• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Linnean

Kunnig medlem
Poäng: 427
Blev medlem
7 Juni 2017
Meddelanden
248
Mottagna reaktioner
272
Poäng
427
Tror d också och för mig spelar det ingen roll, utifrån hur lång tid det tagit annars har verkligen lärt mig att leva smart o snålt under detta året när jag haft utmätning och jag både lever o överlever men intressant att höra hur är det med dig och ballen?
Menade inte att det va intressant med din balle glömde lite punkt o kommatecken där
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 937
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
6 007
Mottagna reaktioner
6 181
Poäng
3 937
Menade inte att det va intressant med din balle glömde lite punkt o kommatecken där

:D Du e gullig som undrar... Fortfarande varken bättre eller sämre... Ringde vår vårdrådgivare via jobb idag & hon tyckte det lät som ett typiskt ischias ”fall” :(
Ja kämpar på...men satan i gatan va de gör ont, men mest från baksidan av knäet & ner i foten... De hugger duktigt när ja går... :(
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 939
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Skuldsaneringen är vad jag vet alltid 5 år. Betalplanen kan dock vara så kort som 3.
 

Linnean

Kunnig medlem
Poäng: 427
Blev medlem
7 Juni 2017
Meddelanden
248
Mottagna reaktioner
272
Poäng
427
:D Du e gullig som undrar... Fortfarande varken bättre eller sämre... Ringde vår vårdrådgivare via jobb idag & hon tyckte det lät som ett typiskt ischias ”fall” :(
Ja kämpar på...men satan i gatan va de gör ont, men mest från baksidan av knäet & ner i foten... De hugger duktigt när ja går... :(
D e ju fan släpper det inte så sök för det, det är inte meningen att du ska få och ha ont!
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 937
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
6 007
Mottagna reaktioner
6 181
Poäng
3 937
D e ju fan släpper det inte så sök för det, det är inte meningen att du ska få och ha ont!

Jo, men vad kan dom göra liksom?! Man ska röra på sig vad de hon sa...

@Lasseman förtydligade det med skuldsaneringensperioden, men vill nog göra gällande att det absolut vanligaste är en 5-årig betalplan. Krävs synnerliga skäl för en kortare betalplan såsom LÅNG överskuldsatthet, lång tid med löneutmätning, barn som länge varit lidande av föräldrars skulder, gamla och sjuka människor som exempel...
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 939
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Jo, men vad kan dom göra liksom?! Man ska röra på sig vad de hon sa...

@Lasseman förtydligade det med skuldsaneringensperioden, men vill nog göra gällande att det absolut vanligaste är en 5-årig betalplan. Krävs synnerliga skäl för en kortare betalplan såsom LÅNG överskuldsatthet, lång tid med löneutmätning, barn som länge varit lidande av föräldrars skulder, gamla och sjuka människor som exempel...

Ja, utan att veta så gissar jag att av de 70% som har betalplan är säkert 90% på 5 år, 9,9% på 3-4,99 år och 0.1 har betalplaner som sträcker sig över 5 år, upp till max sju, endast möjligt efter omprövning av borgenär om jag minns rätt.
Lite osäker hur själva skuldsaneringen är då, om den också är 5 år,.men betalplan 7, men så kan det väl inte vara?
 

lia20

Viktig medlem
Poäng: 247
Blev medlem
25 Augusti 2019
Meddelanden
68
Mottagna reaktioner
97
Poäng
247
Ni som blivit beviljade skuldsanering, hur många år har ni fått det på?
Nu har jag i och för sig inget beslut ännu, men inledande och en betalplan som är ute på "remissrunda". Betalplanen löper på 3 år, och som motivering anges hur mina barn drabbats och fortsatt riskerar att drabbas.
 

Linnean

Kunnig medlem
Poäng: 427
Blev medlem
7 Juni 2017
Meddelanden
248
Mottagna reaktioner
272
Poäng
427
Aha, d e så det funkar. Tack för allt du lär ut här @Lasseman
Så som som fått tre år betalar i tre
Jo, men vad kan dom göra liksom?! Man ska röra på sig vad de hon sa...

@Lasseman förtydligade det med skuldsaneringensperioden, men vill nog göra gällande att det absolut vanligaste är en 5-årig betalplan. Krävs synnerliga skäl för en kortare betalplan såsom LÅNG överskuldsatthet, lång tid med löneutmätning, barn som länge varit lidande av föräldrars skulder, gamla och sjuka människor som exempel...
Inte alltför lätt att röra på sig dock så dom som får tre år, betalar i tre men själva saneringen är fem år?
 

Linnean

Kunnig medlem
Poäng: 427
Blev medlem
7 Juni 2017
Meddelanden
248
Mottagna reaktioner
272
Poäng
427
Nu har jag i och för sig inget beslut ännu, men inledande och en betalplan som är ute på "remissrunda". Betalplanen löper på 3 år, och som motivering anges hur mina barn drabbats och fortsatt riskerar att drabbas.
Har inledande sedan den 10/12, pratade med min handläggare idag och de flesta har svarat. Så snart får jag nog en betalplan. Har två barn som bor hemma, och går på högstadiet. Dom har några år kvar i skolan och tjejen har en utvecklingsstörning och autism. Skulder som började 2015, spel och överkonsumtion. Vi får väl se hur och vad det blir
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp