• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Hej! Jag har läst hela tråden sedan jag skickade in min ansökan om skuldsanering för drygt tre månader sen... igår fick jag sms om att de skulle ringa men lyckades såklart missa samtalet :eek: Sen svarade inte handläggaren när jag ringde så jag fick vänta tills idag, men hon ringde direkt på morgonen och var supertrevlig och snabb. Hon frågade inte alls mycket, mest om allt stämde och när jag tagit lånen på ett ungefär. Sen sa hon att det skulle ta 1-2 veckor för beslut men det tog bara en liten stund innan det trillade in ett beslut om inledande i Kivra! :)
Både glad och nervös nu. Grattis till alla som fått inledande nu, hoppas att det går vägen nu för oss alla :folded:
Grattis.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 944
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Men vad händer då med de skulder som man inte betalar på och de avbetalningsplaner som man har om man nu får ett avslag? Tas de bara upp där man sist slutade? De borde väl ha förfallit vid det laget?
Där får du förhandla igen, vill dom inte ge dig plan så får du ingen. Vill dom ge så får du.
Det räknas också upp ränta för den tiden som gått.
 

123turgumma

Kunnig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
25 Februari 2014
Meddelanden
177
Mottagna reaktioner
45
Poäng
157
Är det någon här inne som fått avslag efter inledande och vad var då anledning till avslaget?
 

Klar_fd_Släpptallt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 367
Blev medlem
6 Mars 2016
Meddelanden
1 665
Mottagna reaktioner
2 122
Poäng
1 367
Är det någon här inne som fått avslag efter inledande och vad var då anledning till avslaget?
En jag känner till på forumet som fått avslag under inledande pga att vederbörande inte betalade en månad.
Enligt mig inte så konstigt att det då blev avslag.

Därmed sagt, se till att glädja er över att ni fått inledande snarare än oroa er över risken för avslag, åtminstone idag
Jag har ingen statistik men jag tror att större delen av de som får inledande slutligen får beslutad skuldsanering.
 
Senast ändrad:

123turgumma

Kunnig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
25 Februari 2014
Meddelanden
177
Mottagna reaktioner
45
Poäng
157
Jag fick avslag första gången efter inledande. Jag hade en ung handläggare som tyckte att några av mina skulder var för färska.
Vi har uppgett våra senaste lån som är tagna i april i år på 10000kr totalt. Så inga nya lån dyker upp efter de som vi sagt. Tycker ju att hon borde avslagit från början då innan inledande?
 

Guldjägarn

Aktiv medlem
Poäng: 127
Blev medlem
4 December 2020
Meddelanden
31
Mottagna reaktioner
35
Poäng
127
God kväll!
Har nu en fundering på mitt mobilabonnemang, min 24 månaders bindningstid går ut nu i november. Jag har halebop. Jag tecknade den 1 månad innan jag fick min skuldsanering var unledd och var då anmärkningsfri.
Nu slog tanken mig på att eventuellt byta till ett billigare abonnemang från "Fello". Alltså endast mobilsurf,samtal osv. Då behovet av ny mobil inte är prio just nu.
Kan man ens byta abonnemang nu under saneringen? Från exempelvis halebop till något annat? Eller kommer det nekas när dom slår personnummeret hos den andra operatöreren?
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
God kväll!
Har nu en fundering på mitt mobilabonnemang, min 24 månaders bindningstid går ut nu i november. Jag har halebop. Jag tecknade den 1 månad innan jag fick min skuldsanering var unledd och var då anmärkningsfri.
Nu slog tanken mig på att eventuellt byta till ett billigare abonnemang från "Fello". Alltså endast mobilsurf,samtal osv. Då behovet av ny mobil inte är prio just nu.
Kan man ens byta abonnemang nu under saneringen? Från exempelvis halebop till något annat? Eller kommer det nekas när dom slår personnummeret hos den andra operatöreren?
Ett abonnemang ska inte vara något problem då det oftast inte har någon bindningstid.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp