• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Zmarta - Jämför lån (ny)
3. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC
4. Binly - Lån utan UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Nätlån - Lån utan UC
9. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
10. Viaconto - Lån utan UC
11. Vivus - Lån utan UC

Skulle vilja veta vilka inkasso som används för dessa snabblån. Tacksam för hjälp

lär mig aldrig

Aktiv medlem
Poäng: 26
Blev medlem
20 Augusti 2024
Meddelanden
25
Mottagna reaktioner
8
Poäng
26
Hej, jag har så mycket skulder nu så mitt enda hopp är att några av mina skulder har samma inkasso så man förhoppningsvis kan komma överens om en avbetalningsplan.
Ställena jag har lån och krediter på är:

Ellos
Riverty
Ferratum
Cashbuddy
Loanstep
Flexkonto/Merax/Kontantfinans
Saldo bank
Qliro
Klarna
Nstart
Viaconto
Thorn

Lånen är relativt nya då jag förstört mitt liv genom spelmissbruk men försöker nu att reda ut allt med hopp om att inte hamna hos kronofogden.
Så tacksam om någon vet.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

lär mig aldrig

Aktiv medlem
Poäng: 26
Blev medlem
20 Augusti 2024
Meddelanden
25
Mottagna reaktioner
8
Poäng
26
Hej, jag har så mycket skulder nu så mitt enda hopp är att några av mina skulder har samma inkasso så man förhoppningsvis kan komma överens om en avbetalningsplan.
Ställena jag har lån och krediter på är:

Ellos
Riverty
Ferratum
Cashbuddy
Loanstep
Flexkonto/Merax/Kontantfinans
Saldo bank
Qliro
Klarna
Nstart
Viaconto
Thorn

Lånen är relativt nya då jag förstört mitt liv genom spelmissbruk men försöker nu att reda ut allt med hopp om att inte hamna hos kronofogden.
Så tacksam om någon vet.
Och glömde tillägga att ni här inne har gett mig hopp om att kunna kanske fixa detta. Och jag har även sökt hjälp för mitt psykiska mående och spel
 

Anam

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 677
Blev medlem
8 Maj 2020
Meddelanden
2 774
Mottagna reaktioner
2 689
Poäng
1 677
Hej, jag har så mycket skulder nu så mitt enda hopp är att några av mina skulder har samma inkasso så man förhoppningsvis kan komma överens om en avbetalningsplan.
Ställena jag har lån och krediter på är:

Ellos
Riverty
Ferratum
Cashbuddy
Loanstep
Flexkonto/Merax/Kontantfinans
Saldo bank
Qliro
Klarna
Nstart
Viaconto
Thorn

Lånen är relativt nya då jag förstört mitt liv genom spelmissbruk men försöker nu att reda ut allt med hopp om att inte hamna hos kronofogden.
Så tacksam om någon vet.
På klarna kan du pausa betalningar upp till 30 dagar, detta kan du göra 6 gånger, alltså 180 dagar. 6 månader. Kontakta klarna via chatt och be om att få tillhöra svårt att betala program. Då pausas fakturan i 30 dagar och efter 30 dagar får du höra av dig igen och förlänga. Det kanske kan göra att du får pengarna att räcka, beroende på månadskostnaden hos klarna.
 

lär mig aldrig

Aktiv medlem
Poäng: 26
Blev medlem
20 Augusti 2024
Meddelanden
25
Mottagna reaktioner
8
Poäng
26
På klarna kan du pausa betalningar upp till 30 dagar, detta kan du göra 6 gånger, alltså 180 dagar. 6 månader. Kontakta klarna via chatt och be om att få tillhöra svårt att betala program. Då pausas fakturan i 30 dagar och efter 30 dagar får du höra av dig igen och förlänga. Det kanske kan göra att du får pengarna att räcka, beroende på månadskostnaden hos klarna.
Tack ska genast kontakta dem.
 

Anam

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 677
Blev medlem
8 Maj 2020
Meddelanden
2 774
Mottagna reaktioner
2 689
Poäng
1 677
De skulder du har som visas på UC kommer troligtvis att rapporteras som missbrukad kredit om du släpper till inkasso. Då kommer du få anmärkning.
 

lär mig aldrig

Aktiv medlem
Poäng: 26
Blev medlem
20 Augusti 2024
Meddelanden
25
Mottagna reaktioner
8
Poäng
26
De skulder du har som visas på UC kommer troligtvis att rapporteras som missbrukad kredit om du släpper till inkasso. Då kommer du få tac

De skulder du har som visas på UC kommer troligtvis att rapporteras som missbrukad kredit om du släpper till inkasso. Då kommer du få anmärkning.
Jag ska föröka hålla kvar så länge jag kan för att senare kunna ta samlingslån om det ens går.
 

lär mig aldrig

Aktiv medlem
Poäng: 26
Blev medlem
20 Augusti 2024
Meddelanden
25
Mottagna reaktioner
8
Poäng
26
På klarna kan du pausa betalningar upp till 30 dagar, detta kan du göra 6 gånger, alltså 180 dagar. 6 månader. Kontakta klarna via chatt och be om att få tillhöra svårt att betala program. Då pausas fakturan i 30 dagar och efter 30 dagar får du höra av dig igen och förlänga. Det kanske kan göra att du får pengarna att räcka, beroende på månadskostnaden hos klarna.
Jag har höga skulder hos klarna. 48000kr och jag kontakta dem nu direkt och fick paus i 30 dagar och när jag går in nu på mitt klarna är min skuld 62000kr. Någon som vet varför?
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 942
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Klarna använder alla möjliga inkassobolag
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp