade mig om anledning...gjorde de det med dig oxå?
Ja de frågade o jag sa som det var. Min skuld var på ca 40.000kr säkert.
Men genom att jag pausade lyckades jag också betala av massa annat, så nu är de nere på 16.000kr kvar :)
 

lär mig aldrig

Aktiv medlem
Poäng: 26
Blev medlem
20 Augusti 2024
Meddelanden
25
Mottagna reaktioner
8
Poäng
26
OH skönt för dig och du har gett mig hopp, så jag får hoppas
Hej, ursäkta jag frågar så mycket men du skrev att du sa som det var till klarna. Sa du då att du måste betala andra lån innan du betalar deras? Går de med på att man betalar andra innan dem. Jag ska kontakta dem igen den 22 september för de är min enda räddning. Och kan de pausa 180 dagar så hinner jag betala mkt på annat för att komma ikapp.
 

Athena

Kunnig medlem
Poäng: 337
Blev medlem
29 Januari 2023
Meddelanden
242
Mottagna reaktioner
172
Poäng
337
Alektum tyckte jag var fantastiska. Pratade med två olika handläggare och min skuld på 28 000 kr, så avskrev dom 9 000 kr. Jag betalde in 19 000 kr så avskrev dom resten. Skulden hamnade hos dom 2021 och i maj 2024 föreslog jag en ackorduppgörelse och dom sa ja direkt.

Det var väldigt lätt för mig att få till en ackorduppgörelse med dom.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp