• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Birgitta88

Kunnig medlem
Poäng: 72
Blev medlem
19 December 2019
Meddelanden
152
Mottagna reaktioner
17
Poäng
72
Menade på lön men konton kollas först eller andra tillgångar.
Utmätning lön sker efter beslut och pengar på konton ryker innan om det finns nått att hämta

ja då dras ju alltså pengar från kontot oavsett innan löneutmätning. Känns som de är olika bud hela tiden. Jag måste hinna få en lön till för å betala av en dubbelhyra som kommer bli pga att jag ska flytta närmre mitt jobb.
 

Birgitta88

Kunnig medlem
Poäng: 72
Blev medlem
19 December 2019
Meddelanden
152
Mottagna reaktioner
17
Poäng
72
Hej
Jag undrar om man någonsin kommer kunna få skuldsanering fastän man får avslag 1eller flera gånger?
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 942
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Ett avslag utesluter inte att det kan beviljas senare
 

Skuldsatt80

Viktig medlem
Poäng: 51
Blev medlem
7 November 2019
Meddelanden
51
Mottagna reaktioner
16
Poäng
51
Avslag går alltid överklaga , ibland får man rätt i Tingsrätten.

Får du avslag kommer den motiveras med anledning också.
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 937
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
6 007
Mottagna reaktioner
6 181
Poäng
3 937
Alltså inget illa menat till TS, men du har nu startat flertalet trådar de senaste dagarna på nästan exakt samma ämne.

Jag råder Dig att läsa igenom hela ”skuldsaneringstråden”. Det är förvisso 700 plus sidor, men ja garanterar Dig att Du kommer där finna svar på Dina frågor...

All lycka till ❤️
 

Bramserud

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 747
Blev medlem
7 Augusti 2017
Meddelanden
1 684
Mottagna reaktioner
839
Poäng
747
Men hur kan man ens lyckas få sina skulder minskade? Det ligger ju bara å luktar räntor mina lån är mycket räntor på tyvärr

Ja det beror ju på vad det är för skulder förstås. Jag har haft kanske 100 skulder som har gått till Kronofogden eller nåt sånt. Många har varit på några hundralappar och de största har varit på typ 20-50k/st. Har man en skuld på 50k som går till Kronofogden och de mäter ut t.ex 15 000 i månaden så blir den ju snabbt betald, även om räntan är hög... För mig tog det många år att bli skuldfri, men det berodde mer på att det var väldigt många skulder än på att räntorna var särskilt höga. Skuldsanering hade jag aldrig fått, så det var inte aktuellt att söka, men andra personer har andra förutsättningar.
 

Bramserud

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 747
Blev medlem
7 Augusti 2017
Meddelanden
1 684
Mottagna reaktioner
839
Poäng
747
ja då dras ju alltså pengar från kontot oavsett innan löneutmätning. Känns som de är olika bud hela tiden. Jag måste hinna få en lön till för å betala av en dubbelhyra som kommer bli pga att jag ska flytta närmre mitt jobb.

Det kanske är olika bud, men det som är sant är att pengar på kontot (om det bedöms att det finns något att ta) ryker innan något mäts ut på lönen. Jag har varit med om det ett antal gånger.
 

Birgitta88

Kunnig medlem
Poäng: 72
Blev medlem
19 December 2019
Meddelanden
152
Mottagna reaktioner
17
Poäng
72
Ja det beror ju på vad det är för skulder förstås. Jag har haft kanske 100 skulder som har gått till Kronofogden eller nåt sånt. Många har varit på några hundralappar och de största har varit på typ 20-50k/st. Har man en skuld på 50k som går till Kronofogden och de mäter ut t.ex 15 000 i månaden så blir den ju snabbt betald, även om räntan är hög... För mig tog det många år att bli skuldfri, men det berodde mer på att det var väldigt många skulder än på att räntorna var särskilt höga. Skuldsanering hade jag aldrig fått, så det var inte aktuellt att söka, men andra personer har andra förutsättningar.

tack för svar! Okej ja då ha jag mycket mer skulder än va du har. Hur kommer det sig att skuldsanering va uteslutet för dig?
 

Birgitta88

Kunnig medlem
Poäng: 72
Blev medlem
19 December 2019
Meddelanden
152
Mottagna reaktioner
17
Poäng
72
Alltså inget illa menat till TS, men du har nu startat flertalet trådar de senaste dagarna på nästan exakt samma ämne.

Jag råder Dig att läsa igenom hela ”skuldsaneringstråden”. Det är förvisso 700 plus sidor, men ja garanterar Dig att Du kommer där finna svar på Dina frågor...

All lycka till ❤️

Hej
Jag vet jag ha läst varenda tråd på 700sidor men pratas inte jätte mycket om man fått skuldsanering efter flera försök, och va de nu mer va jag undrade står de inte så mycket heller om. Tyvärr. Därför jag frågar.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp