• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Vic

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
24 Augusti 2022
Meddelanden
14
Mottagna reaktioner
1
Poäng
6
Men gud. Har du käkat spån till frukost eller försöker du göra dig rolig?
Du är ju rätt uppenbarligen ett troll så vad du gör i det här forumet förstår jag inte, from nu existerar du inte för mig iallafall.
Väldigt moget :)
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 953
Mottagna reaktioner
13 600
Poäng
10 387
Vad jag förstått så tittas ansökan på innan man ringer upp. Insolvens ser man direkt men skäligheten framkommer inte så jag ser absolut en vinning i att det finns på pränt.

Och exakt därför kan man skicka in det eftersom det inte behövs, så är alla nöjda
 

Vic

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
24 Augusti 2022
Meddelanden
14
Mottagna reaktioner
1
Poäng
6
Summeringen av det där är nog att man inte har så stor nytta av personligt brev, och att man tog bort den delen vid elektronisk ansökan av en anledning. En del ska absolut skicka in ett ändå, och mailar då in det eftersom man inte har någon automatisk funktion för personliga noteringar.
Sen brukar vissa fundera över om det behövs och bli uppstressad av de funderingarna och därför skicka in ett personligt brev.

Summa är typ att eftersom det inte ses som nödvändigt så skickar man in det.
Förstår inte varför man skickar in brevet, kronofogden har tillräckligt att sköta ansökningar än att läsa, bedömningen kommer inte ifrån brevet.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 953
Mottagna reaktioner
13 600
Poäng
10 387
Förstår inte varför man skickar in brevet, kronofogden har tillräckligt att sköta ansökningar än att läsa, bedömningen kommer inte ifrån brevet.

Det var ungefär samma slut som det jag skrev det, att man skickar in eftersom det inte behövs.

Tackar vår skapare att det inte finns mycket till fritextfält på redogörelsen för löneutmätning. Räcker att vissa ändå tar sig tid att skriva handskrivna brev på många sidor som man får sitta och läsa igenom för att se så det inte finns något som måste hanteras insmuget på sida 4. Som regel läser man skilsmässan 93, en låghalt hund och orimligt pris på kaffe, och kan sedan summera alla papper med "hyran 4876 kr, check"
 

Flingan

Kunnig medlem
Poäng: 317
Blev medlem
6 Augusti 2022
Meddelanden
206
Mottagna reaktioner
129
Poäng
317
Nu är det äntligen september, vilket är den månad jag räknat med att de ska höra av sig på.
Får se hur det blir med den saken, även om jag hoppas att de sker snarare än senare.

Jobbigast är kanske att man inte på förhand kan veta hur det kommer gå, läst om flera som fått avslag. Men många verkar även få igenom det hela. Även om en hel del verkar ansöka flera ggr.
Har känt mig rik senaste månaden. När jag loggar in på banken och ser att det finns pengar kvar. Detta efter att jag släppt alla lån.
Bara vetskapen av att oavsett utfall, kommer jag leva på minimalt med pengar och ändå ha mer pengar över varje månad, än vad jag haft innan är lugnande.
 

Grannen

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
1 September 2022
Meddelanden
14
Mottagna reaktioner
3
Poäng
6
Har en fundering: Om skusan mot förmodan skulle se direkt att ansökaren inte är insolvent, ringer de ändå eller kommer det bara ett brev med avslag?
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Har en fundering: Om skusan mot förmodan skulle se direkt att ansökaren inte är insolvent, ringer de ändå eller kommer det bara ett brev med avslag?
Jag tänker att det inte finns någon anledning att ringa då men samtidigt så kanske man vill dubbelkolla så att uppgifterna stämmer.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp