• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

123turgumma

Kunnig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
25 Februari 2014
Meddelanden
177
Mottagna reaktioner
45
Poäng
157
Får man besked löpande om någon fodringsägare säger nej till skusan?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Suesue

Aktiv medlem
Poäng: 127
Blev medlem
20 Maj 2022
Meddelanden
38
Mottagna reaktioner
30
Poäng
127
En fråga, hur lång tid har fodringsägarna på sig nu att meddela skuld till kfm? 6-7 veckor står det på inledandet att det ska ta men är det verkligen 6-7 veckor innan man får beslut på om man får skuldsanering eller inte? För på kfm hemsida står ju 7 månader innan man får beslut om skuldsanering..
Min handläggare sa att det kommer att ta ungefär 3 mån från inledande
 

Klar_fd_Släpptallt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 367
Blev medlem
6 Mars 2016
Meddelanden
1 665
Mottagna reaktioner
2 122
Poäng
1 367
Och det är då man i så fall överklagar?
En av mina borgenärer motsatte sig min sanering och då gick det automatiskt vidare till en jurist på KFM. Jag skrev lite och förtydligade och skickade in men det var på eget bevåg och inte något som efterfrågades.
Överklagar gör du om du får avslag på ansökan.
 
Senast ändrad:

annlo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
30 April 2012
Meddelanden
1 907
Mottagna reaktioner
1 089
Poäng
867
I skuldsaneringenslagen står det inget om att skulder ska makuleras heller, skulderna kan ligga kvar men men dom har inte rätt att kräva betalning för dom längre. De flesta skriver av skulderna då det bara kostar pengar att administrera eländet utan att det ger något.
Nä det var Intrums egna ord om att de skulle makulera skulderna. Så har de gjort i gubbens fall. Hade väl kanske fem ärenden som låg hos Intrum o 4 av dem är nu "makulerade". Dom finns under "avslutade ärenden".
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
En fråga, hur lång tid har fodringsägarna på sig nu att meddela skuld till kfm? 6-7 veckor står det på inledandet att det ska ta men är det verkligen 6-7 veckor innan man får beslut på om man får skuldsanering eller inte? För på kfm hemsida står ju 7 månader innan man får beslut om skuldsanering..
Det är flytande, några av mina borgenärer fick påminnas x flera. Sju månader är hela processen från ansökan till beslut.
 

kaffesump

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
5 November 2020
Meddelanden
988
Mottagna reaktioner
379
Poäng
497
Det är flytande, några av mina borgenärer fick påminnas x flera. Sju månader är hela processen från ansökan till beslut.

Kan nog stämma ganska exakt faktiskt. Jag ansökte själv i november 2020, fick inledande i april 2021 och i september 2021 fick jag beslut om skuldsanering.
 

kaffesump

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
5 November 2020
Meddelanden
988
Mottagna reaktioner
379
Poäng
497
Jag har en skuld till Klarna i min sanering. När min sanering är klar, kan jag ta på faktura från Klarna då eller är jag svartlistad för all framtid hos Klarna?
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Jag har en skuld till Klarna i min sanering. När min sanering är klar, kan jag ta på faktura från Klarna då eller är jag svartlistad för all framtid hos Klarna?
Vad jag läst så blir det svårt.
Personligen så kommer jag aldrig ta på faktura mer I mitt liv. Jag betalar direkt och det är en skön känsla i det.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp