• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

kaffesump

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
5 November 2020
Meddelanden
988
Mottagna reaktioner
379
Poäng
497
Det underlättar med fria månader och skatteåterbäring men nu när allt är så dyrt med inflationen så tycker jag att man ska ha fler fria månader då skälig levnadsnivån har fått upp så mycket på sista 6 månader.

Vi har som sagt maj, juni, juli, augusti och september som är väldigt väldigt bra månader för min fru och mig trots skuldsanering.

Maj - frugan får skatteåterbäring 12-15 tusen
Juni - jag får skatteåterbäring 25-26 tusen + betalningsfri månad
Juli - frugan får hög lön
Aug - frugan får hög lön
Sep - frugan får hög lön

Men sedan startar helvetet
oktober - till och med maj får min fru 4000-6000 kr efter skatt mot juni, juli, augusti och september då hon får 10-11 tusen efter skatt.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Klar_fd_Släpptallt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 367
Blev medlem
6 Mars 2016
Meddelanden
1 665
Mottagna reaktioner
2 122
Poäng
1 367
Vi har som sagt maj, juni, juli, augusti och september som är väldigt väldigt bra månader för min fru och mig trots skuldsanering.

Maj - frugan får skatteåterbäring 12-15 tusen
Juni - jag får skatteåterbäring 25-26 tusen + betalningsfri månad
Juli - frugan får hög lön
Aug - frugan får hög lön
Sep - frugan får hög lön

Men sedan startar helvetet
oktober - till och med maj får min fru 4000-6000 kr efter skatt mot juni, juli, augusti och september då hon får 10-11 tusen efter skatt.
Du/ni får väl spara de månader som inkomsten är bättre för att kunna använda de sämre månaderna?
Dessutom är ju december betalningsfri.
 

hoppfull2021

V.I.P
Poäng: 577
Blev medlem
6 Januari 2021
Meddelanden
963
Mottagna reaktioner
520
Poäng
577
Vi har som sagt maj, juni, juli, augusti och september som är väldigt väldigt bra månader för min fru och mig trots skuldsanering.

Maj - frugan får skatteåterbäring 12-15 tusen
Juni - jag får skatteåterbäring 25-26 tusen + betalningsfri månad
Juli - frugan får hög lön
Aug - frugan får hög lön
Sep - frugan får hög lön

Men sedan startar helvetet
oktober - till och med maj får min fru 4000-6000 kr efter skatt mot juni, juli, augusti och september då hon får 10-11 tusen efter skatt.
Det är ju helt korrekt att ta ett snitt, du säger ju själv bra månader ”trots skuldsanering”. Och det är ingen bonus eller miss utan tanken är att ni ska fördela det överskottet på de fattigare månaderna.
5 av 12 mån bra, 7 mindre bra och 2 mån helt betalfritt så även där plus till underskottet. Vad anser du är fel här?
 

annlo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
30 April 2012
Meddelanden
1 907
Mottagna reaktioner
1 089
Poäng
867
Vi har som sagt maj, juni, juli, augusti och september som är väldigt väldigt bra månader för min fru och mig trots skuldsanering.

Maj - frugan får skatteåterbäring 12-15 tusen
Juni - jag får skatteåterbäring 25-26 tusen + betalningsfri månad
Juli - frugan får hög lön
Aug - frugan får hög lön
Sep - frugan får hög lön

Men sedan startar helvetet
oktober - till och med maj får min fru 4000-6000 kr efter skatt mot juni, juli, augusti och september då hon får 10-11 tusen efter skatt.
Helt rätt med en snittlön. Så gjorde Skusan m mej. Tog ett genomsnitt på årsinkomsten. Så vissa månader fick jag mer över å andra inte alls. Gäller ju då att anv det överskott man får till att lägga undan så man har vid sämre månader.
 

wiran

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
4 Juni 2015
Meddelanden
830
Mottagna reaktioner
304
Poäng
497
Om man skulle få inledande och de räknar på lönen man haft vilket i mitt fall inte kommer stämma pga att jag kommer gå över till månadslön och ca 4000 ( rent) mindre i månaden kan jag då bevisa på nått sätt att jag har ny lön?
 

Klar_fd_Släpptallt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 367
Blev medlem
6 Mars 2016
Meddelanden
1 665
Mottagna reaktioner
2 122
Poäng
1 367
Om man skulle få inledande och de räknar på lönen man haft vilket i mitt fall inte kommer stämma pga att jag kommer gå över till månadslön och ca 4000 ( rent) mindre i månaden kan jag då bevisa på nått sätt att jag har ny lön?
Anställningsavtal?
Intyg från arbetsgivare?
 

Klar_fd_Släpptallt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 367
Blev medlem
6 Mars 2016
Meddelanden
1 665
Mottagna reaktioner
2 122
Poäng
1 367
Ja det är väl så jag tänkte att jag skulle visa men kommer de godkänna det eller går de på tidigare siffror?
Om din ansökan ligger nu kan det väl inte vara fel att tillse att dom får rätt information redan idag?
Det blir ju en del i beslutsunderlaget tänker jag.
 

annlo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
30 April 2012
Meddelanden
1 907
Mottagna reaktioner
1 089
Poäng
867
Ja det är väl så jag tänkte att jag skulle visa men kommer de godkänna det eller går de på tidigare siffror?
Jag begärde ut ett intyg från lönekontoret på min beräknade årsinkomst då jag hade ansökt om sanering. Det var lite frågetecken kring min lön pga att jag jobbat extra väldigt mkt o haft en betydligt högre årsinkomst året innan.
 
Senast ändrad:

wiran

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
4 Juni 2015
Meddelanden
830
Mottagna reaktioner
304
Poäng
497
Jag begärde ut ett intyg från lönekontoret på min beräknade årsinkomst då jag hade ansökt om sanering då det var lite frågetecken kring min lön pga att jag jobbat extra väldigt mkt o haft en betydligt högre årsinkomst året innan.
Då låter det inte som helt omöjligt att de skulle kunna gå på den nya lönen, om jag nu får inledande till att börja med.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp