• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

DenSkuldsatteMannen

V.I.P
Poäng: 527
Blev medlem
1 Maj 2018
Meddelanden
535
Mottagna reaktioner
407
Poäng
527
Hur mycket har du i inkomst varje månad när de ska dra 8,100kr ? Och hur mycket låg din lånekostnad på innan saneringen varje månad?
Jag har själv ansökt nu i början på augusti och väntar svar på om man har kommit förbi första steget eller ej
 

Andoria

Viktig medlem
Poäng: 102
Blev medlem
8 Augusti 2022
Meddelanden
59
Mottagna reaktioner
24
Poäng
102
Hur mycket har du i inkomst varje månad när de ska dra 8,100kr ? Och hur mycket låg din lånekostnad på innan saneringen varje månad?
Jag har själv ansökt nu i början på augusti och väntar svar på om man har kommit förbi första steget eller ej
Har runt 29 i månaden. Betalade jag alla lån skulle jag ha kvar typ 500kr kvar på lönen så jag släppte allt för året som min skuldrådgivare sa till mig att göra. Sen har jag haft löneutmätning sen förra vintern typ. Min skuldrådgivare sa att det va värt att chansa med att skicka ansökan i maj. Hon sa innan att jag måste visa att jag vill betala och det gjorde jag ju ett tag sen sökte och fick detta idag.
 

Andoria

Viktig medlem
Poäng: 102
Blev medlem
8 Augusti 2022
Meddelanden
59
Mottagna reaktioner
24
Poäng
102
Hon som ringde va så jävla trevlig och förklara allt och fråga mig om jag hade frågor och hon svarade på allt samt att hon börja förklara allt i detalj hur allt kommer gå vidare. Sen sa hon att jag kunde ringa till henne när jag ville om jag hade frågor och om hon inte kunde svara då bara slänga iväg ett mejl. Jag fråga om man får löneökning ska man ringa in berätta då sa hon får du 1500kr eller mer gör det annars behöver du inte höra av dig, så fick svar på den frågan som många har frågat här i forumet. Hon va super önska att alla kunde få såna som henne hon fråga i typ halva samtalet om mitt mående och hur jag kan ta mig tillväga och massa råd tips. Aja hon va super har haft så mycket fördomar om dom Kronofogden men måste erkänna att jag har haft så fel.
 

wiran

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
4 Juni 2015
Meddelanden
830
Mottagna reaktioner
304
Poäng
497
Har runt 29 i månaden. Betalade jag alla lån skulle jag ha kvar typ 500kr kvar på lönen så jag släppte allt för året som min skuldrådgivare sa till mig att göra. Sen har jag haft löneutmätning sen förra vintern typ. Min skuldrådgivare sa att det va värt att chansa med att skicka ansökan i maj. Hon sa innan att jag måste visa att jag vill betala och det gjorde jag ju ett tag sen sökte och fick detta idag.
Vad menar du med ” jag måste visa att jag vill betala”?
menar du löneutmätningen då?
 

annlo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
30 April 2012
Meddelanden
1 907
Mottagna reaktioner
1 089
Poäng
867
Hon som ringde va så jävla trevlig och förklara allt och fråga mig om jag hade frågor och hon svarade på allt samt att hon börja förklara allt i detalj hur allt kommer gå vidare. Sen sa hon att jag kunde ringa till henne när jag ville om jag hade frågor och om hon inte kunde svara då bara slänga iväg ett mejl. Jag fråga om man får löneökning ska man ringa in berätta då sa hon får du 1500kr eller mer gör det annars behöver du inte höra av dig, så fick svar på den frågan som många har frågat här i forumet. Hon va super önska att alla kunde få såna som henne hon fråga i typ halva samtalet om mitt mående och hur jag kan ta mig tillväga och massa råd tips. Aja hon va super har haft så mycket fördomar om dom Kronofogden men måste erkänna att jag har haft så fel.
Jag tror att det där m 1500 kr el mer gäller under inledande isf.
 

DenSkuldsatteMannen

V.I.P
Poäng: 527
Blev medlem
1 Maj 2018
Meddelanden
535
Mottagna reaktioner
407
Poäng
527
Hon som ringde va så jävla trevlig och förklara allt och fråga mig om jag hade frågor och hon svarade på allt samt att hon börja förklara allt i detalj hur allt kommer gå vidare. Sen sa hon att jag kunde ringa till henne när jag ville om jag hade frågor och om hon inte kunde svara då bara slänga iväg ett mejl. Jag fråga om man får löneökning ska man ringa in berätta då sa hon får du 1500kr eller mer gör det annars behöver du inte höra av dig, så fick svar på den frågan som många har frågat här i forumet. Hon va super önska att alla kunde få såna som henne hon fråga i typ halva samtalet om mitt mående och hur jag kan ta mig tillväga och massa råd tips. Aja hon va super har haft så mycket fördomar om dom Kronofogden men måste erkänna att jag har haft så fel.
Underbart att höra att du faktiskt fick prata med en serviceminded och jordnära person och inte en som bara är kortfattad och typ tycker man är jobbig, ja jag håller med, jag har inget hos kronofogden nu och har inte släppt nått ännu, men kommer göra det, men den jag pratade med på KFM angående att släppa saker så sa han att antagligen kommer ingenting hinna komma in till dem innan de tar beslut om inledande. Jag har dock en fråga som jag har undrat över, om man nu får ett avslag på ansökan och samtidigt då har släppt en massa lån och krediter och skit till KFM då har man ju egentligen ÄNNU sämre ekonomi än innan man ansökte för skulderna ökar ju ! Så det känns lite som en gambling det här också, och hur stor makt har de av sin ekonomi sen, kräver de kontoutdrag från din bank osv ?

Jag kanske får ringa ett samtal till.....:D
 

Andoria

Viktig medlem
Poäng: 102
Blev medlem
8 Augusti 2022
Meddelanden
59
Mottagna reaktioner
24
Poäng
102
Vad menar du med ” jag måste visa att jag vill betala”?
menar du löneutmätningen då?
Aa precis att du vill göra rätt för dig och betala på dina skulder. Alltså jag godkände alla skulder direkt när dom hamna hos kronofogden. Sen börja löneutmätning och hon sa låt det gå ett tag på löneutmätning sen söker du. Litade på henne och gjorde allt hon sa till mig.
 

wiran

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
4 Juni 2015
Meddelanden
830
Mottagna reaktioner
304
Poäng
497
Aa precis att du vill göra rätt för dig och betala på dina skulder. Alltså jag godkände alla skulder direkt när dom hamna hos kronofogden. Sen börja löneutmätning och hon sa låt det gå ett tag på löneutmätning sen söker du. Litade på henne och gjorde allt hon sa till mig.
Ok, hur gammal är du ( behöver inte svara exakt)?
När tog du ditt senaste lån?
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp