• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Peach

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
24 December 2019
Meddelanden
1 517
Mottagna reaktioner
1 021
Poäng
867
Vad som händer med den skulden? Den skulden ligger hos ett norskt inkasso och ingår i min skuldsanering. Min fru kommer att få börja betala av på den skulden när min sanering är klar.

Det där kommer inte bli bra för din fru om skulden ska ligga och ticka ränta i fem år tills du är klar med din sanering.

Eller gäller andra regler i Norge?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

kaffesump

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
5 November 2020
Meddelanden
988
Mottagna reaktioner
379
Poäng
497
Det där kommer inte bli bra för din fru om skulden ska ligga och ticka ränta i fem år tills du är klar med din sanering.

Eller gäller andra regler i Norge?

Nä men så är det när det inte finns utrymme för att kunna betala av på den skulden eftersom jag har sanering och vi har ett viss belopp att leva för per månad.
 

Peach

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
24 December 2019
Meddelanden
1 517
Mottagna reaktioner
1 021
Poäng
867
Klart hon har men den har kfm räknat in på min sanering.

Har ni väldigt olika lön så att hon ska stå
för merparten av kostnaderna? Det låter som en väldig invecklad situation. Kommer hon kunna betala av den skulden efter din sanering eller är den för hög?
 

kaffesump

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
5 November 2020
Meddelanden
988
Mottagna reaktioner
379
Poäng
497
Har ni väldigt olika lön så att hon ska stå
för merparten av kostnaderna? Det låter som en väldig invecklad situation. Kommer hon kunna betala av den skulden efter din sanering eller är den för hög?

Hon får ut 5000-6000 kr i månaden efter skatt och jag får ut 30-32 tusen efter skatt i månaden. Kfm har räknat på att vi får behålla 10 tusen och då ska den summan täcka mina arbetsresor till och från jobb (18 mil varje dag) och dieselkostnader på 4500-5000 kr i månaden. Då har vi 5000 kr kvar som ska gå till mat.

Den kommer att vara på cirka 180 tusen skulden när min sanering är klar och då börjar hon betala av på den skulden.
 

123turgumma

Kunnig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
25 Februari 2014
Meddelanden
177
Mottagna reaktioner
45
Poäng
157
En fråga, hur lång tid har fodringsägarna på sig nu att meddela skuld till kfm? 6-7 veckor står det på inledandet att det ska ta men är det verkligen 6-7 veckor innan man får beslut på om man får skuldsanering eller inte? För på kfm hemsida står ju 7 månader innan man får beslut om skuldsanering..
 

wiran

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
4 Juni 2015
Meddelanden
830
Mottagna reaktioner
304
Poäng
497
En fråga, hur lång tid har fodringsägarna på sig nu att meddela skuld till kfm? 6-7 veckor står det på inledandet att det ska ta men är det verkligen 6-7 veckor innan man får beslut på om man får skuldsanering eller inte? För på kfm hemsida står ju 7 månader innan man får beslut om skuldsanering..
6-7 veckor kan man ta med en nypa salt. 7 månader är totala tiden de räknar med innan de är klart men även det är lite flytande.
Först måste alla borgenärer godkänna saneringen och det kan ta tid om de inte svarar osv.
 

Klar_fd_Släpptallt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 367
Blev medlem
6 Mars 2016
Meddelanden
1 665
Mottagna reaktioner
2 122
Poäng
1 367
6-7 veckor kan man ta med en nypa salt. 7 månader är totala tiden de räknar med innan de är klart men även det är lite flytande.
Först måste alla borgenärer godkänna saneringen och det kan ta tid om de inte svarar osv.
Från inledande till beslut är det väl inte sju månader?
Möjligtvis från ansökan till beslut.
Dock är dessa sex-sju veckor en uppgift som kanske inte alltid stämmer.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp