• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

lazytrack

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
24 Augusti 2020
Meddelanden
472
Mottagna reaktioner
307
Poäng
477
Jo det förstår jag. Dock ägde jag bil för betydligt högre summa. Men det var bil med förbehåll, alltså den var som säkerhet för lånet så lånet var undantaget saneringen o jag fick ta själv från förbehållsbeloppet för att betala på lånet. Hade försökt sälja men det gick inte m mindre än förlust o bil behövde jag hur som helst för jobbet.
Jaha, det var något nytt för mig faktiskt, vet att jag läst om vissa i tråden som blivit nekade sanering då de haft privatleasing de inte kunnat göra sig av med. Bör ju gå under samma premisser som ett billån kan en tycka men vad vet jag, är inte jurist på kfm
 

Clark

Viktig medlem
Poäng: 51
Blev medlem
24 Maj 2022
Meddelanden
58
Mottagna reaktioner
13
Poäng
51
Det gjorde de även med mig flera gånger.
Har du tagit lån och aldrig betalat på dom så kan det bli rättsligt då de kan hävda att lånet togs i avsikt att aldrig betala. Jag har en anhörig som blev dömd för det men han svarade inte på några brev, mejl osv efter att lånet togs. Blev en tredskodom.
Okej så vad bör jag göra nu i min situation? Nu blir man ju super stressad över detta också…
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Ok, men det var ju inte alls det du skrev.
"Löneutmätning drar bara ingång om skulden uppkommit efter inledande. Kolla dock vad som står på det du fått så att de inte skrivit ett datum som inte stämmer när skulden uppstått, det hände mig nämligen."

Det är fel. Det jag svarade är rimligare åtgärdsplan.
Jag menade att en löneutmätning inte kan ske på den skulden som han skrev då den uppstått innan inledande men att det är ett möjligt scenario om skulden har satts med datum efter inledande eller helt enkelt hade uppstått efter inledande.
 

Clark

Viktig medlem
Poäng: 51
Blev medlem
24 Maj 2022
Meddelanden
58
Mottagna reaktioner
13
Poäng
51
Skicka till dom att du sökt skuldsanering.
Skickar dem vidare det direkt till KFM då när dem vet att jag ansökt om skuldsanering? Skulle gärna vilja dra ut på det så jag ej får löneutmätnings innan inledande startar om jag nu får det.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 940
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Jag menade att en löneutmätning inte kan ske på den skulden som han skrev då den uppstått innan inledande men att det är ett möjligt scenario om skulden har satts med datum efter inledande eller helt enkelt hade uppstått efter inledande.
Och jag svarade att du hade fel och att det jag svarade är ett rimligare svar om man vill komma rätt.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 940
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Skickar dem vidare det direkt till KFM då när dem vet att jag ansökt om skuldsanering? Skulle gärna vilja dra ut på det så jag ej får löneutmätnings innan inledande startar om jag nu får det.
Ja det blir nog några som kommer reagera så i alla fall.
En ansökan om skuldsanering har ingen påverkan i om man ska slippa betala eller inte.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp