• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

kaffesump

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
5 November 2020
Meddelanden
988
Mottagna reaktioner
379
Poäng
497
Synd att du inte fick med sjukdom/läkemedel det ger ytterligare några hundra i månaden.

Nu har min fru astma och hämtar ut symbicort då och då. Kanske lägga till det när vi gör en omprövning när min frus inkomst ökar?

Visst ska man ansökan om omprövning när nettoinkomsten har stigit med 5000 kr i månaden i minst ett halvår?

Min fru har nu kommit in på ett boende som vikarie (hon är utb. undersköterska) och kommer i september samla på sig 80 timmar från detta boende och få ut kanske 12-13 tusen efter skatt i oktober. Kfm har räknat på 7500 kr efter skatt för min fru men eftersom det inte är retroaktiv nettolön så behöver vi inte sända in en omprövning ännu. Jag ska vänta ut till hon får 12-13 tusen efter skatt per månad i ett halvår.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Det är väl hundralappar isf vi pratar om vid en löneutmätning eftersom jag har skuldsanering och vi redan lever på existensminimum. Tog fram dokumenten nu ifrån kfm där dom har räknat fram hur mycket vi ska leva på och den summan är: 10994 kr i månaden när jag har betalat 10.192 kr på min sanering.

Den skulden som vi har diskuterat idag den skickas inte till Sverige utan ligger kvar i Norge tills dess att min sanering är avslutad.
Din sambo har ut 7600 kr så det blir ändå ett litet tillskott.
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Nu har min fru astma och hämtar ut symbicort då och då. Kanske lägga till det när vi gör en omprövning när min frus inkomst ökar?

Visst ska man ansökan om omprövning när nettoinkomsten har stigit med 5000 kr i månaden i minst ett halvår?
Du ska söka omprövning direkt när du vet att inkomsten ökar stadigvarande.
Vet inte om det med läkemedel gäller partnern men det är ju inte fel att prova.
 

kaffesump

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
5 November 2020
Meddelanden
988
Mottagna reaktioner
379
Poäng
497
Du ska söka omprövning direkt när du vet att inkomsten ökar stadigvarande.
Vet inte om det med läkemedel gäller partnern men det är ju inte fel att prova.

Det vet vi inte idag. Nu i september får hon ut 10 efter skatt. Oktober kanske 12-13 efter skatt. November 6-7 tusen efter skatt och december 10-12 tusen efter skatt. Det är olika från månad till månad eftersom hon går som timvikarie.

Min lön kan diffa på 1500-2000 kr per månad då jag har ackord. Men jag går aldrig under 28 tusen i månaden efter skatt.
 

annlo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
30 April 2012
Meddelanden
1 907
Mottagna reaktioner
1 089
Poäng
867
Jag har en skuld till Klarna i min sanering. När min sanering är klar, kan jag ta på faktura från Klarna då eller är jag svartlistad för all framtid hos Klarna?
Jag är svartlistad där. Även på Walley (fd Betalkoll) o Qliro. Synd när vissa företag anlitar dessa, tex apoteket. Maken m sina låga pension har ingen möjlighet till delbetalning där.
Men nu undviker vi ju delbetalningar m ibland skulle det kunna vara bra att få ta på faktura.
Ett annat ex, vi har en lokal tidning här (ej dagstidning) som jag ville ha via autogiro. VIsade sej att det på nått sätt gick via Klarna o det var bara tvärstopp.
 

JohanA

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
30 April 2018
Meddelanden
198
Mottagna reaktioner
37
Poäng
147
Kontaktar dom bankerna/inkasso innan inledande eller efteråt?

när man får inledande beslut och har löneutmätning. Hur snabbt får man beslut att det då avbryts?
 

kaffesump

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
5 November 2020
Meddelanden
988
Mottagna reaktioner
379
Poäng
497
Kontaktar dom bankerna/inkasso innan inledande eller efteråt?

när man får inledande beslut och har löneutmätning. Hur snabbt får man beslut att det då avbryts?

Vilka dom? Menar du kfm?

Kfm lägger ut på POIT och sedan får inkasso helt enkelt hålla koll på POIT och anmäla skulden till kfm.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp