• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Peach

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
24 December 2019
Meddelanden
1 517
Mottagna reaktioner
1 021
Poäng
867
Ja, ob ska räknas in och din beräkning är rimlig.

Problemet är bara att jag inte vet vad jag ska skriva, allt har ju blivit helt fel. Är livrädd för att dom ska häva saneringen. :'(
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Peach

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
24 December 2019
Meddelanden
1 517
Mottagna reaktioner
1 021
Poäng
867

Vad menar du med den länken? Att jag inte behöver söka omprövning för att det inte är tillräckligt stor ökning?

Problemet är ju att dom kan tro att jag medvetet undanhållit min o.b ersättning. Jag lämnade alla uppgifter till budget rådgivaren vid ansökningstillfället och hon tog bara med grundlönen, då trodde jag att man inte räknade in o.b eftersom det är utöver grundlönen. Jag har ju förstått i efterhand att den skulle vara med och nu är jag rädd för att någon borgenär ska begära omprövning och mena på att jag undanhållit pengar.

Hur som helst måste det väl vara bättre att skicka in och eventuellt få avslag istället för att låtsas som ingenting? :axelryck:
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Vad menar du med den länken? Att jag inte behöver söka omprövning för att det inte är tillräckligt stor ökning?

Problemet är ju att dom kan tro att jag medvetet undanhållit min o.b ersättning. Jag lämnade alla uppgifter till budget rådgivaren vid ansökningstillfället och hon tog bara med grundlönen, då trodde jag att man inte räknade in o.b eftersom det är utöver grundlönen. Jag har ju förstått i efterhand att den skulle vara med och nu är jag rädd för att någon borgenär ska begära omprövning och mena på att jag undanhållit pengar.

Hur som helst måste det väl vara bättre att skicka in och eventuellt få avslag istället för att låtsas som ingenting? :axelryck:
Jag hade pratat med skuldsaneringsenheten och sagt som det är så kan de säga vad du bör göra.
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 937
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
6 007
Mottagna reaktioner
6 181
Poäng
3 937
Vad menar du med den länken? Att jag inte behöver söka omprövning för att det inte är tillräckligt stor ökning?

Problemet är ju att dom kan tro att jag medvetet undanhållit min o.b ersättning. Jag lämnade alla uppgifter till budget rådgivaren vid ansökningstillfället och hon tog bara med grundlönen, då trodde jag att man inte räknade in o.b eftersom det är utöver grundlönen. Jag har ju förstått i efterhand att den skulle vara med och nu är jag rädd för att någon borgenär ska begära omprövning och mena på att jag undanhållit pengar.

Hur som helst måste det väl vara bättre att skicka in och eventuellt få avslag istället för att låtsas som ingenting? :axelryck:

Absolut kan Du skicka in, men detta dokumentet är vägledande för när en skuldsanering skall omprövas.
 

Peach

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
24 December 2019
Meddelanden
1 517
Mottagna reaktioner
1 021
Poäng
867
Jag hade pratat med skuldsaneringsenheten och sagt som det är så kan de säga vad du bör göra.


Jag har pratat med kronofogden om det här tidigare men inte fått något vidare bra svar, ska ringa igen imorgon och höra.
 

Peach

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
24 December 2019
Meddelanden
1 517
Mottagna reaktioner
1 021
Poäng
867
Absolut kan Du skicka in, men detta dokumentet är vägledande för när en skuldsanering skall omprövas.

Jo jag är medveten om det och även vilka ökningar som krävs för omprövning. Nu är det väl mer det faktum att allt blivit fel ända från början och då känns det oärligt att inte skicka in. Jag borde ha skickat in tidigare men har velat p g a. just den där gränsen samt att jag inte förstod att det blivit fel förrän långt senare. Suck!

Ska ringa och prata med dom imorgon och bestämma där efter. Tack för svar iaf!
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Absolut kan Du skicka in, men detta dokumentet är vägledande för när en skuldsanering skall omprövas.
Det handlar om en ökning under skuldsaneringen i detta fallet har inkomstuppgifterna varit fel från början och för mig är det två olika saker.
 

Peach

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
24 December 2019
Meddelanden
1 517
Mottagna reaktioner
1 021
Poäng
867
Det handlar om en ökning under skuldsaneringen i detta fallet har inkomstuppgifterna varit fel från början och för mig är det två olika saker.

Ja och det är ju förmodligen ingen som kommer tro att jag inte har gjort det medvetet. Så jag är mest troligt körd.

Snygg budget rådgivare jag fick! :mad:
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp