• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Mjau 74

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 177
Blev medlem
4 December 2013
Meddelanden
2 713
Mottagna reaktioner
1 717
Poäng
1 177
Så fungerar det inte för min fru och mig.

Vi står på två lån tillsammans som ligger under min skuldsanering och hon betalar inte en krona på dessa lån under min skuldsanering. Det som är det roliga i kråksången är att båda dessa skulder kommer inte vara nedbetalda efter saneringen är klar. Kommer att vara kvar cirka 185 tusen kronor. Ena inkasso i Norge kommer att söka upp min fru så hon får betala resten men det andra inkasso i Norge kommer avskriva skulden i sin helhet. Varför gör två inkasso olika?
Det är väl för att det inte är svenska lån. Men med svenska lån funkar det som jag står.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Peach

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
24 December 2019
Meddelanden
1 517
Mottagna reaktioner
1 021
Poäng
867
Så fungerar det inte för min fru och mig.

Vi står på två lån tillsammans som ligger under min skuldsanering och hon betalar inte en krona på dessa lån under min skuldsanering. Det som är det roliga i kråksången är att båda dessa skulder kommer inte vara nedbetalda efter saneringen är klar. Kommer att vara kvar cirka 185 tusen kronor. Ena inkasso i Norge kommer att söka upp min fru så hon får betala resten men det andra inkasso i Norge kommer avskriva skulden i sin helhet. Varför gör två inkasso olika?

Då kan man ju undra varför din fru inte betalar på ett lån hon är medlåntagare på? Har hon också betalningssvårigheter?
 

kaffesump

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
5 November 2020
Meddelanden
988
Mottagna reaktioner
379
Poäng
497
Då kan man ju undra varför din fru inte betalar på ett lån hon är medlåntagare på? Har hon också betalningssvårigheter?

Båda lånen ligger under min skuldsanering och hos inkasso i Norge. Hennes lön räknas in i min skuldsanering så vi lever på existensminimum. Ett kreditkort hon tog i Norge när vi bodde där för tju-åtta år sedan kom nu till Sverige förra månaden och Intrum (42.000). Den betalar hon 2500:-/månaden på nu men det är tufft såklart eftersom vi redan lever på existensminimum och vi vill inte att hon ska dra på sig någon anmärkning. De två skulderna som hon är medlåntagare på som jag skrev om, dom kan hon inte betala på för det handlar om 3500-4000:-/månaden per skuld om hon ska börja betala på dom två. En av dom blir avskrivna efter min sanering är avslutad och den andra skulden får hon betala av i sin helhet sedan. Den skulden hon ska betala av efter min sanering bli intressant att se hur stor den är eftersom dom kastar på ränta på den skulden en gång om året. Det kfm betalar in på skulden i maj varje år äts upp av räntan som det norska inkasso lägger på så skulden minskar ingenting.
 

Clark

Viktig medlem
Poäng: 51
Blev medlem
24 Maj 2022
Meddelanden
58
Mottagna reaktioner
13
Poäng
51
Precis. Det enda du ska göra är att svara med delgivningskvitto å sen vänta. Å inte bestrida.

Är väl olika, men för mig. Från första kravet. Tills utmätning börja tog det flera månader. Runt 6mån.
Okej tack, hoppas jag hinner få inledande då innan jag får löneutmätning.
 

Andoria

Viktig medlem
Poäng: 102
Blev medlem
8 Augusti 2022
Meddelanden
59
Mottagna reaktioner
24
Poäng
102
Tje en snabb fråga bara fick detta för 3 timmar sen.
Hej!

Jag heter ******* och är din handläggare i ditt ärende om skuldsanering. Jag har börjat handlägga ditt ärende och kommer att ringa dig under dagen. Vänligen svara om du har möjlighet. Jag kommer att ringa dig från telefonnummer: ******(***

OBS! Du kan inte svara via SMS.

Med vänlig hälsning,
******
Handläggare skuldsanering

Vet ni om dom ringer efter 16:00 eller innan? Är så nervös! Vad kommer dom säga?
 

annlo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
30 April 2012
Meddelanden
1 907
Mottagna reaktioner
1 089
Poäng
867
Tje en snabb fråga bara fick detta för 3 timmar sen.
Hej!

Jag heter ******* och är din handläggare i ditt ärende om skuldsanering. Jag har börjat handlägga ditt ärende och kommer att ringa dig under dagen. Vänligen svara om du har möjlighet. Jag kommer att ringa dig från telefonnummer: ******(***

OBS! Du kan inte svara via SMS.

Med vänlig hälsning,
******
Handläggare skuldsanering

Vet ni om dom ringer efter 16:00 eller innan? Är så nervös! Vad kommer dom säga?
Dom har nog kontorstid så innan 16.
 

Gamblewhore

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
5 Juli 2019
Meddelanden
572
Mottagna reaktioner
230
Poäng
417
Tje en snabb fråga bara fick detta för 3 timmar sen.
Hej!

Jag heter ******* och är din handläggare i ditt ärende om skuldsanering. Jag har börjat handlägga ditt ärende och kommer att ringa dig under dagen. Vänligen svara om du har möjlighet. Jag kommer att ringa dig från telefonnummer: ******(***

OBS! Du kan inte svara via SMS.

Med vänlig hälsning,
******
Handläggare skuldsanering

Vet ni om dom ringer efter 16:00 eller innan? Är så nervös! Vad kommer dom säga?

Blir mycket upprepningar av det du angett i ansökan. Men fördjupningar. Varför. Hur länge sen. Hur stora delar till vad. Om du gjort grejer för å förbättra. Osv osv.
 

wiran

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
4 Juni 2015
Meddelanden
830
Mottagna reaktioner
304
Poäng
497
Tje en snabb fråga bara fick detta för 3 timmar sen.
Hej!

Jag heter ******* och är din handläggare i ditt ärende om skuldsanering. Jag har börjat handlägga ditt ärende och kommer att ringa dig under dagen. Vänligen svara om du har möjlighet. Jag kommer att ringa dig från telefonnummer: ******(***

OBS! Du kan inte svara via SMS.

Med vänlig hälsning,
******
Handläggare skuldsanering

Vet ni om dom ringer efter 16:00 eller innan? Är så nervös! Vad kommer dom säga?
Dom stämmer av det som du uppgivet i din ansökan , säg som det är bara och var framförallt var ärlig. Skriv gärna här hur det gick.
 

Andoria

Viktig medlem
Poäng: 102
Blev medlem
8 Augusti 2022
Meddelanden
59
Mottagna reaktioner
24
Poäng
102
Tja har snackat nu. Va en jätte trevlig kvinna som frågade som ni sa vilken tid jag tog lånen, hur det det har kommit att det är så olika årsinkomster förklarar att jag har jobbat över mycket den tiden sen satte jobbet stopp för man inte fick jobba över så mycket. Hon fråga om min situation nu. Om jag tagit nya lån och sen börja snacka om jag får avslag eller inledande hur processen går till och hur jag kan göra då. Hon sa att jag får besked senast fredag men troligtvis imorgon där allt kommer stå om det är inledande eller avslag.
 

wiran

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
4 Juni 2015
Meddelanden
830
Mottagna reaktioner
304
Poäng
497
Tja har snackat nu. Va en jätte trevlig kvinna som frågade som ni sa vilken tid jag tog lånen, hur det det har kommit att det är så olika årsinkomster förklarar att jag har jobbat över mycket den tiden sen satte jobbet stopp för man inte fick jobba över så mycket. Hon fråga om min situation nu. Om jag tagit nya lån och sen börja snacka om jag får avslag eller inledande hur processen går till och hur jag kan göra då. Hon sa att jag får besked senast fredag men troligtvis imorgon där allt kommer stå om det är inledande eller avslag.
Hoppas det går bra nu!
Hur stor är din skuld?
Vilket datum skickade du in din ansökan?
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp