• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

123turgumma

Kunnig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
25 Februari 2014
Meddelanden
177
Mottagna reaktioner
45
Poäng
157
Idag kom samtalet och för en stund sedan fick både jag och min man beslut om inledande! Så otroligt härligt och läskigt på samma gång..

vad händer nu?
hur stor chans blir det för avslag nu efter inledande?
Enligt handläggaren så ska vi inte betala något mer än till kfm. Men vad händer då om man nu får avslag under inledande med de skulder man inte betalt på? Enligt handläggaren så återtas skulderna därifrån de var från det att man fick inledande, alltså behövde inte jag oroa mig för att de sedan faller till löneutmätning. Stämmer detta verkligen?
 

JohanA

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
30 April 2018
Meddelanden
198
Mottagna reaktioner
37
Poäng
147
Idag kom samtalet och för en stund sedan fick både jag och min man beslut om inledande! Så otroligt härligt och läskigt på samma gång..

vad händer nu?
hur stor chans blir det för avslag nu efter inledande?
Enligt handläggaren så ska vi inte betala något mer än till kfm. Men vad händer då om man nu får avslag under inledande med de skulder man inte betalt på? Enligt handläggaren så återtas skulderna därifrån de var från det att man fick inledande, alltså behövde inte jag oroa mig för att de sedan faller till löneutmätning. Stämmer detta verkligen?
Fick också samtalet idg. Hade ni på fm eller em? Kom beslut i kivra?
 
  • Gilla
Reaktioner: Vic

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Idag kom samtalet och för en stund sedan fick både jag och min man beslut om inledande! Så otroligt härligt och läskigt på samma gång..

vad händer nu?
hur stor chans blir det för avslag nu efter inledande?
Enligt handläggaren så ska vi inte betala något mer än till kfm. Men vad händer då om man nu får avslag under inledande med de skulder man inte betalt på? Enligt handläggaren så återtas skulderna därifrån de var från det att man fick inledande, alltså behövde inte jag oroa mig för att de sedan faller till löneutmätning. Stämmer detta verkligen?
Du ska bara betala på din sanering inget annat bortsett från vanliga räkningar såklart.
Ni får betalningsfri månad i september så först i oktober börjar ni betala.
De flesta med inledande får beviljad skuldsanering om inget nytt revolutionerande framkommer.
 

Klar_fd_Släpptallt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 367
Blev medlem
6 Mars 2016
Meddelanden
1 665
Mottagna reaktioner
2 122
Poäng
1 367
Idag kom samtalet och för en stund sedan fick både jag och min man beslut om inledande! Så otroligt härligt och läskigt på samma gång..

vad händer nu?
hur stor chans blir det för avslag nu efter inledande?
Enligt handläggaren så ska vi inte betala något mer än till kfm. Men vad händer då om man nu får avslag under inledande med de skulder man inte betalt på? Enligt handläggaren så återtas skulderna därifrån de var från det att man fick inledande, alltså behövde inte jag oroa mig för att de sedan faller till löneutmätning. Stämmer detta verkligen?
Ja, det stämmer.
Ni skall inte betala något på de skulder som ingår i saneringen. Detta för att inte gynna enskild borgenär.
Det enda ni skall betala, förutom vanliga räkningar, är till KF. Ni kommer få brev med en summa som skall betalas till ett bankgiro samt ett OCR-nummer som skall anges.
 

123turgumma

Kunnig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
25 Februari 2014
Meddelanden
177
Mottagna reaktioner
45
Poäng
157
Men vad händer då med de skulder som man inte betalar på och de avbetalningsplaner som man har om man nu får ett avslag? Tas de bara upp där man sist slutade? De borde väl ha förfallit vid det laget?
 

Svart Kaffe

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
29 Mars 2019
Meddelanden
593
Mottagna reaktioner
234
Poäng
417
fick sms vid lunch idag om att de skulle kontakta mig. Personen ringde sen upp. Supertrevligt och professionellt samtal.

jag hade råkat skickat tre st varav två var felaktiga hon skulle neka dessa två och sen lät det som hen skulle gå vidare med den rätt. Men får väl se ☺️
Johan...vad hade du för förutsättningar?:)
 

Suesue

Aktiv medlem
Poäng: 127
Blev medlem
20 Maj 2022
Meddelanden
38
Mottagna reaktioner
30
Poäng
127
Hej! Jag har läst hela tråden sedan jag skickade in min ansökan om skuldsanering för drygt tre månader sen... igår fick jag sms om att de skulle ringa men lyckades såklart missa samtalet :eek: Sen svarade inte handläggaren när jag ringde så jag fick vänta tills idag, men hon ringde direkt på morgonen och var supertrevlig och snabb. Hon frågade inte alls mycket, mest om allt stämde och när jag tagit lånen på ett ungefär. Sen sa hon att det skulle ta 1-2 veckor för beslut men det tog bara en liten stund innan det trillade in ett beslut om inledande i Kivra! :)
Både glad och nervös nu. Grattis till alla som fått inledande nu, hoppas att det går vägen nu för oss alla :folded:
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Men vad händer då med de skulder som man inte betalar på och de avbetalningsplaner som man har om man nu får ett avslag? Tas de bara upp där man sist slutade? De borde väl ha förfallit vid det laget?
Risken är såklart att de hamnar hos kfm.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp