• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
...men ett skuldsaneringsbeslut kan ju alltid omprövas alternativt upphävas om det finns anledningar för det. En anledning är ju just att inkomsten har ökat oerhört och man inte själv har begärt omprövning...
Hur ska våra borgenärer få veta detta om dom inte får lov att ta en upplysning på oss?

Personligen skiter ja fullständigt i om dom tar upplysningar på mig... Vadå fängelse känsla?
De enda dom kan se är just din inkomst...för övrigt ser dom ingenting om Dig & Ditt liv...

Lev... NJUT !! <3
Du har såklart helt rätt.
Det är nog för att jag är ärlig som jag känner så men inser att det finns andra som inte är det och därav deras koll av sina gäldenärer.

Tack Kimsan för kloka ord. ❤️
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Peach

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
24 December 2019
Meddelanden
1 517
Mottagna reaktioner
1 021
Poäng
867
...men var det aldrig något som togs upp i dialogen med skuldsaneringshandläggaren? Att Du även hade OB tillägg, vill säga?

Även om någon borgenär skulle inkomma med krav på omprövning, så skulle det mest troliga scenariot vara en förlängning av saneringen - inte att den skall hävas.

Som @Ny2018 skriver - det skall enormt mycket till för att en sanering skall hävas.

Jag har iaf kontaktat kronofogden som tyckte jag skulle skicka in en omprövning och nu har jag gjort det och skrev helt enkelt som det var.

Att jag informerade budgetrådgivaren om att jag hade o.b men hon bad mig aldrig räkna ut ett snitt att lägga på grundlönen så då trodde jag såklart att man inte behövde det.

Blir en lång väntetid med en massa ångest framöver... :'(
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Jag har iaf kontaktat kronofogden som tyckte jag skulle skicka in en omprövning och nu har jag gjort det och skrev helt enkelt som det var.

Att jag informerade budgetrådgivaren om att jag hade o.b men hon bad mig aldrig räkna ut ett snitt att lägga på grundlönen så då trodde jag såklart att man inte behövde det.

Blir en lång väntetid med en massa ångest framöver... :'(
Du har visat att du är ärlig och vill göra rätt för dig.
Jag har svårt att tro att det blir till din nackdel. ❤️
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 937
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
6 007
Mottagna reaktioner
6 181
Poäng
3 937
Du har såklart helt rätt.
Det är nog för att jag är ärlig som jag känner så men inser att det finns andra som inte är det och därav deras koll av sina gäldenärer.

Tack Kimsan för kloka ord. ❤️

Exakt så är det ! Du har inget att dölja!

Ut och cykla med Dig ! Känn friheten...och glädjen över vad Du åstadkommit istället...

Fasiken vad bra vi är !!! <3:folded:
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 937
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
6 007
Mottagna reaktioner
6 181
Poäng
3 937
Jag har iaf kontaktat kronofogden som tyckte jag skulle skicka in en omprövning och nu har jag gjort det och skrev helt enkelt som det var.

Att jag informerade budgetrådgivaren om att jag hade o.b men hon bad mig aldrig räkna ut ett snitt att lägga på grundlönen så då trodde jag såklart att man inte behövde det.

Blir en lång väntetid med en massa ångest framöver... :'(

Det kommet bli bra. Du har nu skickat in om omprövning. Bra!
Förvisso är det semestertider, men väntetiden behöver inte bli så enormt lång likväl. Dom flesta verkar få svar på sina omprövningar inom en månad.

Sitt tight i båten & försök NJUTA av sommaren. Inget blir bättre av att tänka katastrof tankar... Lättare sagt än gjort - jag vet... :( men försök likväl vila i positiva tankar... ❤️
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Exakt så är det ! Du har inget att dölja!

Ut och cykla med Dig ! Känn friheten...och glädjen över vad Du åstadkommit istället...

Fasiken vad bra vi är !!! <3:folded:
Ja det är vi!
Bästa känslan är att köpa saker kontant och med sparade pengar som min nya cykel tex
❤️
 

Hope777

V.I.P
Poäng: 557
Blev medlem
18 Januari 2018
Meddelanden
477
Mottagna reaktioner
574
Poäng
557
Arvato här med :) ! Vi följer varandra... :facejoy:

Tja, vi får leva med att det tas upplysningar på oss... Det är ju enda möjligheten för våra borgenärer att ”ha koll” på oss gällande våra inkomster, etc.
Så länge vi har skuldsaneringar, så har vi ju fordringar till våra borgenärer och då har dom rätten att löpande ta upplysningar på oss... Vare sig vi gillar det eller ej... :(
 

Peach

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
24 December 2019
Meddelanden
1 517
Mottagna reaktioner
1 021
Poäng
867
Det kommet bli bra. Du har nu skickat in om omprövning. Bra!
Förvisso är det semestertider, men väntetiden behöver inte bli så enormt lång likväl. Dom flesta verkar få svar på sina omprövningar inom en månad.

Sitt tight i båten & försök NJUTA av sommaren. Inget blir bättre av att tänka katastrof tankar... Lättare sagt än gjort - jag vet... :( men försök likväl vila i positiva tankar... ❤️

Tack! Jag ska göra mitt bästa till att vara försiktigt hoppfull inför att det ska gå bra, men man är ju livrädd för att något ska hända med saneringen. Tack för fina ord! <3:folded:
 

Ninna245

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
3 December 2019
Meddelanden
777
Mottagna reaktioner
395
Poäng
497
Hur ser handläggarna på skuldsaneringen på att man är föräldraledig de lagstadgade 25% för barn under 8 år?
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp