• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Källa

Viktig medlem
Poäng: 187
Blev medlem
25 Februari 2021
Meddelanden
81
Mottagna reaktioner
61
Poäng
187
Såg nu att jag inte va riktigt vaken imorse. Sorry! Jag pratade om en omprövning av skuldsanering.

Skickade in min omprövning av skuldsanering den 13 Maj och dem började jobba med den idag/de kommande dagarna enligt "väntetider" sidan. Någon som har erfarenhet av hur lång tid handläggningstiden på omprövningar brukar vara? :)
Ansökte om omprövning en vecka efter dig. Håller också tummarna för att de fattar ett beslut innan nästa inbetalning. I vissa fall verkar det gå rätt fort när det väl kikar på ansökan, medan det verkar krångligare för andra.

Aja, hoppas att vi får besked snart :)
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Klar_fd_Släpptallt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 367
Blev medlem
6 Mars 2016
Meddelanden
1 665
Mottagna reaktioner
2 122
Poäng
1 367
Som sagt, fick avslag på inordnande skuldsanering idag. Jag undrar om det är någon annan som har överklagat och kan säga om det är någon idé att göra det. Eller är det bättre att ansöka om en ny skuldsanering?
Jag fattade det som att du släppt dina skulder till KF.
Jag skulle väntat nåt år och haft löneutmätning innan jag sökt igen.
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Som sagt, fick avslag på inordnande skuldsanering idag. Jag undrar om det är någon annan som har överklagat och kan säga om det är någon idé att göra det. Eller är det bättre att ansöka om en ny skuldsanering?
Fick du avslag eller tror du att du fick avslag ?
 

Clark

Viktig medlem
Poäng: 51
Blev medlem
24 Maj 2022
Meddelanden
58
Mottagna reaktioner
13
Poäng
51
Fick du avslag eller tror du att du fick avslag ?
Jag fick avslag. Hon jag pratade med verkade väldigt ung och ny. Så vet ej om det påverkade. Så vet inte vad som är smartast om man ska överklaga eller bara ansöka på nytt igen. Man kan väll ansöka hur många gånger som helst?
 

Clark

Viktig medlem
Poäng: 51
Blev medlem
24 Maj 2022
Meddelanden
58
Mottagna reaktioner
13
Poäng
51
Jag fattade det som att du släppt dina skulder till KF.
Jag skulle väntat nåt år och haft löneutmätning innan jag sökt igen.
Det var just det med utmätning som jag hade hoppats klara mig ifrån. Får jag utmätning nu så kommer jag väll ha det under saneringen sen också? Istället för att få betala in till dem som jag hellre gör.
 

wiran

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
4 Juni 2015
Meddelanden
830
Mottagna reaktioner
304
Poäng
497
Det var just det med utmätning som jag hade hoppats klara mig ifrån. Får jag utmätning nu så kommer jag väll ha det under saneringen sen också? Istället för att få betala in till dem som jag hellre gör.
Om du har sanering så har du inte utmätning samtidigt ( om du inte har trasslat till det för dej) . Tror du att du kan hålla dej från utmätning utan att ta nya lån?
 

p79

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
9 April 2014
Meddelanden
1 476
Mottagna reaktioner
447
Poäng
557
Det var just det med utmätning som jag hade hoppats klara mig ifrån. Får jag utmätning nu så kommer jag väll ha det under saneringen sen också? Istället för att få betala in till dem som jag hellre gör.
Får du skuldsanering upphör löneutmätning.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp