• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Birgitta88

Kunnig medlem
Poäng: 72
Blev medlem
19 December 2019
Meddelanden
152
Mottagna reaktioner
17
Poäng
72
Om folk som jobbar hos kfm får indrivning? Det händer nog men mer sällan än övriga befolkningen

Okej, ja det är lätt hänt tyvärr. I vilken ort jobbar du? När börjar utmätningen Av lönen?
jag har tyvärr hamnat snett av å hjälpt familjemedlem dum som man är... :(
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 942
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Okej, ja det är lätt hänt tyvärr. I vilken ort jobbar du? När börjar utmätningen Av lönen?
jag har tyvärr hamnat snett av å hjälpt familjemedlem dum som man är... :(

Går inte att säga, absolut snabbaste från första föreläggandet till beslut om löneutmätning typ 2 månader, 3-4 mer realistiskt, med diverse fördröjningar kan det säkert förhalas upp emot ett år
 

Birgitta88

Kunnig medlem
Poäng: 72
Blev medlem
19 December 2019
Meddelanden
152
Mottagna reaktioner
17
Poäng
72
Går inte att säga, absolut snabbaste från första föreläggandet till beslut om löneutmätning typ 2 månader, 3-4 mer realistiskt, med diverse fördröjningar kan det säkert förhalas upp emot ett år

okej, men innan man fått löneutmätnings går de in å tar ens hela lön då eller hur funkar allt?Man måste ju ha pengar till hyra å mat. Jag som sagt är helt ny på detta.
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 815
Mottagna reaktioner
2 663
Poäng
1 857
För mig det låg på 170000 i räntor
Alltså året innan menar jag i år vet jag inte än.
Fast hur mycket dra dom i månaden för dig ? För 170 000 kr delat på 12 mån är 14 000 kr varje månad ...för tjänar du 500 000 kr så borde du hamna ungefär som jag sen då ? För hos mig kommer dom dra minst 15 000 kr .. mina lån som jag släpper till fogden är Max 80 000 kr per år i räntor ... dom kommer nog dra runt 215 000 kr för mig ... så över 100 000 kr blir amortering , men det beror på att jag inte tvingas släppa dom två stora lånen som ligger på 600 000 kr tillsammans ....
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 942
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
okej, men innan man fått löneutmätnings går de in å tar ens hela lön då eller hur funkar allt?Man måste ju ha pengar till hyra å mat. Jag som sagt är helt ny på detta.

Man får behålla 5000 plus hyra om msn förenklar
 

Syrran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 517
Blev medlem
5 Juli 2017
Meddelanden
4 417
Mottagna reaktioner
2 183
Poäng
1 517
men är det inte som löneutmätning då? För då få man väll också bara behålla 5000? Eller är jag helt ute å cyklar!
Jo det är dom 5000kr Lasseman skriver vid utmätning. Inget dras innan utmätning är klar. Du får hem papper o fylla i om hyra resekostnader ev mediciner om du har. När du lämnat in det beslutas hur mycket du ska betala i löneutmätning. Du får alltid behålla minst dom 5000kr när hyran är betald
Vid skuldsanering samma fast du får en buffert Peng o två betalnings fria månader som jag skrev om tidigare.
En sak till när du får hem papper om att redovisa inkomst o utgifter se till att lämna in den annars kan beslut tas ändå och du får behålla för lite pengar.
Vet inte om jag missat men är du hos KFM nu och fått anmärkningar?
 
Senast ändrad:
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp