• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

JohanA

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
30 April 2018
Meddelanden
198
Mottagna reaktioner
37
Poäng
147
Sannolikt. Annars får du besked om att det är förlängt.

så det stod i beslutet att börja med inledande har jag svårt att se att det inte skulle leda till beslut.

har löneutmätning idag så lär väl trilla in snart att den upphör. Då kanske man får behålla septlönen helt da. Kul osv
 

Klar_fd_Släpptallt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 367
Blev medlem
6 Mars 2016
Meddelanden
1 665
Mottagna reaktioner
2 122
Poäng
1 367
så det stod i beslutet att börja med inledande har jag svårt att se att det inte skulle leda till beslut.

har löneutmätning idag så lär väl trilla in snart att den upphör. Då kanske man får behålla septlönen helt da. Kul osv
Ja, utmätningen upphör och saneringen startar månaden efter man fått inledande.
Om arbetsgivaren hinner dra lönen kommer den återbetalas till dig.
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
så det stod i beslutet att börja med inledande har jag svårt att se att det inte skulle leda till beslut.

har löneutmätning idag så lär väl trilla in snart att den upphör. Då kanske man får behålla septlönen helt da. Kul osv
Ja du får behålla septemberlönen.
 

Life on a ledge

Viktig medlem
Poäng: 207
Blev medlem
18 November 2021
Meddelanden
64
Mottagna reaktioner
74
Poäng
207
Ni som har koll här… jag har blivit sjukskriven tillsvidare och har skuldsanering. Behöver väl lägga in om en omprövning pga mindre inkomst. Men om jag nu kan komma tillbaka på jobbet innan dessa 4 månader (väntetiden för omprövning) kan jag återkalla den!?
 

hoppfull2021

V.I.P
Poäng: 577
Blev medlem
6 Januari 2021
Meddelanden
963
Mottagna reaktioner
520
Poäng
577
Ni som har koll här… jag har blivit sjukskriven tillsvidare och har skuldsanering. Behöver väl lägga in om en omprövning pga mindre inkomst. Men om jag nu kan komma tillbaka på jobbet innan dessa 4 månader (väntetiden för omprövning) kan jag återkalla den!?
Ompröva så snart som möjligt, den kan återkallas snabbare än den beviljas. Hinner den träda i kraft och du veckan efter är arbetsför igen och begär omprövning igen så samma sak, skulle jag säga.
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 815
Mottagna reaktioner
2 663
Poäng
1 857
Är det ok att pensionsspara i fonder tex 1000 kr månad om man känner att ekonomin tillåter det ? Har idag inledande
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp