• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

JohanA

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
30 April 2018
Meddelanden
198
Mottagna reaktioner
37
Poäng
147
Igår fick jag beslut om inledande men ser nu att jag även fått ett föreläggande för en skuld även igår från kronofogden.
Den skulden har jag även tagit med i min redogörelse av skulder så den finns med. Det är oxå tydligt i föreläggandet att betalning förföll för flera år sen.

visst är det bara att godkänna (skulden är korrekt alltså)
?
 

Klar_fd_Släpptallt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 367
Blev medlem
6 Mars 2016
Meddelanden
1 665
Mottagna reaktioner
2 122
Poäng
1 367
Igår fick jag beslut om inledande men ser nu att jag även fått ett föreläggande för en skuld även igår från kronofogden.
Den skulden har jag även tagit med i min redogörelse av skulder så den finns med. Det är oxå tydligt i föreläggandet att betalning förföll för flera år sen.

visst är det bara att godkänna (skulden är korrekt alltså)
?
Jag skulle ringa KF på måndag om den skulden för att tillse att man är medveten om att den ingår i saneringen. Bättre att den ligger på rätt ställe s a s.
 

JohanA

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
30 April 2018
Meddelanden
198
Mottagna reaktioner
37
Poäng
147
Jag skulle ringa KF på måndag om den skulden för att tillse att man är medveten om att den ingår i saneringen. Bättre att den ligger på rätt ställe s a s.
Skulden är alltså upptagen i min ”lista” i ansökan.
Pratade med dom igår då de först skiclde att löneutmätningen upphört sen fick jag ett nytt beslut på löneutmätningen- visade sig att de hade räknat om min utmätning samma dag som jag fick inledande och hade missat att jag fått inledande så alla besluten kom samma dag av en slump. Så då fick jag ett andra beslut samma dag att utmätning upphört. Då sa killen där att om det dyler upp ngt annat konstigt nu så ring.

måste ge slla de som jobbar en eloge för att vara så trevliga.
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Skulden är alltså upptagen i min ”lista” i ansökan.
Pratade med dom igår då de först skiclde att löneutmätningen upphört sen fick jag ett nytt beslut på löneutmätningen- visade sig att de hade räknat om min utmätning samma dag som jag fick inledande och hade missat att jag fått inledande så alla besluten kom samma dag av en slump. Så då fick jag ett andra beslut samma dag att utmätning upphört. Då sa killen där att om det dyler upp ngt annat konstigt nu så ring.

måste ge slla de som jobbar en eloge för att vara så trevliga.
Ring honom och fråga hur du ska göra.
 

JohanA

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
30 April 2018
Meddelanden
198
Mottagna reaktioner
37
Poäng
147
Undra om krf betalar ut till borgenärerna innan året är slut så ev rönta landar rätt
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 938
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Undra om krf betalar ut till borgenärerna innan året är slut så ev rönta landar rätt
Det står I ditt inledandebeslut när utbetalning sker tror jag? Eventuellt är det först i beslutet om skuldsanering, inte helt säker.

Oavsett brukar många borgenärer avräknas inbetalningarna mot kapital när det är i skuldsanering, och då blir det ju ingen ränta att bekymra sig över.
 

Mjau 74

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 177
Blev medlem
4 December 2013
Meddelanden
2 713
Mottagna reaktioner
1 717
Poäng
1 177
Undra om krf betalar ut till borgenärerna innan året är slut så ev rönta landar rätt
Räkna inte med några räntor under saneringens gång. Skulle du ändå få något tillbaka så se det som en bonus :)
 

JohanA

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
30 April 2018
Meddelanden
198
Mottagna reaktioner
37
Poäng
147
Det står I ditt inledandebeslut när utbetalning sker tror jag? Eventuellt är det först i beslutet om skuldsanering, inte helt säker.

Oavsett brukar många borgenärer avräknas inbetalningarna mot kapital när det är i skuldsanering, och då blir det ju ingen ränta att bekymra sig över.

Det står bara 1 st gång per år, men du har nog helt rätt bör gå mot kapitalet.

lär få avsluta skattejämkningen nu.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp